Autor Thema: indeling in secties?  (Gelesen 6824 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: indeling in secties?
« Antwort #15 am: 20. Februar 2008, 22:05:20 »
Hallo Peter,

Allereerst van harte welkom op het WDP forum NL  ;D
Zelf probeer ik alle rails te voorzien van een melder, dat geeft een veel mooier beeld op het beeld scherm als de treinen rijden. Meestal kan je z'n klein stukje ook wel kwijt bij een langer stuk, maar dan zal je even na moeten denken waar je hem aan toevoegd. In jouw geval is dat wat moeilijk. Echter de tekeing die je laat zien is niet zoals het er in WDP uitziet en dus kan je in jouw schema in WDP W2 en W3 aan elkaar plaatsen dan is het probleem over.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline pjotr

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: Leuven Ort bei GoogleMaps suchen
Re: indeling in secties?
« Antwort #16 am: 21. Februar 2008, 12:28:47 »
Bedankt allemaal voor de hulp!

Offline pjotr

  • Junior-Mitglied
  • Beiträge: 13
  • Ort: Leuven Ort bei GoogleMaps suchen
Re: indeling in secties?
« Antwort #17 am: 21. Februar 2008, 14:14:45 »
nog een klein (mss dom) vraagje, maar wat is precies het probleem als een blok korter is dan je langste trein. Dan houdt de trein twee opeenvolgende blokken bezet...maar welke invloed heeft dit op de WDP?
Alvast bedankt
Peter

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: indeling in secties?
« Antwort #18 am: 21. Februar 2008, 14:50:21 »
Hoi Peter,

Inderdaad houdt een te lange trein ook het vorige blok nog bezet. Heb je het hier over een een speciaal geval, bijvoorbeeld een blok in het station (waarbij zo af en toe een te lange trein bij stilstand de achterste wagons het voorlaatste blok nog bezet houden), of de blokken in de vrije baan? In het station zou dit evt.wel kunnen, maar in de vrije baan is dit niet wenselijk en ook niet realistisch.
In principe is het zo dat er zich maar één trein in één blok bevindt.
In WDP is het zo dat, als er een rijweg bezet wordt door een trein, er geen andere trein deze rijweg kan berijden of kruisen. WDP biedt wel de mogelijkheid om rijwegen aan te maken in zg.deeltrajecten. Dat betekent dat een bepaald deel (1ste deel of 2de deel) van een rijweg alvast vrijgegeven wordt als de trein in het 3de deel rijdt. Handig voor evt.kruisende treinen in het 1ste of 2de deel bij wat langere rijwegen.
Dus van invloed heeft het in WDP dusdanig dat een bezet blok nooit door een andere trein zal worden bereden.

Een blok loopt van sein tot een sein. Een rijweg ook, maar kan ook bestaan uit meerdere blokken. Ligt er maar helemaal aan hoe je wilt gaan rijden met WDP en met welke typen treinen welke specifieke rijwegen (matrix) bereden mogen worden. Je kunt ook een aantal rijwegen aan elkaar koppelen tot een lange zg. "zugfahrt", alleen loop ik nu misschien op wat dingen vooruit.
Mogelijkheden in overvloed met WDP.