Autor Thema: polariteit bij kruiswissels en wissels  (Gelesen 4134 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
polariteit bij kruiswissels en wissels
« am: 09. Juli 2007, 09:36:01 »
Goede morgen allen,
Ik heb jullie niet veel meer gehoord nadat bekent werd dat wdp niet in nederlands blijft.
Ik heb echter een prbleem waar waarschijnlijk alle moba een probleem mee hebben en dat is dat ik wissels en kruiswissels wil gebruiken. Nu maken ze sluiting   als ik bepaade rijwegen wil instellen. Ik begrijp dat dat gebeurd omdat + en - dan tegen lekaar komt . Maar hoe hebben jullie deze problemen opgelost! Moet is dan stukken anders isoleren en schakelen met relais? Wie kan me helpen.Of zijn er ander hulpmiddelen of truck uit de doos.

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: polariteit bij kruiswissels en wissels
« Antwort #1 am: 09. Juli 2007, 10:40:51 »
Hoi Bob,

Zelf rijd ik 3-rail, maar zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat er enkele wissels/kruiswissels zodanig in de baan liggen er een "keerlus" ontstaat. Ik bedoel 2 sporen die elk een andere rijrichting hebben met elkaar verbonden worden?

Met vriendelijke groeten
Gerard Moggré  

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 09. Juli 2007, 11:09:45 »
Hoi Bob,

Ben ik weer even. Kijk eens op www.nmf.nl
Dan linksonder FAQ Modelspoor en dan bij de onderwerpen "Rail wetenswaardigheden" en "Digitaal". Misschien staat daar iets wat je zoekt.

Met vriendelijke groeten,
Gerard Moggré  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 10. Juli 2007, 22:22:06 »
Gerard,
bedankt voor je tip via die kant ben ik op verschillende sites geweest en heb ik genoeg informatie om er uit te komen, heb enkele LK100 bouwstenen nodig maar dan moet het lukken.  
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |