Autor Thema: back-up functie.  (Gelesen 2550 mal)

Offline Ruben Derks

• Senior-Mitglied
  • Ruben Derks
    • Ruben Derks
back-up functie.
« am: 08. August 2008, 17:49:43 »
hoi.

even een vraagje over de back-up functie. ik heb hier 2 computers: mijn trein-besturings pc, en mijn laptop. op beide heb ik WDP pro X3 staan. nu wil ik het zo maken dat beide PC's altijd over de nieuwste wijzigingen in mijn ontwerp  beschikken. ik heb nu automatisch back-up ingesteld dat hij een back-up op mijn server zet wanneer WDP afsluit. nu wil ik het ook zo maken dat hij bij het opstarten automatisch de nieuwste back-up terug zet. zo heb ik altijd de nieuwste wijzigingen op mijn pc of laptop. echter kan ik de functie van automatisch terugzetten niet  vinden. weten jullie hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen

groetjes Ruben Derks
NS en DB jaren 50/60/70 |
https://www.rubenderks.nl
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
  • Anlagenkonfiguration:
    Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampampamp Weinert|
  • Rechnerkonfiguration:
    Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: back-up functie.
« Antwort #1 am: 08. August 2008, 20:24:06 »
Hoewel WDP de back-ups automatisch kan opslaan bij het afsluiten, kan hij deze back-ups niet automatisch weer terug zetten. Dit blijft handwerk door middel van koppieren en plakken.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Ruben Derks

• Senior-Mitglied
  • Ruben Derks
    • Ruben Derks
« Antwort #2 am: 08. August 2008, 23:57:34 »
hoi.

dank voor de info, ik snap wat je bedoelt. eigenlijk het ik het volgende plan in gedachte:

[zie bijlage]

ik wil gewoon op mijn laptop in de tuin kunnen werken aan WDP, instellingen en dergelijken wijzigen zonder dat ik via extern-bureaublad in hoef te loggen op mijn trein-pc. daarom dacht ik, wanneer WDP automatisch een back-up op mijn netwerkstations op de server zet, kan ik via de anderen pc dit automatisch laten ophalen. dan heeft mijn laptop en mijn treinen pc de zelfde versie van mijn baan, en ik heb er geen omkijken naar. echter lees ik dat dit niet gaat, en zal ik zit (voorlopig) zelf moeten doen.

groetjes Ruben Derks

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 08. August 2008, 23:59:08 von Ruben Derks »
NS en DB jaren 50/60/70 |
https://www.rubenderks.nl
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
  • Anlagenkonfiguration:
    Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampampamp Weinert|
  • Rechnerkonfiguration:
    Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #3 am: 09. August 2008, 22:15:12 »
Ik weet natuurlijk niet hoe jou kennis betreffende MSDOS commando’s is, maar je zou een MSDOS Batch bestand (WDP.BAT) kunnen maken die eerst de bestanden in de juiste mappen kopieert en daarna WDP opstart. Plaats een snelkoppeling op je bureaublad met een verwijzing naar dit Batch bestand om WDP dan hiermee automatisch te starten.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.