Autor Thema: Foto's of afbeeldingen op het forum plaatsen.  (Gelesen 4581 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Foto's of afbeeldingen op het forum plaatsen.
« am: 28. Oktober 2007, 12:45:37 »
Omdat er links en rechts wel eens vragen zijn of problemen om een foto of afbeelding in een bericht te plaatsen, plaats ik de volgende uitleg.

Succes er mee.

Foto en afbeeldingen plaatsen op forums.

Hier is een site/link  http://www.tinypic.com/ waar je foto’s/afbeeldingen kunt plaatsen.
Er zijn nog andere sites voor dit doel maar die geven bij het openen altijd popup reclame en daar hou ik zelf niet van.
Dus ik zou deze link openen en in je favorieten plaatsen om er later weer gebruik van te kunnen maken.

Hoe het werkt.

* Plaats eerst in je eigen pc een foto of afbeelding.
* Ga vervolgens naar de bovenstaande link.
* Kijk even goed wat er allemaal staat op het scherm, je kunt kiezen voor images (afbeelding) of Video.
* klik met de linkermuisknop op <bladeren>
* zoek vervolgens je foto of afbeeldingen die je wilt plaatsen op in je eigen pc.
* nadat je deze heb gevonden, selecteer je die, en je zal zien dan de locatie en de afbeelding in het venster (links) van de knop bladeren staat.
* nu zie daaronder de letters “upload now”, klik hier op met de linker muisknop.
* vervolgens krijg je een ander scherm te zien waar alle mogelijk “links” staan, KIES voor de regel waar [ I M G ]http://bla bla[ / i m g] staan en klik eenmaal met de linker muisknop om deze te selecteren.
* ga met de muiscursor op de geselecteerde regel/bestand staan en klik vervolgens met de rechter muisknop, kies voor de optie <“kopiëren”>
* nadat je dit gedaan hebt ga je naar het forum om een nieuw bericht of een antwoord te geven.
* als je de nodige tekst hebt ingevoerd bepaal je de plaats waar de foto/afbeelding moet komen te staan. Dit is meestal een nieuw regel –begin om de foto/afbeelding op de goede plaats te krijgen.
Op de plaats waar je de foto/afbeelding wil neerzetten dient de “knippercursor” te staan.
Klik met de linker muiknop even op die plaats en klik vervolgens met de rechter muisknop.
Er komt dan weer een functievenster, kies voor <”plakken”>
Als alles goed is gegaan zal er dan de regel verschijnen [I M G] bla bla [/ I M G] (<= de spatie horen er niet tussen maar dit is even gedaan voor de weergave)
Dit is dan je foto/afbeelding bestand en de verwijzing waar deze staat.

Voordat je de knop verzenden (bericht wat je geplaatst heb) aanklikt zou ik eerst op de knop voorbeeld klikken om te controleren of de foto/afbeelding er ook werkelijk staat.

Hier een voorbeeld wat er dan mogelijk is.

Succes.
« Letzte Änderung: 28. Oktober 2007, 12:50:43 von Riny Smetsers »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Foto's of afbeeldingen op het forum plaatsen.
« Antwort #1 am: 28. Oktober 2007, 20:42:22 »
Riny goede avond,
Fantastisch zoals je dit hebt omschreven, ik ga het zeker deze week proberen met enkele foto's van de baan van Jos.
Jammer dat je er niet bij was in Utrecht. We hebben het wel over je gehad en hoe we in een volgende mogelijkheid (beurs of wat anders) allemaal samen zouden kunnen komen  ;D. Is er niet een beurs in Goes aan het einde van het jaar of  begin volgend jaar?

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 28. Oktober 2007, 20:51:44 »
Beste Bob,

Het is zeker jammer dat ik er niet bij kon zijn, ik had het graag gedaan.
Alleen is het door lichamelijke ongemakken niet mogelijk om dit soort afstanden te reizen.

Ik zou het zeker zeer leuk vinden als wij, met z'n allen, elkaar eens konden ontmoeten.
Goes is voor mij nog wel te doen en de beurs die daar gehouden wordt vindt meestal plaats in Februari.
Wie weet, ik zou het prachtig vinden in ieder geval.

Wat de uitleg betreft om foto te plaatsen, graag gadaan.
Ik weet dat het voor vele een lastig iets is om voor elkaar te krijgen maar als men dit 1 of 2 maal gedaan heeft is de reactie vaak van "goh, was dat alles".

Nou, en nu maar hopen op Februari, zeker iets leuks om naar uit te kijken.
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 28. Oktober 2007, 21:51:53 »
Beste Riny,

Geweldig, dank je wel voor deze tip. We hebben het inderdaad over je gehad, en wat Bob ook schrijft, de volgende keer ben je er gewoon ook bij!

Met vriendelijke groeten,

Gerard.

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 29. Oktober 2007, 11:31:53 »
Goedemorgen Riny,

Bedankt voor de goude tip. :D
Ga ik uitproberen.

Overigens zoals de voorgangers je al zei, we hebben jouw niet vergeten.
Het lijkt me leuk om een ontmoeting te hebben in Goes, kunnen we weer over WDP kletsen.
Weet jij alvast de datum in Februari 2008 in Goes, dan kan ik het alvast in mijn agenda plannen.
Klasse. ;D

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 29. Oktober 2007, 11:51:48 »
Beste Jan en mede WDP -ers,

Ik zal er eens achteraan gaan betreffende de datum v/d beurs in Goes.
Jullie horen hier zo snel mogelijk van, maar ik dien dan eerst diverse mensen te benaderen die het mogelijk al zouden moeten of kunnen weten.

Ik kijk er nu al naar uit.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline willebrand

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 29. Oktober 2007, 20:31:08 »
Hi

Goes is 23 en 24 februari 2008

Een ontmoeting lijkt me leuk idee.

Groet

Jos
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 29. Oktober 2007, 22:06:52 »
Ha die beste Jos,

Jij bent sneller als ik. :'(
Waar heb je dat vandaan?
Maar het maakt niet uit, goed gedaan jochie  ;D

Nu kijken welke dag voor iedereen het beste uitkomt.
Voor mij maakt het niet uit ik heb geen  :'( :'( geen baas waar ik rekening mee hoeft te houden.
Ik laat het dus aan jullie over.
Maar ik zal er zeker zijn als jullie ook komen, ik zie er al naar uit.
Riny.

"Model Railway Workshop"