Autor Thema: Overgenomen Win Digipet te gebruiken?  (Gelesen 13772 mal)

Eenerspoor

• Gast
Overgenomen Win Digipet te gebruiken?
« am: 20. Dezember 2014, 15:23:47 »
Beste mensen,

Als ik een van iemand een compleet pakket Win Digipet 2012 premium van iemand overneem, kan ik dat dan gewoon gebruiken?
Is de licentie dan geldig?
Kan ik de updates voor dit pakket ook downloaden en gebruiken?

MVg,
Henk

jlt

• Gast
Re: Overgenomen Win Digipet te gebruiken?
« Antwort #1 am: 20. Dezember 2014, 15:31:17 »
Hallo Beste Henk,

Welkom.

Zitat

Is de licentie dan geldig?

WDP heeft geen licentie.
De CD heeft een kopieer bescherming.
De CD zelf is de bescherming.

Zitat

Kan ik de updates voor dit pakket ook downloaden en gebruiken?

Als je bij de overname compleet de CD 2012 hebt, dan kun je gratis updaten naar 2012.3

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #2 am: 20. Dezember 2014, 17:16:59 »
Hallo Henk,

In tegenstelling tot sommige andere softwareleveranciers staat de licentie (gebruikersrechten van de software) niet op Naam bij WDP.
Men stelt eenvoudig dat diegene die de Originele CD in zijn bezit heeft, ook het gebruikersrecht heeft van de software. Binnen de software wereld spreekt men bewust van gebruikersrecht omdat het nooit je eigendom wordt. Dit zou ook niet kunnen, want dan is de koper meteen de nieuwe eigenaar ... met alle gevolgen van dien.

Dus zolang jij de Originele Cd in je bezit hebt, of in jouw geval overneemt van iemand, kun je het programma gewoon gebruiken, kun je de updates installeren en kom je ook in aanmerking voor de Upgrade prijs naar de nieuwe versie. Wel moet de verkoper zijn geinstalleerde versie dan wel verwijderen :-)

Wat betreft de keuze van WDP is het een zeer goede dus en niet alleen wat dit betreft. Het is een zeer uitgebreid programma waar je vele jaren plezier aan zult beleven.

Welkom op het forum zou ik dus zeggen !

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 20. Dezember 2014, 17:36:07 »
Hallo Eric,

Wel moet de verkoper zijn geinstalleerde versie dan wel verwijderen :-)

Bedankt voor de tekst uitleg. ;)

Echter hoeft de eerste eigenaar niet het WDP van zijn computer te verwijderen.
Daar kan altijd gewerkt worden met de Buro versie.
De Anlage versie is hiermee geblokkeerd, en wordt dus onbruikbaar.

Mocht de eerste eigenaar alsnog terug komen met WDP, dan dient de eerste eigenaar een nieuwe WDP aan te schaffen en kan zo direct met "eerste WDP verkochte versie spoorplan" verder gaan.

Ik wens Henk (wanneer hij het overneemt) heel veel WDP plezier.!

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #4 am: 20. Dezember 2014, 19:17:03 »
Hallo Jan,

Dat is ook weer soepel van WDP :-)

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #5 am: 20. Dezember 2014, 19:21:06 »
Hallo Jan,

Dat is ook weer soepel van WDP :-)

grtz

eric

Hallo Eric,

Precies!.

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
  • I just want to celebrate an other day of living...
« Antwort #6 am: 21. Dezember 2014, 09:30:20 »
@  Jan en Eric,

In dit licht een aanvullende vraag mijnerzijds:
ik begrijp uit jullie betoog, dat de CD de beveiliging is.

Betekent dit ook, dat de CD fysiek aanwezig moet zijn in de computer, waarop de Anlage-versie draait??
Ik gebruik momenteel een laptop zonder CD-speler erin.
Een externe CD-speler is (nu) geen optie, want dan heb ik te weinig USB-poorten.

Groeten,

Barry
N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
    L-vorm: 4400x1400/2100x1400
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #7 am: 21. Dezember 2014, 10:55:57 »
Hallo Barry,

Ja, WDP gaat met regelmaat zoeken naar de originele Cd, dit is namelijk de beveiliging.

In het forum zijn er reeds vele vragen over gesteld en ook meerdere opties gegeven. Maar het programma, buiten de buroversie, heeft de originele cd dus nodig.

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #8 am: 21. Dezember 2014, 11:10:57 »

Ja, WDP is het beste wat je kan aanschaffen nog zo net voor de kerst  :)
Prijs moet dan wel heel aantrekkelijk zijn want anders kan je beter in April een nieuwe vol versie kopen.
Veel succes en we horen je "zien" je hier wel op het forum terug

mvrgr Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 21. Dezember 2014, 11:59:29 »
@Eric,

Duidelijk. Moet ik eens kijken hoe ik dat ga oplossen.

