Autor Thema: Herstart laptop bij WDP-gebruik  (Gelesen 3256 mal)

Offline Wilchry Roost

• Senior-Mitglied
Herstart laptop bij WDP-gebruik
« am: 22. Oktober 2008, 22:17:43 »
Goedenavond,

Na een lange zomerstop heb ik mijn WDP cd-tje weer eens uit de kast gehaald.

Maar als ik nu enige tijd bezig ben met het programma krijg ik spontaan een
herstart van Windows. Als ik gewoon zit te internetten o.i.d. gebeurt dit niet.
Heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn?
Ik heb een originele 8.0 versie die ge-update is naar 8.5

b.v.d

Wilchry
Met vriendelijke groet

Wilchry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2009 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Lego trein 12v  Intellibox Viessmann decoders Esu locdecoders
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop met windows 10

jlt

• Gast
Re: Herstart laptop bij WDP-gebruik
« Antwort #1 am: 23. Oktober 2008, 10:06:39 »
Goeden morgen Wilchry,

Ik zie dat je een Acer computer hebt.
Als je bedoelt dat ongeacht wanneer je begint met je computer en je start met WDP, dat het dan later op een  onwillekeurig tijdstip je computer plotseling dichtklapt, en je computer spontaan weer opstart en vervolgens zodra deze in Window tevoor komt, en weer dichtklapt.?

Als dat zo is, dan ligt het niet aan de WDP, maar aan de computer.
Ik heb laatst een Window Update gehad en dergelijke grapjes ook te maken gehad.
Zodra ik een USB stekker van een apparaat (bijv. een foto toestel) wilde instoppen, klapt het systeem volledig dicht en start het weer op. Ook heb ik een joystick (Rumplepad2) geinstalleerd, en eveneens hetzelfde fenomeen.

Ik heb de computer laten nakijken en het blijkt (in mijn geval) dat er iets met de moederboard aan de hand te zijn. Ik wil hiermee niet beweren dat het in jouw geval ook zou zijn, maar ik denk dat je in de richting van je PC moet gaan zoeken. Ik denk zelf dat het niet aan de WDP ligt.

Offline Jaap Kramer

• Junior-Mitglied
« Antwort #2 am: 23. Oktober 2008, 17:19:41 »
Hallo Wilchry,

Uit je verhaal kan ik niet afleiden welke versie van MS Windows je gebruikt.
Onder Windows XP kan het voorkomen, dat Win-Digipet v8.x op enig moment
resulteert in het door jou beschreven gedrag. Wat is het geval:
Waarschijnlijk worden op jou computer de door Microsoft beschikbaar gestelde
updates (automatisch) via het Internet geïnstalleerd. Een aantal van deze updates
veroorzaken, dat Win-Digipet v8.x niet langer functioneert en dat er bij het opstarten
sprake is van zwarte schermen en/of spontane resets. Je kunt proberen via
Start -> Configuratiescherm -> Software -> (boven in het scherm 'Updates weergeven'
aanvinken en vervolgens de laatste of meerdere updates verwijderen. Na deze actie moet je
de computer opnieuw opstarten. Start Win-Digipet op, dan is de oorzaak gevonden zo niet
dan moeten er meerdere updates worden verwijderd. Het geschetste probleem doet zich overigens
niet voor bij de nieuwere versies van Win-Digipet zoals v9.x en Pro-X.
Er bestaat een mogelijkheid om jouw versie 8.x te updaten naar de actuele versie Pro X-3.
Als je daarin interesse hebt, stuur dan een mail naar: jkramer@kpnplanet.nl

Mvg. Jaap Kramer

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 23. Oktober 2008, 17:41:11 »
Het geschetste probleem doet zich overigens
niet voor bij de nieuwere versies van Win-Digipet zoals v9.x en Pro-X.

