Autor Thema: Wissels in Central Station en Windigipet komen niet overeen.  (Gelesen 3801 mal)

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Wissels in Central Station en Windigipet komen niet overeen.

Ik ben ondertussen gefrustreerd draden verschillende malen aan het verwisselen geweest, om de in het Central Station ingevoerde wissels, als stand overeen te laten komen met de getekende wissels binnen Windigipet.

Om tot de ontdekking te komen dat het bij schuin gelegde wissels in Windigipet fout gaat, de schuin getekende wissels worden namelijk andersom getekend, een linker wissel wordt dus als rechter weergegeven. Feitelijk wordt dus de wissel daardoor altijd op het Central Station verkeerd weergegeven,

Feitelijk zou je zowel linker als rechter wissels in 8 standen moeten kunnen tekenen, terwijl er binnen Windigipet maar 4 per wissel mogelijk zijn.

De optie aansluiting verwisselen binnen Windigipet geeft dus de verkeerde stand op het Central Station weer.

met vriendelijke groet,

Walter

« Letzte Änderung: 02. März 2008, 01:23:05 von wissels »
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
Re: Wissels in Central Station en Windigipet komen niet overeen.
« Antwort #1 am: 01. März 2008, 19:41:00 »
Hallo Jan Leendert,

dit is mij allemaal bekend, maar lost het probleem niet op, dit is eigenlijk een vraag aan de programmeur Dr. Peterlin, want alleen een software-aanpassing kan dit oplossen.

Namelijk als je klikt op aansluitingen verwisselen dan doet Windigipet dat ook op het Central Station, dus klopt wederom de aanduiding niet overeen.

Ik ken een aantal software programma's die 16 symoblen hebben voor het instellen van normale wissels, Windigipet kent er slechts 8, dus dat is de helft minder.

Vermoedelijk is dit tevens de reden dat een verandering van een wissel via het Central Station niet weergegeven wordt op het bedieningsscherm van Windigipet, deze terugkoppeling vanuit het Central Station is er echter wel degelijk naar de computer toe, helaas is het binnen Windigipet niet funktioneel.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #2 am: 02. März 2008, 10:52:30 »
Hallo Allen,

hierbij de screenshots

Van mijn baanplan hier is te zien dat wissel 26 een rechter wissel is net zoals op mijn Central Station gedefinieerd is.

In het scherm van Windigipet is te zien dat hiervoor een symbool van een linker wissel gebruikt is, hiervoor is geen symbool van een rechter wissel voorhanden, wat dus naar mijn mening hiervoor wel gebruikt zou moeten worden.

Het probleem is dat de stand van de wissel ook verwisseld wordt op het Central Station als de wissel rechtdoor geschakeld is via Windigipet dan staat de wissel op het scherm van het Central Station afgebogen, net zoals op de baan. Oke dan passen we Windigipet aan en zetten de wissel als verkeerd aangesloten, de wissel op de baan wordt nu in de goede stand geschakeld, maar Windigipet, beinvloed nu het Central Station en zet nu de wissel op het Central Station in de verkeerde stand. Dus nu komt de wissel op de baan weer niet overeen met de stand in het Central Station.

Situatie zie bijlage.

met vriendelijke groet,

Walter

Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 02. März 2008, 10:55:28 von wissels »
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 02. März 2008, 11:27:17 »
Goedemorgen Walter en Jan,

Ik ben het met Walter eens, dat er geen diagonale wissels op de juiste manier in WDP te tekenen zijn.
Bij mijn schaduwstations heb ik gelijke situaties. Ik heb ook bij sommige diagonale wissels de aansluitingen moeten verwisselen om de juiste standen overeen te laten komen. Daarnaast ben ik uitvoerig beziggeweest om te kijken of het toch niet mogelijk is om deze (diagonale) wissels goed te kunnen leggen in het gleisbild.
Is mij tot op heden niet gelukt. Eigenlijk jammer inderdaad.

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #4 am: 03. März 2008, 21:28:06 »
Wissels in Central Station en Windigipet komen niet overeen.

Ik ben ondertussen gefrustreerd draden verschillende malen aan het verwisselen geweest, om de in het Central Station ingevoerde wissels, als stand overeen te laten komen met de getekende wissels binnen Windigipet.

Zoals je in mijn profiel kunt lezen maak ook ik gebruik van een Marklin CS, in heb/had hetzelfde probleem als jij.
Belangrijk was voor mijn dat WDP de wissel in de goede stand moets zetten, dat kun je op twee manieren doen, één door de aansluiting aan de decoder om te wisselen of twee door een haakje te zetten bij Magnetartikel erfassen (Abzweig/Gerade vertauschen) zie handleiding onder 7.2. Ik heb zelf voor het eerste gekozen dus de aansluiting aan de decoder zo plaatsen dat het schakelen overeen komt met WDP, dit omdat ik nu ik rij met WDP bijna nooit met het CS de baan bestuur.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #5 am: 05. März 2008, 23:06:52 »
Hallo Allen,

het probleem heb ik telefonisch voorgelegd, ik heb goede hoop dat het probleem erkend wordt, maar vermoed dat het zoeken naar een definitieve oplossing wat meer tijd in beslag neemt,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #6 am: 06. März 2008, 18:06:44 »
Hallo Jan Leendert,

ik heb oa, Herr Peterlin gesproken, hij had het draadje nog niet gelezen,  echter er is wel beloofd dat er naar gekeken wordt, ik heb ook Jaap Kramer gesproken, hij zal dit aan de Duitse ploeg voorleggen of deze het probleem herkennen.

ik heb nergens geschreven dat er een update komt, maar zonder update kom ik met dit probleem niet verder, tenzij ik mijn baan volledig op een andere wijze teken,

met vriendelijke groet,

Walter

• Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows