Autor Thema: Win digipet 2015 de eerste video is uit ...  (Gelesen 4275 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Win digipet 2015 de eerste video is uit ...
« am: 09. Januar 2015, 12:37:26 »
Hallo MSV,

Ik zag zojuist dat de eerste informatie over de versie 2015 is vrij gegeven.

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=72375.0

Nog niet heel veel informatie, want het gaat over het starten :-)

Toch geeft mij het nieuwe startcenter eigenlijk wel een goed gevoel. Het eerste wat bij mij naar boven komt is dat deze nieuwe opzet in ieder geval een hoop minder vragen zal geven op het forum omdat sommige dingen nu een stuk duidelijk zullen zijn :-)

Vooral het nu kunnen updaten binnen het programma zelf is erg prettig, en eigenlijk eigentijds.
er was op het duitse forum toevallig de laatste dagen nogal een pittige diskussie over het backup verhaal. het bleek dat een project terugzetten of een project van iemand anders nogal wat chaos kon opleveren wat betreft de data die teruggezet werd. er zouden bestanden door elkaar kunnen gezet worden.

Mij is niet duidelijk of dit nu niet meer kan, maar het is nu wel denk ik duidelijker wat er precies gebeurt tijdens het backuppen en terugplaatsen.

Kortom, ik heb een goed gevoel, en als dit een sjabloon is voor de vernieuwingen ben ik zeer positief gestemd. Uiteraard is een mooiere look niet belangrijk enkel mooi. Maar we wachten op de volgende video.
het meteen starten van een ZFA is wel aardig ... als je helemaal klaar bent ...:-)

ik zelf ben zeer benieuwd naar het deel "User Dekoder Programmier Vorlagen" de UDPV :-)

Dat men een beeldschermsaver heeft toegevoegd vind ik een beetje oubollig, want dat is echt achterhaald met de huidige technieken van beeldschermen. een voorbij stjuckend lokje is mij echt te bar. maar dat vind ik.

Grtz

eric
« Letzte Änderung: 09. Januar 2015, 12:40:11 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline raymond

• Mitglied
  • Ort: nederland valkenburg aan de geul Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Win digipet 2015 de eerste video is uit ...
« Antwort #1 am: 15. Januar 2015, 15:19:31 »
Ik heb hem ook gezien, ziet er aardig uit.
Momenteel nog een gebruiker van windigipet pro x.

Nu las ik vandaag iets op het duitse forum betreffende prijzen en update's over de nieuwe versie windigipet 2015

De nieuwe versie gaat over de 400 euro kosten.
De upgrade van 2012 naar 2015 gaat 100 euro kosten.

dit werd geschreven door dhr peterlin

Nu als ik wil overstappen naar 2015 zullen naar mijn mening dus de kosten om te upgraden van de pro versie naar win-2015 hoger zijn, als dat ik nu upgrade van pro x naar 2012, en in april van 2012 naar 2015, of zie ik hierbij iets over het hoofd?

Graag jullie reactie.
 gr Raymond.

zie deze link :
http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=72424.0

Zie net dat rocofan uit limburg komt, das leuk ik ook 20 km van je vandaan  ;)
« Letzte Änderung: 15. Januar 2015, 15:30:06 von raymond »
Twin-center fleischmann N-spoor windigipet pro x

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #2 am: 15. Januar 2015, 16:03:28 »
Hallo Raymond,

Het is allemaal wat betreft upgrade prijzen momenteel koffiedik kijken. Eenvoudig omdat men nog niet alles "prijs" geeft hoe het er uit gaat zien.
momenteel is dit op de site te lezen :  http://www.windigipet.de/foren/index.php?page=menu_de_0301_00_00_page_preise

69110   Update 2009 >> 2012*   99,50€
69111   Update Pro X >> 2012*   259,50€
69112   Update V 9.0 >> 2012*   319,00€

Ik verwacht gezien het feit dat upgrade met één versie later nu ook weer 99,50 kost het lijstje navenant met de nieuwe prijs van 2015 mee zal lopen.

Ik denk dat peterlin ook gelezen heeft dat veel mensen nu wachten met het kopen van een 2012 versie omdat deze 2015 nu uitkomt.
Het is echter binnen de software wereld wel normaal bij de komst van een nieuwe versie dat deze potentiele kopers niet worden afgeremd in hun koop door ze later gratis te upgraden naar de nieuwste versie.

Hij doet er echter een schepje bovenop door de beursaanbieding nu te gelde te maken.

Jij moet echter upgraden, en ik denk dat je dan een upgradeprijs gaat krijgen. ik weet niet of deze korting van 39 euro ook wordt meegenomen naar de upgrade versie naar 2012 of andere upgrades.

nu staat er dus in de prijslijst 259,50 + deze 99,50 straks naar 2015 kost je dus 359 euro.
doe je niets en gaat het in dezelfde lijn als vorige versies...
staat er een prijs van 319 euro aan vast ... waar je dan op een nieuwe prijs van 2015 zal komen van 419 euro.

allemaal puur theoretisch natuurlijk, maar mijn vermoeden is dat de 2015 versie op een prijs zal komen rond de 420 euro. de tijd zal het ons leren .... de door jouw gevraagde upgrade naar 2015  rond de 319 euro.

in jouw geval na uitkomen van 2015 is het dan 319 + 99,50 geeft 418,50 ... en is er dus niet echt een reuze verschil :-)

kortom, ik hoop dat je me nog volgen kunt, ik verwacht niet dat het wat uitmaakt. Maar waag de gok en stuur een mailtje naar peterlin wat op dit moment een upgrade kost naar 2012. zit deze korting er toch in verdien je er toch een paar tientjes aan :-)

grtz

eric

ps : indeed , heerlen afstand van niets :-)

« Letzte Änderung: 15. Januar 2015, 16:05:01 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Offline luc diels

• Senior-Mitglied
  • Aut viam inveniam, aut faciam
« Antwort #3 am: 15. Januar 2015, 16:13:09 »
Hallo,

Dr Peterlin heeft vandaag een tipje van sluier opgelicht op het Duitstaloige forum.

beste groeten Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #4 am: 15. Januar 2015, 16:26:24 »
Hallo,

Dr Peterlin heeft vandaag een tipje van sluier opgelicht op het Duitstaloige forum.

beste groeten Luc

Hallo Luc,

ik neem aan dat je het stukje bedoeld waar Raymond het in zijn berichtje over heeft ?
Want zijn vraag is daaruit voortgevloeid vermoed ik.

