Autor Thema: Beëindiging Nederlandse vertalingen van Win-Digipet!  (Gelesen 3748 mal)

Offline Jaap Kramer

• Junior-Mitglied
Geachte forum lezers en geïnteresseerden,

Na overleg met Dr. Peter Peterlin heb ik besloten de programmatuur en handboeken van Win-Digipet met ingang van de nieuwe Pro X en Small X versies niet meer in het Nederlands te vertalen. Vanaf versie 6 zijn de vertalingen door mij gemaakt. De overwegingen om met deze vertaalwerkzaamheden te stoppen zijn gelegen in het feit, dat zowel de omvang van de programmatuur (inmiddels meer dan 7000 vertaalregels) en het handboek (Pro X ca. 575 pagina's) qua inspanning niet opwegen tegen de afzetmogelijkheden in het Nederlandstalige taalgebied.

De huidige actuele versie Small X zal uitsluitend Duitstalig blijven. Naast de Duitstalige Pro X versie zullen naar alle waarschijnlijkheid nog een Engelstalige en mogelijk een Spaanstalige versie worden uitgebracht.

Vanzelfsprekend kunt u updates en toekomstige nieuwe Win-Digipet versies via mij betrekken.

Wel blijf ik als beta-tester betrokken bij toekomstige ontwikkelingen en probeer ik wensen vanuit Nederland in te brengen in het Win-Digipet ontwikkelteam.

Mvg. De Spoorkraam,
n.d. Jaap Kramer

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Beëindiging Nederlandse vertalingen van Win-Digipet!
« Antwort #1 am: 31. Mai 2007, 20:23:22 »
Beste Jaap,

Ondanks dat ik nog niet zo lang met WDP bezig ben vind ik dat je goed werk hebt geleverd.
Ook heb ik begrip voor je besluit.
Het is niet niks, de programma's vertalen en dan ook nog de handleidingen.
Omdat ik nu nog WDP 9.2 NL gebruik en eigenlijk na wat ervaring op te hebben gedaan met deze versie in de toekomst naar een versie hoger over te gaan zal ik dan jammer genoeg niet vlug doen omdat ik de Duitse taal niet echt goed machtig ben.
Maar naar mijn mening kan ik voorlopig nog lang vooruit met versie 9.2
Misschien als ik wat meer ervaren ben dat ik dan nog eens kan kijken voor een versie hoger maar dan in de Engelse taal, ik zal wel zien wat de toekomst brengt.

Maar nogmaals, ik heb er alle begrip voor.
Bedankt voor je inzet.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #2 am: 31. Mai 2007, 23:31:52 »
Hallo Jaap,

ik heb je een aantal malen gssproken, en heb er daardoor zeker begrip voor dat de grote hoeveelheid vertaalwerk, je niet im de koude kleren is gaan zitten.

Ik wens je veel succes met de keuze die je voor jezelf gemaakt hebt, en ik hoop dat de gebruikers op je steun kunnen blijven rekenen. Bedankt voor de inzet die je altijd getoond hebt naar ons als gebruiker toe.

met vriendelijke groet,

Walter  
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 31. Mai 2007, 23:40:24 »
Beste Jaap,
Ik kan mij goed voorstellen dat je de vertaling niet meer doet. Toch blijf ik het jammer vinden dat het niet meer gebeurd. Ik vind dat het echter wel een taak is van de programma makers, per slot van rekening worden zij er voor betaald en willen er geld mee verdienen, wat overigens hun goed recht is. De programmatuur is niet goedkoop en de software hulpmiddelen zijn legio. Ik zou dus de WPD makers wel willen oproepen een Nederlandse versie te blijven uitgeven. Tot slot nogmaals bedankt, ik gebuik nu nog regelmatig je vertaal werk van de versie 9.o als naslag werk ondanks dat ik best Duits kan.  
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #4 am: 01. Juni 2007, 10:51:03 »
Als antwoord op:
 Ik vind dat het echter wel een taak is van de programma makers, per slot van rekening worden zij er voor betaald en willen er geld mee verdienen, wat overigens hun goed recht is. De programmatuur is niet goedkoop en de software hulpmiddelen zijn legio. Ik zou dus de WPD makers wel willen oproepen een Nederlandse versie te blijven uitgeven.

Beste Forumleden en beste Bob,

Hier valt geen speld tussen te krijgen en je hebt voor 300% gelijk.
De groep die nog niet over is gestapt naar de Pro versie worden dus wel in de kou gezet,  laat duidelijk zijn dat ik hier zeer zeker Jaap niet mee bedoel.

Ook ben ik van mening, dat het nieuwe starters betreffende WDP, er mogelijk van zouden kunnen weerhouden om deze aan te schaffen.
Dus ik denk dat de programmamaker(s) hier plank gaan mis slaan om WDP in Nederland te blijven verkopen in de toekomst.
En dit is iets wat ik ten zeerste zou betreuren.

Ik ben destijds overgestapt om dit soort dingen voor te zijn betreffende andere bestaande programma's (Freeware) met het vertrouwen veel geld uit te geven voor een programma waarvan ik de gerustelling had dat de support en goede handleidingen plus het programma blijvend zouden zijn.

Nu bekruipt mij toch wel een beetje het angstig gevoel dat ik een keer uitgerangeerd ben met het WDP programma en dit zou ik heel erg jammer vinden.

Dus heren programmamaker(s) ik hoop dat u voor een oplossing zal zorgen voor een uitgave (lees aankoopbedrag) waarvan je toch een bepaalde garantie mag verwachten.

Tot zover mijn persoonlijke mening.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"