@Bob:
Het uitbrengen van een nieuwe versie in 2015 was mij bekend.
Ik had sowieso al het plan op die versie te wachten, gezien het bouwstadium, waarin mijn baan zich bevind.
Tegen die tijd ben ik (waarschijnlijk) zo ver, dat ik dan uitvoerig kan gaan testen.

Groeten,

Barry

N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #10 am: 21. Dezember 2014, 12:11:13 »
Hallo MSV,

Volgens mij maakt het qua prijs niet heel veel verschil om nu te kopen of om gebruik te maken van de upgrade regeling. Als je tenminste ook de tijd meerekent dat je het programma al kunt gebruiken.

In mijn geval kreeg ik bij de aanschaf een leuke korting, en de korting dekt grotendeels weer de upgrade prijs. Daarom heb ik destijds de volledige versie aangeschaft.
Dus op het moment dat de oude versie dusdanig qua prijs is dat het de upgrade dekt ?  Who cares :-)

Ik zie eerder een voordeel in "wijzigingen". Vaak gebeurt het dat in een nieuwe versie dingen anders gaan/zijn. Heb je het net onder de knie wordt het weer anders.
Bv zoals dat "prachtige" windows. ben je net gewend aan een startknop in V7 en hup weg is ie in een nieuwe V8. effe snel updeetje V8.1 en iedereen is weer happy :-)

Maar bij WDP weet ik dat dus nog niet omdat ik het de eerste keer ga meemaken in een echte live versie.

Ja, ik heb laatst nog de kans aangegrepen om duidelijk te maken dat een cd-speler eigenlijk al uit de tijd begint te raken. net als de oude rs232 poort of printerpoort ... steeds meer laptops hebben geen cd speler omdat hij toch niet gebruikt wordt.

We zullen moeten afwachten :-) maar een oplossing is er altijd wel ...

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 21. Dezember 2014, 12:59:09 »
MSV,

Ik onderschrijf het verhaal van Eric.

Waarom ik op de uitgave van April 2015 wil wachten, is het feit, dat er dan waarschijnlijk een aantal zaken anders zijn. Als mijn informatie klopt, wordt WDP iets eenvoudiger te bedienen en te gebruiken.
Daar ik geen haast heb, wacht ik even op de nieuwe release.

Ik kan dan ook bekijken, of ik tegen die tijd een "oudere" versie tegen een vriendelijke prijs kan kopen en met het verschil de kosten van de upgrade dekken. Misschien is dan zelfs het totaal wel iets goedkoper.

Wat betreft de CD-speler: het is ook mogelijk om programmatuur uit te brengen op een beveiligde USB-stick. Dat werkt hetzelfde als met een CD: de USB-Stick is voorzien van een kopieerbeveiliging en zonder de beveiligde stick geen toegang tot het programma. Daarmee is meteen het probleem van wel of geen CD-speler opgelost. USB-aansluitingen zijn er tegenwoordig altijd.

Als een dergelijke stick dan meteen in USB 3.0-formaat wordt gezet, is ook een hoge (lees)snelheid beschikbaar (voor degenen, die USB 3.0 in de computer hebben). Misschien een ideetje?? ;) ;)

Groeten,

Barry

• Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #12 am: 21. Dezember 2014, 19:24:05 »

Ja, WDP is het beste wat je kan aanschaffen nog zo net voor de kerst  :)
Prijs moet dan wel heel aantrekkelijk zijn want anders kan je beter in April een nieuwe vol versie kopen.

Wat is een heel aantrekkelijke prijs?
Enig idee wat zou de upgrade t.z.t. gaan kosten?

Mvg,
Henk

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #13 am: 21. Dezember 2014, 21:40:52 »

Meestal kost de nieuwe versie ca 100 euro.
Dus als je de originele CD versie 2012 hebt en je stapt over op versie 2015 dan moet je ca 100 euro betalen.

mvrgr Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
« Antwort #14 am: 21. Dezember 2014, 21:49:17 »
Wat betreft de CD-speler: het is ook mogelijk om programmatuur uit te brengen op een beveiligde USB-stick. Dat werkt hetzelfde als met een CD: de USB-Stick is voorzien van een kopieerbeveiliging en zonder de beveiligde stick geen toegang tot het programma. Daarmee is meteen het probleem van wel of geen CD-speler opgelost. USB-aansluitingen zijn er tegenwoordig altijd.

USB datadragers (USB-Stick b.v.) zijn door kwaadwillende eenvoudig van wat voor soort beveiliging dan ook te ontdoen.
De CD/DVD beveiliging zit niet in de software maar in de fisieke schijf zelf, en is niet door een ieder te reproduceren, zonder link te investeren.

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)