Autor Thema: Problemen met mijn Screensaver  (Gelesen 3785 mal)

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Problemen met mijn Screensaver
« am: 11. März 2008, 00:39:37 »
Misschien iets voor een volgende update. Ik heb WDP op een laptop staan die mijn baan bestuurd. Nu is het zo dat na ongeveer 15 minuten mijn screensaver actief wordt, en na een uurtje gaat ook nog eens mijn beeldscherm uit. Ik heb gemerkt dat WDP hier niet tegen kan en dan vastloopt. Er zou een mogelijkheid moeten zijn om er voor te kiezen deze beide opties bij gebruik van WDP uit te schakelen, en deze bij het verlaten van WDP weer actief maken. Helaas kan ik dit niet in het Duits schrijven, dus is mijn vraag of iemand dit kan vertalen en aan Peterlin kan voor leggen.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Problemen met mijn Screensaver
« Antwort #1 am: 11. März 2008, 09:04:23 »
Hallo Herr Peterlin,

Willy bittet um eine Übersetzung: Vielleicht etwas für ein folgendes Update. Er hat WDP auf einem Laptop, der auch die Bahn steuert. Nun ist es so, dass nach ungefähr 15 Minuten der Screensaver aktiv wird und nach einer Stunde wird der Bildschirm ausgeschaltet. Er hat bemerkt, dass WDP dann festhängt. Er wünscht sich eine Möglichkeit, um mit dem Start von WDP diese Bildschirmschoner-Optionen auszuschalten und bei Beenden von WDP wieder zu reaktivieren.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Peterlin

• Administrator
  • Senior-Mitglied
  • WDP-Entwickler
    • www.windigipet.de
« Antwort #2 am: 11. März 2008, 10:00:52 »
Hallo Herr Willi de Vaal,

also das wird bestimmt nicht kommen !! Das sollte dann von Ihnen manuell gemacht werden. Saver aus und WDP starten und vice versa.

Ich halte so und so nichts von Screen Savern !!

Schöne Grüße aus Hürth
Peter Peterlin

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 11. März 2008, 10:35:04 »
Hoi Willy,

Bij mijn treinen PC heb ik de screensaver zodanig ingesteld, dat deze na ca.30 minuten bij geen aktiviteit in WDP inkomt. Het beeldscherm gaat uit na 1 uur. Als ik niet echt met de baan rij, maar staat wel aan, omdat ik met van alles en nog wat aan het knutselen ben, schakel ik de screensaver gewoon uit.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #4 am: 11. März 2008, 20:22:07 »
Beste Willie,

Waarom een screensaver instellen?

De hedendaagse Laptops of TFT/LCD schermen kunnen niet inbranden zoals de oudere fosforbeeldscherm.
Dus gebruik ik zeer zeker de irritante screensavers nooit meer.
Ook mijn energie functie staan allemaal op "nooit" betreffende de "screen off".

Ieder is daar uiteraard vrij in om ze wel te gebruiken maar ik vind het ondingen.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 11. März 2008, 23:06:39 »
Beste Jan,

Ik kan dan lichamelijk gestoord zijn maar nog niet geestelijk, hahahahahaha   :D :D (grapje)
Ik plaats alleen reacties wanneer ik zeker van mijn zaak ben anders staat het zo dom hé?
En ik heb ook geen zin om andere mensen op een verkeerd spoor te zetten.
Als ze dan een verkeerde rijweg op komen heb ik het gedaan.  :D :D :D ;)
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #6 am: 13. März 2008, 01:14:27 »
Beste Willie,

Waarom een screensaver instellen?

De hedendaagse Laptops of TFT/LCD schermen kunnen niet inbranden zoals de oudere fosforbeeldscherm.
Dus gebruik ik zeer zeker de irritante screensavers nooit meer.
Ook mijn energie functie staan allemaal op "nooit" betreffende de "screen off".

Ieder is daar uiteraard vrij in om ze wel te gebruiken maar ik vind het ondingen.

Ben het met je eens dat het ondingen zijn, van de week klapte alles op en tegen elkaar op het moment de screensaver actief werd. Ik heb begrepen dat de door mijn voor gestelde optie niet wordt opgenomen in een volgende update, en heb voorlopig de screensaver maar ge-disable.

Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 13. März 2008, 10:34:59 »
Beste Willie,

Ondervinding is nog altijd de beste leermeester en bevestiging van dit soort problemen.
Daarom ook de reden dat ik voor WDP, 1 aparte laptop gebruik zonder allerhande toeters en bellen betreffende software of niet bij WDP behorende acties in of van de laptop.

Indien nodig voor "update" e.d. hang ik hem aan het netwerk hier in huis en ben ik weer helemaal "up tp date".

Zo gebruik ik geen: mooi bureaublad, screensaver, virrusscanner, en nog meer van dat soort zaken.
De reacties die ik op fora's plaats gebeuren weer via een andere PC.
Dus ik houd de "boel" zuiver gescheiden van elkaar en dat geeft een zekerheid van géén problemen.   ;D
Riny.

"Model Railway Workshop"