Mvg. Jaap Kramer

Hallo Jaap,

Bij mij heeft dergelijke Window Update problemen gegeven met WDP ProX 3b Duitse versie.
Nu je zo beschrijft herken ik direct dat probleem, en het verwijderen van dergelijke (meerdere) updates gaat niet zo makkelijk. Er zijn Update versies die beschermd zijn, en daar is geen toegang mogelijk.

Ik heb maar besloten om de oude Window Update versie terug te halen en dat werkte goed. (backup d.m.v herstel programma, in Window) En automatisch Updaten doe ik nu met de hand !!.

Offline Wilchry Roost

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 23. Oktober 2008, 21:26:38 »
Goedenavond heren,

Dank voor de reacties.

Ik gebruik Windows XP. Dus dan zal ik de oorzaak moeten gaan zoeken in de up-dates.
Het is niet zo dat WDP niet opstart maar wel dat Windows, als ik enige tijd bezig ben met WDP, spontaan reset.

Voor wat betreft de update van WDP naar Pro-X: Ik heb dit overwogen maar ik vind de inverstering op dit moment te hoog voor hetgene wat ik er nu mee doe.

mvg
Wilchry

Met vriendelijke groet

Wilchry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2009 premium
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop met windows 10

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #5 am: 24. Oktober 2008, 10:23:11 »
Het is niet zo dat WDP niet opstart maar wel dat Windows, als ik enige tijd bezig ben met WDP, spontaan reset.
Beste Wilchry,

Even het volgende over XP.
Wat ik nu aangeef is geen bewering omdat ik daar geen oordeel over kan geven.
Ik weet niet of je met een brave versie werkt van XP ?
Dit hoef je hier natuurlijk niet kenbaar te maken.

Alleen wil het feit dat Mr. Gates weer een nieuwe grap heeft uitgehaaldt in het bestand WGA, welke meekomt in de updates.
Wanneer men een stoute versie heeft gaat dit bestand de boel, om het uur of een andere tijdschedule tijsindeling, op zwart gooien of andere onzinnige dingen uithalen.

Zelf heb ik geen last van dergelijke grapjes omdat op de 4 laptops en 3 PC's hier in huis brave licenties zitten.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 24. Oktober 2008, 12:48:17 »
Ik weet niet of je met een brave versie werkt van XP ?
Dit hoef je hier natuurlijk niet kenbaar te maken.

Alleen wil het feit dat Mr. Gates weer een nieuwe grap heeft uitgehaaldt in het bestand WGA, welke meekomt in de updates.
Wanneer men een stoute versie heeft gaat dit bestand de boel, om het uur of een andere tijdschedule tijsindeling, op zwart gooien of andere onzinnige dingen uithalen.

Zelf heb ik geen last van dergelijke grapjes omdat op de 4 laptops en 3 PC's hier in huis brave licenties zitten.

Hoi Riny,

Ja,ja, dat klopt, en ik heb zelfs 3 PC staan van verschillende leveranciers, waarvan 1 PC jouw beschreven problemen gaf, en laat het dan die trein computer zijn.?? En alle drie de PC hebben een echte orginele en geregistreerd Microsoft licentie. Twee PC's hebben blijkbaar daar geen last van.
De afgelopen maand heb ik daar regelmatig last van gehad. Ook bij mijn werkgever zijn verschillende PC's met dergelijke fenomenen. Er is bij Microsoft op gereageerd, zie bijgaande link van NU.nl nieuws en kijk maar eens.
Ik word daar niet vrolijk van. :(

http://www.nu.nl/news/1802963/50/rss/Microsoft_verspreidt_urgente_update.html

« Letzte Änderung: 24. Oktober 2008, 12:53:44 von jan leendert »

Offline Wilchry Roost

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 24. Oktober 2008, 20:24:35 »
Hallo Riny

Ik heb mijn laptop enkele maanden geleden nieuw gekocht met een originele versie van XP. Dus het grapje van Bill is hier niet van toepassing.

Wilchry
Met vriendelijke groet

Wilchry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2009 premium
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop met windows 10