Autor Thema: RIJWEGEN  (Gelesen 4079 mal)

Offline Erik Buers

• Mitglied
RIJWEGEN
« am: 10. November 2010, 19:31:08 »
Beste WD.
In aansluiting tot de zeer aangename bijeenkomst in de Meern toch nog even een vraagje : rijwegen / blokken.
Als ik een blok definieer op de oude manier, gaat alles naar wens , en ziet WD dan ook deze rijweg in de zugfahrt editor.
Als ik het blok definier met de rijwegassistente, blijf ik toch in dit deel de melding zien : "geen rijweg gevonden "
(alles is goed ingevoerd, seinen , sprongen etc.)

Vraagje : hoe kan er nu verschil inzitten in dezelfde opzet, maar met twee verschillende uitkomsten ?

Groetes en bedankt voor de reactie

Erik Buers
barneveld

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: RIJWEGEN
« Antwort #1 am: 10. November 2010, 23:27:00 »
Hallo Erik,

De twee uitkomsten kunnen verschillend zijn omdat met gebruik van de rijwegssistent (e) (ik weet niet of ze vrouwelijk of mannelijk is  :D) er een automatische controle plaats vindt in de software. Deze controle is niet in het handmatig maken van een rijweg ingebouwd. Ik denk dat "oude" methode diverse zaken niet controleerd en dat de "nieuwe" methode welke pas sinds de proX versie ingebouwd is wel geperfectioneerd is. Ik denk dat er toch iets niet goed is in de te maken rijweg een andere verklaring heb ik (nog) niet. 
Kan je een screenshot van dit stukje baan maken:
a zoals het is opgetekend hebt
b met de RMK nummers dan kunnen we misschien we vinden.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Erik Buers

• Mitglied
« Antwort #2 am: 12. November 2010, 20:41:41 »
Bob.
Met dank en zal e.e.a verder uitzoeken en nog nauwkeuriger werken
hou je op de hoogte
Groeten
Erik Buers

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 15. November 2010, 13:04:23 »
Hallo Erik,

Betekende je melding dat je de fout gevonden had?

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Erik Buers

• Mitglied
« Antwort #4 am: 17. November 2010, 20:33:39 »
Hoi Bob.
Neen nog niet, blijf het proberen , als het me niet lukt , meldt me weer,
en verzoek dan steun op afstand.
groeten
Erik Buers

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 17. November 2010, 22:05:12 »
Hallo Erik,

Ik weet niet meer of je de versie 2009 premium hebt of de ProX versie. (Vul een keer je data in zodat we het kunnen zien). Als je de 2009 versie hebt dan kan je nu de nieuwe (kosteloze) update 4 installeren. In de nieuwe update zit een prachtige tool om je gleisbild te testen op fouten. Ik heb dat ook gedaan gisteren en had er 60. Van sommige weet ik het, omdat mijn gleisbild nog niet af is. Van andere heb ik het geweizigt omdat het toch fout was. Zo kan ook jij je betreffende rijweg controleren of daar wat fout zit in het gleisbild.

Offline Erik Buers

• Mitglied
« Antwort #6 am: 18. November 2010, 21:06:29 »
Hallo Bob en WD
Ik heb 2009 premium en net update 4 geistaelleerd.Lijkt beter te werken en ga verder hiermee.
Volgende vraag : als ik diverse baanvakken gemaakt heb, probeer ik deze aan elkaar te knopen met
zugfahr editor.
Dit gaat goed en heb een naampje gegeven, ca 4 baanvakken , maar niet van begin tot eind)
Nu wil ik middels dit start en eindpunt laten rijden ( dus meerdere baanvakken achter elkaar, maar WD kent dit
niet ( kein zugf.)
Programma blijft lastig , daar er "nergens "staat hoe nu een trein te laten rijden.
Misschien toch hier terplaatse hulp om e.e.a in de praktijk op "de rails "te krijgen.

Ik hoor het graag & dank
groeten
Erik Buers

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #7 am: 23. November 2010, 21:55:20 »
Hallo Erik,

In je verhaal vind ik 2 dingen:

Zitat
Volgende vraag : als ik diverse baanvakken gemaakt heb, probeer ik deze aan elkaar te knopen met
zugfahr editor.
Dit gaat goed en heb een naampje gegeven, ca 4 baanvakken , maar niet van begin tot eind)

Ik begrijp dat je 4 rijwegen (Fahrstrasse FS) hebt geplaatst in 1 treinrit (Zugfarht ZF) en die een naam heb gegeven. Wat ik daarna niet begrijp is wat je bedoeld met "maar niet van begin tot eind"! ???

Zitat
Nu wil ik middels dit start en eindpunt laten rijden

Als een trein op het treinnummerveld staat en je klik met de rechter muis op dat veld en kies dan start (groene vakje) je klik daarna met je rechter muis op het laatste veld waar de trein heen zou moeten rijden en kies daar het rode vakje dan kan je de trein laten rijden door de keuze stellen en fahren te kiezen. Als je melding krijg en ik citeer
Zitat
kein zugf
dan bestaat de ZF niet.

Ik ben deze week in Polen maar kan je volgende week wel een keer helpen. Laten we dit verder met een PM maar afspreken.

« Letzte Änderung: 24. November 2010, 22:40:41 von Bob Vermeulen »

Offline Erik Buers

• Mitglied
« Antwort #8 am: 24. November 2010, 20:36:14 »
Beste Bob.
Met dank en hoor graag van je (PN = ?)
groeten

Erik

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #9 am: 24. November 2010, 22:43:08 »
Hallo Erik,

Sorry moet zijn PM = persoonlijke mededeling. Zie boven in het scherm onder je naam zit een balk en daar staat Meine mitteilingen daar zal bij jou nu een 1 achter staan. Als je op meine mitteilungen druk dan komt mijn bericht zichtbaar

Offline Erik Buers

• Mitglied
« Antwort #10 am: 25. November 2010, 20:24:49 »
Beste Bob.
Met wat testen heb ik het, denk ik , nu voor elkaar.
met dank voor de aanzet.
Hou je op de hoogte
Prettig weekend
erik

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #11 am: 26. November 2010, 07:37:09 »
Peter,

mooi zo dan is de eerste stap gezet en met succes  :)