Autor Thema: Beeldschermvraag in WDP  (Gelesen 3834 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Beeldschermvraag in WDP
« am: 12. Mai 2008, 12:22:07 »
Beste WDP-ers,

Ik zit met een vraag of vragen welke ik eigenlijk nog niet heb uit kunnen proberen.

A: Veronderstel dat mijn getekende baan straks groter uit zou vallen dan het beeldscherm weer zou kunnen geven, wat ik dus probeer te voorkomen, scrollt dan het beelscherm automtsich mee met de eventuele te volgen "trein"?
Of gaat deze dan uit het zicht, dus niet meer te "volgen" (te zien) op het beeldscherm?

B: of dien ik dan toch met twee beeldschermen te gaan werken? (wat ik eigenlijk niet zie zitten)

Misschien is de vraag een beetje onduidelijk gesteld maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik hiermee bedoel.
Ik ben zeer benieuwd.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: Beeldschermvraag in WDP
« Antwort #1 am: 12. Mai 2008, 12:39:08 »
Hoi Riny,

Antwoord op A: nee, het beelscherm scrollt niet mee met de te volgen trein. Lijkt me ook niet handig, want als je 2 treinen hebt rijden waarvan één uiterst rechts en één uiterst links op het beeldscherm,....welke trein moet er dan worden gevolgd? De trein verdwijnt uit het zicht, of je moet manueel schuiven met de positie van het sporenplan.

Antwoord op B: tja, dat is persoonlijk. Ik heb 2 schermen op mijn baanversie, maar de bureau laptop heeft maar één scherm, dus bij deze laatste moet ik dus scrollen. Ik zal het je zaterdag laten zien.
Waarom zie je 2 schermen niet zitten? Is wel mooi hoor, en je hebt 2 maal zoveel ruimte :D

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #2 am: 12. Mai 2008, 12:41:15 »
Mogge Riny,

Ik denk niet dat het gleisbild met de trein mee scrollt, maar behalve 2 schermen is er nog een optie lees topic beeldschermen op pag. 4 Jan heeft het zo gedaan.heb e.e.a. vanmorgen weer eens gelezen

Maar je weet het he ik ben ook maar een leek mischien zijn er nog andere opties
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #3 am: 12. Mai 2008, 12:44:51 »
Riny, ik dacht toch redelijk snel te zijn met de communicatie maar je ziet het wij zijn steeds te laat ik geef het op
ga maar Tm-etjes aansluiten.

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #4 am: 12. Mai 2008, 12:47:16 »
ik zal jullie krijgen met je 2 beeldschermen ik ben in onderhandeling met een falliete bioscoop, snap je 'm

Gr. kees

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 12. Mai 2008, 13:01:36 »
Beste Jan,

Nou vooruit, dat zien wij de 17de dan. ;)
Bedankt voor je reactie.

Beste Gerard,

Bedankt voor je duidelijk antwoord.
Terugkomende op de 2 beeldschermen, dat staat wel lekker stoer maar ik heb net een extra laptop aangeschaft om ruimte te besparen. :(

Beste kees,

Wat betreft de snelheid van de andere heren aangaande de reacties, het vrouwtje zal nu vandaag zelf wel al het huishoudelijk werk doen, hebben de mannen ook eens een keer tijd om te reageren.
En maar schijnheilig iedereen laten denken dat ze zo hard werken voor de baas, ja, ja,........... :-\

Maar goed even terug "on topic".

Ik wacht maar even met spanning af wat ons op de 17de allemaal weer wijs wordt gemaakt.
Ik ben dan ook benieuwd naar het onderwerp betreffende de beeldscherm mogelijkheden en de rest van de informatie natuurlijk.
Ik ben toch blij dat wij een paar van die bikkels hebben in onze WDP-ploeg.

Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #6 am: 12. Mai 2008, 13:17:02 »
Hoi Jan,
ik ben ook wel benieuwd naar je artikel.
Ik heb nl. geen ruimte voor een 2e laptop, ik zat al te denken aan een flatscreen tv boven de baan t.z.t.
lijkt me wel een leuk gezicht en ook wel praktisch.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 12. Mai 2008, 13:25:03 »
Ik zat al te denken aan een flatscreen tv boven de baan t.z.t.
lijkt me wel een leuk gezicht en ook wel praktisch.

Ook daar heb ik aan zitten denken.
In de woonkamer staat een plasmascherm van 1,17 meter maar ik denk dat mijn vrouw hier niet blij mee zal zijn als ik die meeneem naar de zolder.
Mogelijk zal het dan een iets kleiner zijn/worden (LCD) maar ik denk zelf dat alleen de totale weergave groter zal worden maar niet meer ruimte geeft betreffende een baanplan. (denk ik)

Maar terugkomende op 2 laptops, 1 is dus bestemd voor WDP en de andere is voor alle datagegevens van de hobby, onderhoud van mijn website e.d.

Kees,
Nog even wat extra's, je bent niet de enige leek, hier is er nog een.  :'(
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #8 am: 12. Mai 2008, 13:32:15 »
Riny,

leek of niet lees toch ff wat ik aangaf daar staat uitvoerig wat beide heren hieboven al schreven.

gr. kees

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 12. Mai 2008, 13:36:44 »
leek of niet lees toch ff wat ik aangaf daar staat uitvoerig wat beide heren hieboven al schreven.

Beste Kees,

Ik wist niet dat kwaad zou worden??? (Grapje)  :D :D
Maar je hebt gelijk, ik moet beter lezen en ook het geen door jou is aangegeven. :-[
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #10 am: 12. Mai 2008, 13:56:08 »
nou vooruit dan maar m'n ongelofelijke woede zakt al. :P ;D