Autor Thema: Problemen demobaan  (Gelesen 3239 mal)

Offline Wilchry Roost

• Senior-Mitglied
Problemen demobaan
« am: 25. Februar 2008, 23:42:35 »
Goedenavond,

Ik heb zondag jl in Goes behoorlijk wat problemen gehad met mijn demo baan.
Het begon al meteen met het feit dat WDP de intellibox niet herkende terwijl deze toch aanstond en goed aangesloten was. Na diverse herstarts en wat op en neer goochelen met de compoorten in"systeeminstellingen"
is het uiteindelijk toch gelukt.

Het 2e probleem kondigde zich direct daarna aan. Drie van de 4 locs vielen telkens ergens op de baan stil (niet allemaal op de zelfde plek) terwijl een vierde loc rustig zijn rondjes draaide en nergens last van had.

Zaterdagmiddag heb ik een laatste maal alles nagekeken en getest en alles werke perfect.

Herkent iemand deze problemen? Zo ja, wat is hier de oorzaak van en welke oplossing is er dan voor?

b.v.d.

Wilchry
Met vriendelijke groet

Wilchry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2009 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Lego trein 12v  Intellibox Viessmann decoders Esu locdecoders
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop met windows 10

jlt

• Gast
Re: Problemen demobaan
« Antwort #1 am: 26. Februar 2008, 00:04:17 »
Hallo Wilchry,

Dat probleem herken ik.
Met de IB had ik vorige week ook dergelijke fenomeen gehad, en de IB herkende de S88 niet meer.!!!!
Daar stond ik raar van te kijken, en nogmaals goed gekeken, de S88 deed gewoon niets.!!!
En zelfs de TM (RM) modules stonden niet op de volgorde gerangschikt op de RM monitor.
Na herhaaldelijke opstart deed ie het weer, en de volgende dag deed de IB weer normaal.
De RM monitor gaf toen de goede rangschikking. Ik word daar gek van die IB.
Ook bij mij was alles goed aangesloten, en ondanks dat, de IB kan wispelturige dingen doen. :'(

Meer kan ik daarvan niet zeggen, en ik kan daar ook niet veel aan doen, helaas.
In principe heeft het niet met de WDP demo versie van doen, het is meer de hardware kant.

Offline Ron Verburg

• Junior-Mitglied
« Antwort #2 am: 27. Februar 2008, 11:46:22 »
Hallo allemaal,

ik ben een beetje aan het rondkijken omdat ik/wij binnenkort een keuze gaan maken voor de besturing software en lees nu jullie probleem. Vanuit mijn opleiding en hobby (elektronica) weet ik dat dit soort problemen vaak met de aarde van het systeem te maken hebben!!! Stel je pc is geaard maar de Intellibox/baan niet dan kan er een potentiaal verschil onstaan die de communicatie kan verstoren. Natuurlijk weet ik niet of dit hier ook zo is maar ik zou dit zeker even als optie meenemen. Hierdoor ontstaan b.v ook de vervelende brom geluiden bij concerten enz.

Succes met het onderzoek.

Groet, Ron [AjeTo N-Track]
AjeTo N-Track

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 27. Februar 2008, 12:17:02 »
Hallo Ron,

Van harte welkom hier op deze WDP site.

Dat is mij bekend die "bromgeluiden effect".
In de meeste gevallen zijn de modelbouw electronica doorgaans "geaard". Alleen in gevallen wanneer je per "abuis" vergeten te aarden, is bij wissel decoders en PC interface.

Ik wens je iedergeval veel plezier met de zoektocht naar besturings software. Mocht je eventueel vragen over WDP, dan kun je die vragen gerust hier stellen. Menige WDP gebruikers kan je daarbij helpen.

Veel succes en alsnog bedankt voor je suggestie. ;)

Offline Wilchry Roost

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 28. Februar 2008, 22:23:11 »
Hallo Ron,

Ik weet niet hoe je een PC en IB moet aarden. Als dit via het stopcontact moet gaan dan zou ik thuis ook problemen moeten hebben want daar waar mijn baan staat heb ik ongeaarde stopcontacten. Maar hier heb ik tot op heden geen problemen gehad.

Wilchry
Met vriendelijke groet

Wilchry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2009 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Lego trein 12v  Intellibox Viessmann decoders Esu locdecoders
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop met windows 10

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 28. Februar 2008, 23:18:15 »
Hoi Wilchry,

Het probleem met de IB is allom bekend, en een oorzaak, laat staan een oplossing, is (nog) niet gevonden.
Men dacht aan van alles zoals aarden, stralingen, interferenties, kabels, etc, etc.

Maar wat ik uit je verhaal begrijp, trad dit probleem alleen op in Goes, en daarna thuis weer niet en is alles normaal. ..........Joost mag het weten.

Ook ik heb problemen met de IB gehad (resets, spooktreinen) en gebruik 'm nu alleen maar om decoders te programmeren en voor de rollerbankjes voor loc-onderhoud. Heb sinds 16 maanden de Tams MC in gebruik zonder een enkel probleem. Ik ben in ieder geval genezen van dit apparaat.