Autor Thema: Even meedenken graag.  (Gelesen 2312 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Even meedenken graag.
« am: 12. Juli 2008, 14:22:06 »
Beste medeWDP-ers,

Omdat ik niet echt vooruit kan met mijn baan ben ik maar verder gegaan met de WDP-layout.
Graag zou ik jullie mening willen vragen betreffende A: de opzet, B: de plaatsing van de ontkoppelrails.
Betreffende de ontkoppelrails ben ik zelf van mening dat ik deze nog op moet schuiven richting het stootjuk in de layout.
Seinen e.d. zijn nog niet geplaatst.

Note: de aansluitingen van de draaischijf zijn nog niet voorzien van info (adressen).

Ik heb in de bijlage ook even een printscreen geplaatst van het Wintrackbestand zoals de baan werkelijk komt te liggen.

Enfin, ik hoor het wel.

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
Re: Even meedenken graag.
« Antwort #1 am: 12. Juli 2008, 15:38:15 »
Hoi Riny,

als er tussen de ontk. rail en het uitrijrangeersein(die ging je plaatsen geloof ik) genoeg ruimte is voor je rangeerloks moet het goed zijn denk ik.
aleen als je het automatisch wil gaan doen heb je tussen deze 2 iets meer ruimte nodig denk ik omdat je volgens een eerder topic een beetje heen en weer moet kunnen met de lok om de koppelingen vrij te krijgen.
Ik hoor graag van een kenner want ik heb dezelfde situatie. en hoeveel ruimte moet je dan aanhouden ?????
de lok + hoeveel cm rail ???
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 12. Juli 2008, 17:54:42 »
Hoi Riny:

Leuke vraag maar voor mij ook nog moeilijk te beantwoorden. Dit komt omdat ik er nog geen ervaring mee heb in WDP.

Wel heb ik het e.a proberen uit te testen m.b.v een ontkoppelrail. De enige manier om sccesvol tot nu toe te ontkoppelen was door erover zachtjes overheen te rijden en de ontkoppelrail tijdig te bedienen. Alles was op deze manier zonder problemen van elkaar te ontkoppelen.
De manier zoals jij wilt, lukte mij niet genoeg om dit met de hand na te bootsen. Het plaatsen boven de ontkopelrail en dan ontkoppelen gaat wel maar de lok moet zoals Kees dit ook al noemde een stukje terug en dan weer vooruit om het voor elkaar te krijgen. Weet niet of je dit al kan uittesten op een stukje baavak maar dat is een lastig geheel.

De enige manier die dus goed ging was er al rijdend overheen te gaan en dan op het juiste moment te ontkoppelen. Verder heb ik voor het opnieuw samenstellen van wagens een rangeerlock met automatische ontkoppeling voor en achter die ervoor zorgt dat ik de wagens kan oppikken en mee kan rangeren. Wel alles met de hand bediend . Het idee achter is dat WDP de rest in de gaten dient te houden. Dit wil ik ook zo graag houden en dat met een apart mobielstation ter plekke uit voeren.

Ik weet dat het geen antwoord op jouw vraag. Toch als het met de hand al zo lastig is om goed uit te voeren dan lijkt mij de WDP-besturing moeilijk te verwezenlijken. Kijk wel uit naar andere praktische tips van anderen. Ik zelf ben zeker ervoor  te vinden als er een werkbare oplossing kan worden bedacht in WDP maar tot nu toe weet ik het nog niet te bedenken.

SUCCES en ga je sporenplan nog even verder  bekijken omdat ik juist darme aan het stoeien ben. Kees heeft al wat handig tips gegeven en ga nog het e.a verder aanpassen.

Groeten WIM
« Letzte Änderung: 12. Juli 2008, 17:58:40 von Woesch »
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #3 am: 12. Juli 2008, 20:36:59 »
Beste Wim,

Helaas kan ik nog niets uittesten op mijn baan.
Ik zit op materiaal te wachten om mijn modules te kantelen.

Op het punt, wat jij aangeeft betreffende een telex-koppeling aan de loc, is uiteraard wel fijn.
Maar ook deze kun je laten werken met WDP.
Het juist "timen" betreffende de ontkoppelrail is ook met WDP te doen alleen zullen dan op een kopspoor/opstelspoor meerder RMK's moeten worden aangebracht om op de juiste tijd te kunnen ontkoppelen.

Nu heb ik wel veel babbels maar ik moet dat ook allemaal nog uitpluizen.
Ik weet wel dat het mogelijk is.

Dus als ik in de komende jaren eens mijn S88-ers en mijn Magneetartikeldecoders heb kunnen plaatsen dan zal er heus wel eens een mededeling en uitleg komen van de manier waarop ik dat (hopelijk) voor elkaar heb gekregen.

Mijn baan opbouw ligt nu al weken stil en dat is balen.
Maar goed, dat zou een onderwerp kunnen zijn voor de "Stamtafel" want dat hoort hier niet thuis.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 12. Juli 2008, 20:49:07 »
Riny.

Als ik je ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag. Eventueel aan de stamtafel daar verder over praten.
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.