Autor Thema: Zugfahrten selecteren in andere editors zoals Anforderungskontakteditor  (Gelesen 2329 mal)

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Hallo Allen,

Ik heb een aantal zugfahrten aangemaakt, en wil deze toevoegen in de editor Anfoderungskontakten, zoals omschreven in het Duitse handboek hoofdstuk 12.3.3 echter de zugfahrt laat zich met geen mogelijkheid selecteren. Ik zal wel iets (kleinigheid) over het hoofd zien, maar na 2 dagen prutsen ben ik nog geen steek verder.

Bij het testen van de Zugfahrten worden geen fouten gevonden.

Wie helpt mij op weg.

met vriendelijke groet,

Walter

• Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Hoi Walter,

Vraagje: waarom zou je zugfahrten willen selecteren in Anfordrungskontakten, ipv. in de Zugfahrten-Automatik-Editor (hfdst.13)?
De Anforderungskontakten-editor geeft behoorlijke beperkingen in het gebruik.
Ik zelf gebruik de Anforderungskontakten totaal niet, maar heb je met de middelste muisknop op de betreffende zugnummerfelden geklikt? En krijg je dan een venster met onderin "Kopieeren fur Editor"?

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
Hallo Gerard,

ja inderdaad heb ik de anforderungskontakten gekopieerd naar de zugfahrt anforderungs editor, ik vrees echter dat ik hier tegen hetzelfde probleem aan ga lopen, maar ik zal hoofdstuk 13 openslaan,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
Hallo Allen,

Na het aanmaken van een nieuwe database waarin ik hetzelfde probleeem tegenkwam, werd ik door Gerard gewezen op een aantal probelemen waarop ik moest letten, hierin werd ook de middelste knop van de muis genoemd die naar mijn mening wel reageerde, echter deze bleek een anders te reageren dan bedoeld.

mijn probleem heeft zich opgelost door een externe muis aan mijn laptop te koppelen. Hierbij werkt de middelste muisknop wel naar behoren, de middelste knop op mijn laptop leek standaard niet de juiste funktie te hebben.

Gerard en anderen die meegedacht hebben bedankt voor de moeite, ik kan weer verder,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows