Autor Thema: Mijn Spoorplan  (Gelesen 7898 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Mijn Spoorplan
« Antwort #15 am: 09. August 2008, 10:45:08 »
Jullie hebben toch de Nederlandse vertaling, en daar staat het toch allemaal in.! Ja,Toch!

Beste Jan,

Willem probeert hier mee aan te geven om direct van een bepaald probleem een oplossing te krijgen.
Je hebt gelijk betreffende de handleiding alleen moet je een half boek door spitten alvorens er iets van te begrijpen.
Een kort samengevat antwoord, met uitleg, voor een oplossing betreffende een probleempje werkt gewoon veel sneller.
En deze moet ook gelezen en uitgeprobeerd worden.

Neem van mij aan dat Willem en ondergetekende wel degelijk de handleiding lezen.
Zoals ieder WDP-er wel doet op dit forum.
Anders zou het hier vol staan met de meest simpele en onzinnige vragen.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #16 am: 09. August 2008, 11:23:47 »
Jan Leendert,

Zitat
Jullie hebben toch de Nederlandse vertaling, en daar staat het toch allemaal in.! Ja,Toch!

die heb jij toch ook ;D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #17 am: 09. August 2008, 15:20:20 »
Beste Jan,

Met alle respect.

Ik was niet van plan om moeite te gaan nemen om mij tegenover wie dan ook te gaan bewijzen.
Hier voel ik mij niet toe geroepen.
Ook was ik geenzins van plan om verantwoording af te gaan leggen.

Betreffende je reactie aangaande Willem, zie eerst eens achter de achtergrond informatie te komen met welk doel ik Willem bijspring en dan zal ik daar verder duidelijkheid over geven.
Doch niet via een Forum.

Dus bij deze geef ik je de gevraagde link retour.

Verder "No hard feelings" ten opzichten van wie dan ook.
Wij kunnen gewoon WDP collega's onder elkaar zijn en blijven.
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #18 am: 09. August 2008, 15:41:24 »
Beste Jan,

Zie en ervaar het zoals jezelf wilt.
Voor mij einde commentaar en/of reactie betreffende dit punt.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #19 am: 09. August 2008, 16:39:56 »
Beste Jan,

Jij hebt aangegeven dat je het forum hebt verlaten vervolgens kom je uit eigener beweging terug met steeds de mededeling voor "deze ene keer" dan is er iemand die zegt dat ie het jammer vind dat je er niet vaker bent,dit was een vriendelijk bedoelde opmerking van Willem.

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat als het om vertalingen gaat je geen vriendelijke antwoorden kan geven op vriendelijk bedoelde vragen.

ik heb je link aan Riny wel even gelezen en daar neemt het verhaal toch wel een andere wending als dat jij suggereert in je antwoord aan Riny.

Als we op deze manier met elkaar hier omgaan dan wordt het hier erg snel stil want het handboek is er ondertussen
vanuit het ''Echte Duits" in de meeste onechte talen vertaald je zou bijna bang worden om een vraag te stellen
en mijn Duits is vast niet net zo goed als het jouwe maar Dirk Steuber geeft toch wel een iets genuanceerder antwoord
en die andere jongens vallen hem bij en maken nog een soort van excuus ook.

dus laten we het hier gezellig houden.
Gr. kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #20 am: 09. August 2008, 18:05:22 »
Ken je deze jan ?

hiermee is de kous af !

(Duits) hiermit is de kous ab

gr. Kees

Ps. ben je nu wel of niet terug op het forum????
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Willem van Wageningen

• Mitglied
« Antwort #21 am: 09. August 2008, 20:48:12 »
Hallo jan

Hierbij wil ik toch nog even reageren op je reactie.

De opmerking was positief bedoeld er er zaten geen bedoelingen achter.

Met de opmerking of ik zelf niet kan reageren dat kan ik best alleen was ik een beetje geschrokken van je reactie.

Hierbij wil ik het laten.

Gr Willem

Märklin, H0  C-Rails  Win -Digipet PRO X3 NL,Tams Easy-control, HSI-88, 15 x S88. 20 x k 83
Baan in opbouw hoofdzakelijk Nederlands

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #22 am: 09. August 2008, 22:06:19 »
Met alle respect voor alle reactie en personen, ik hoop niet dat men in ieder nieuw topic op dit forum op welke manier dan ook zich meteen schuldig maakt aan z.g. topic vervuiling. Ik wilde het hier alleen hebben over Mijn spoorplan en eventuele reactie hierop  :o .
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #23 am: 11. August 2008, 10:28:02 »
Beste Willy:

Volg je sporenplan met grote belangstelling. Ik heb een vraag over je schaduwstation. Zo te zien ,zijn daar twee RMK geplaatst. Dat is mogelijk maar dan wel meer als een aan/uit regeling waarbij het gelijkmatig afremmen wordt overgeslagen of is dat wel degelijk in te stellen?

Een andere vraag heb ik over een enkele raillengte b.v bij jou sporenplan tussen wissels zoals bij Neustadt. Dit heb ik ook in mijn sporenplan. Ik vraag me af of daar beter ook geen terugmelding tussengezet kan worden??? Zodat b.v bij het bezet zijn een extra voorwaarde is om niet de wissels niet om te zetten.

Trouwens ik heb met veel plezier jou uitleg van WDP op je site gelezen en kijk uit naar een vervolg ervan.

M.v.gr Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #24 am: 11. August 2008, 10:40:18 »
Beste Wim,

Omdat ik het moeilijk vind te volgen welke lengte rails daar liggen geef ik even een uitleg van mijn eigen situatie.
In mijn wisselstraten liggen stukjes rails van 90 mm, deze geef ik persoonlijk geen rmk omdat dit door mij gezien wordt dat deze korte stukjes die behoren tot de wisselstraat en naar mijn mening te kort zijn om er mogelijk een functie aan toe kennen.

Ik weet niet of je dit bedoelde?

Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #25 am: 11. August 2008, 12:52:52 »
Hoi Riny:

Ja hoor dat bedoel ik. Deze korte stukjes. Ik wilde graag weten wat jullie daarmee doen.
Dan doe ik het ook op deze manier.

Groeten Wim
WDP-pro X.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #26 am: 11. August 2008, 16:55:06 »
Hallo Wim,

Zitat
waarbij het gelijkmatig afremmen wordt overgeslagen of is dat wel degelijk in te stellen?
Je kunt in het stop gedeelte ook langzaam stoppen dat kun je met een profiel realiseren.

Zitat
Deze korte stukjes. Ik wilde graag weten wat jullie daarmee doen.
ik zelf kijk altijd eerst kritisch naar mijn meest gebruikte rijweg op die plaats en plaats dan z'n klein stukje vaak als RMK bij dat spoor. Het maakt ook niet zoveel verschil vaak daar als je een rijweg ingesteld heb een andere trein ook geen gebruik kan maken van dat spoor.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #27 am: 11. August 2008, 21:15:13 »
Bob:

Duidelijk antwoord. Bedankt ervoor

m.v. gr Wim
WDP-pro X.