Autor Thema: ungultiges gleissymbool  (Gelesen 2783 mal)

Offline gerard D

• Mitglied
ungultiges gleissymbool
« am: 27. April 2008, 12:46:04 »
Hallo.
Wanneer ik  in mijn fahstrassen-editor  op het rode ! klik, dan zegt WDP dat ik een ungultiges-gleissymbool heb.  Op het Duitse forum zegt men dat ik dan het baanoverzicht nieuw moet tekenen., omdat ik waarschijnlijk 2 symbolen over elkaar heb getekend. En dan de fahstrassen nieuw aanmaken.  Maar nu heb ik de rail nieuw getekend, maar werkt de fahstrasse-assistent niet meer goed. Deze kan geen enkele fahr-strasse meer vinden. Wat is mijn propleem?

Groeten gerard D.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
PC 3.0Ghz, windows XP pro, WDP pro X3b, Intellibox, Märklin locomotieven.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: ungultiges gleissymbool
« Antwort #1 am: 27. April 2008, 13:29:05 »
Hoi Gerard,

Als je op het rode ! klikt worden de rijwegen op fouten, waarschuwingen en info's gecontroleerd. De fouten worden weergegeven zoals jij dit in jouw bijlage laat zien. Als de melding "ungultiges-gleissymbool" wordt gegeven hoef je alleen maar in je sporenplan te kijken waar in deze betreffende rijweg (deze wordt gelijk in het geel getoond in het sporenplan, en aangeven in het zwart in de Fahrstraßen-Editor) een rood ! staat. Dan klik je in de Fahrstraßen-Editor op het cameraatje en vervolgens op het rode ! . Komt er dan een melding (niet altijd) om de betreffende RMK's over te nemen klik je op NEE. Vervolgens op opslaan. Als je nu weer in de Fahrstraßen-Aufzeichnungen prüfen op "Aktualiseren" klikt, moet de fout niet meer worden aangegeven.

En dan de fahstrassen nieuw aanmaken.

Dit hoeft dus niet.

maar werkt de fahstrasse-assistent niet meer goed. Deze kan geen enkele fahr-strasse meer vinden. Wat is mijn propleem?

Bedoel je hiermee dat de Fahrstraßen-Editor of de Aufzeichnungen prüfen? Als deze laatste geen enkele Fahrstraße toont, moet eronder in bij Info's, Fehler en Warnungen een 0 staan. En dat betekent dus dat alle Farhstraßen correct zijn ingevoerd.
Zijn nu alle Fahrstraßen verdwenen uit de Fahrstraßen-Editor, dan vrees ik dat je ze opnieuw moet aanmaken.
Heb je geen backup gemaakt?

Offline gerard D

• Mitglied
« Antwort #2 am: 27. April 2008, 23:28:26 »
Hallo Gerard.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb uitgeprobeerd wat jij schreef, maar dit gaf geen verandering. Ik heb vervolgens alle fahn-starssen verwijdert., maar de fahrstrassen-assistent wou het nog steeds niet doen.  Ik heb na zitten denken wat ik allemaal verandert heb (dat had ik dus eerder moeten doen ) en kwam tot de ontdekking dat ik tekst met bloknummers over de rail heen had gezet. Na het een en ander doorgelezen te hebben kwam ik tot de ontdekking dat ik daar een spungmarke overheen moest zetten., wat ik dus niet gedaan had, en ook de oorzaak was  waarom de fahr-strasse-assistent het niet meer deed.  De fahr-strassen-assistent werkt weer en ik ben nu al mijn fahrstrassen opnieuw aan het aanmaken.
Ik heb ook nog wel een vraagje:  waar pas je overal een sprungmarke toe?
Groeten Gerard D.  ;-)
PC 3.0Ghz, windows XP pro, WDP pro X3b, Intellibox, Märklin locomotieven.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 27. April 2008, 23:38:22 »
Hoi Gerard,

Oké dat is duidelijk waar nu de oorzaak van het probleem in zat, want dat had je niet omschreven. Maar goed dat het nu werkt. De sprungmarken zet je eigenlijk overal waar het sporenplan onderbroken is, zoals tekst, magneetartikelen, open plaatsen in je sporenplan etc. Bij de treinnummervelden hoeft het niet, zo ook niet bij de tunnelsymbolen. Maar bij de meeste onderbrekingen wel. Het staat een beetje summier omschreven in het boek vind ik. Soms heb ik ook weleens een probleemje gehad met het automatisch optekenen, dat het niet lukte, en ben er nooit achtergekomen waarom niet. Dan maar even handmatig de rijweg tekenen.