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
Re: Win digipet 2015 de tweede video is uit ...
« Antwort #5 am: 25. Januar 2015, 14:27:53 »
Hallo MSV,

Afgelopen vrijdag is dan ook aan mij het nieuwe Startcenter gepresenteerd van de nieuwe versie. Als Hot news kregen wij ook de nu automatische update controle getoond die overigens meteen weer veel diskussie op gang bracht. Ook de positie in de systemtray werd met angst en beven getoond aan de aanwezigen.....

Ze weten het hele gebeuren nog spannender te maken als het voorstellen van je eerste vriendinnetje aan je ouders :-)

Nu 2 dagen later is er alweer een nieuwe video uit over de nieuwe versie.

Hierin de wijzigingen in het ZNF en IZNF. Voor mij als oude TC gebruiker een opluchting dat ik nu ook niet meer steeds naar de verlichting van de lok moet kijken of raden welke kant het op gaat ...

Verdere veranderingen kun je zelf zien in de Video...... Als oude TC'er leuk om het hier nu ook te zien :-)

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=72375.0

Grtz

eric
« Letzte Änderung: 25. Januar 2015, 17:43:20 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 25. Januar 2015, 17:46:10 »
Hallo Eric,

Afgelopen vrijdag is dan ook aan mij het nieuwe Startcenter gepresenteerd van de nieuwe versie. Als Hot news kregen wij ook de nu automatische update controle getoond die overigens meteen weer veel diskussie op gang bracht. Ook de positie in de systemtray werd met angst en beven getoond aan de aanwezigen.....

Ja, dat is correct. Maar dat is ook hetgeen waar alle anderen als vooruitgang ziet!. ;)

Zitat

Nu 2 dagen later is er alweer een nieuwe video uit over de nieuwe versie.

Hierin de wijzigingen in het ZNF en IZNF. Voor mij als oude TC gebruiker een opluchting dat ik nu ook niet meer steeds naar de verlichting van de lok moet kijken of raden welke kant het op gaat ...

En dan te bedenken dat de rijweg zelf de richting kiest wanneer onder "Bedarf" zet, dat de lok automatisch van rijrichting veranderd. Dat is heel prettig als je een baan hebt waar de loc ergens verscholen zit in je baan.
Je kunt alles daarmee vanuit je beeldscherm sturen, zonder dat je hoeft te kijken naar je loc of die goed staat.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #7 am: 25. Januar 2015, 22:11:49 »
Hallo Jan,

Ik had expres mijn mond gehouden om niet al de " kijkpret" voor iedereen weg te nemen :-)

De opbouw van het Startcenter is leuk, maar geen echte meerwaarde als gebruiker.

Deze 2e video geeft echter enkele veranderingen aan die in ieder geval ik als groot voordeel zie tov hoe het nu is ingebouwd. Dat geeft de burger moed !

Zoals wij destijds al hebben besproken in TC zag je een lok of links of rechts staan wat betreft de richting. Ik ben blij dat dat er nu bij WDP ook in zit.

Algemeen kan ik voor mezelf wel zeggen dat als deze kwaliteit de trend is wat betreft de V2015 het zeer zeker de moeite zal zijn om de upgrade stap naar de V2015 te nemen.

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #8 am: 25. Januar 2015, 22:32:46 »
Hallo Eric,

Wacht even tot de rest komt. :D

De Start center is zoals dit ook op film te zien is , een bundeling van al die oude
Icons. Dat is wat overzichtelijker, en voor de toekomst uitbreidbaar.
Het heeft zeker een achtergrond voordeel waar straks nog op terug komt.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #9 am: 26. Januar 2015, 10:00:20 »
Hallo Eric,

Wacht even tot de rest komt. :D

Ik ben bang dat ik wel zal moeten :-)

Zitat
De Start center is zoals dit ook op film te zien is , een bundeling van al die oude
Icons. Dat is wat overzichtelijker, en voor de toekomst uitbreidbaar.
Het heeft zeker een achtergrond voordeel waar straks nog op terug komt.

Ik werd gek van zoveel icons voor alleen mijn modelbaansturing, ik had dus zelf al een menuutje gemaakt waarin al deze iconen zaten en alle handleidingen :-)

Ik begrijp wel waar ze naar toe willen met deze systemtray sturing, ik bedoelde alleen dat het presenteren van dit startcenter zoals men nu doet meer een cosmetisch iets is ... niet echt een nieuwe funktionaliteit.

Als een mooie vrouw met een nieuwe jurk ... leuk om te zien ... maar het gaat om wat eronder zit :-)

Ons werd ook verteld dat men waarschijnlijk ook met de nieuwe versie op een Stick uitkomt, dus ook einde van dat gedoe met een cd in een loopwerkje :-)

de tweede video, hoe dan ook , ik ben zeer vrolijk gestemd over wat ik gezien heb :-)

grtz

eric
« Letzte Änderung: 26. Januar 2015, 10:07:56 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: