Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Buroversie
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Buroversie (Gelesen 2918 mal)
Kees Polm
Senior-Mitglied
Buroversie
«
am:
28. Oktober 2008, 19:34:06 »
Goedenavond allen,
even 2 vraagjes:
1 - ik heb in de ZFA een aantal rijwegen die tesamen een pendeltreinrit vormen. De pendeltrein gaat van zijn begin tot het eind van zijn rit een aantal keren heen en weer om op de juiste sporen terecht te komen dus hij moet nogal wat keren vooruit en weer achteruit om de rit te kunnen voltooien.
Dit werkt op de baan zonder problemen, alle door de pendeltrein gebruikte rijwegen zijn voorzien van profielen.
Als ik de trein in de buroversie (dus simulatie) deze rit laat maken zie ik in de lokkontrol niet dat hij omschakeld ook zie ik geen verschillende snelheden en ook niet dat er diverse geluiden worden geaktiveerd behalve het motorgeluid dat zie ik wel geaktiveerd worden.
Worden profielen soms niet in de simulatie gebruikt? maar waarom zie ik dan wel het motorgeluid geaktiveerd worden en de andere geluiden niet.
2 - ik zie maar geen kans om de 10 rijwegen waaruit de pendeltreinrit bestaat samen te voegen tot een zugfahrt.
nu staan alle 10 rijwegen en sommigen daarvan met een vervolgrit apart van elkaar in de ZFA en werken dus goed maar als zugfahrt werkt het dus niet dan gaat de lok een andere kant op als dat ik wil
Vr. gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88
Kees Polm
Senior-Mitglied
Re: Buroversie
«
Antwort #1 am:
31. Oktober 2008, 10:53:40 »
Hallo Jan,
Bedankt voor het meedenken, maar alles wat je schrijft is mij bekend.
Blijft vreemd dat de ZFA met alleen rijwegen perfekt werkt(niet de buroversie) maar echt op de baan.
Met treinritten werkt het niet goed(de ene keer wel en dan weer niet) na wat stoeien met stelbed. en de andere opties in de rijwegen gaat het beter maar zoals gezegd de ene rit perfekt en dezelfde rit 5 min later weer niet het probleem is dat de lok op z,n treinnr. veld gewoon doorrijdt en niet stopt en omschakeld terwijl ik dezelfde rijwegen gebruik die wel gewoon goed blijven werken.
Ik heb al data rep. en reset fensterpos. gedaan maar daarna niet meer gereden.
Wie weet helpt dat. Het probleem van de simulatie is ook nog niet opgelost.
Wordt vevolgd WDP is nog niet van me af.
Wie nog suggesties heeft heel graag.
Vr. Gr. Kees
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
31. Oktober 2008, 13:15:12 »
Hallo Kees,
Het opmerkelijkste aan het verhaal is dat het op de baan wel werkt en in de symulatie niet.
Meestal is het anders om en daarom denk ik dat je wat verkeerd heb ziten in de rijwegen maar dat dat positief wordt beinvloed tijdens het rijden door een andere trein of door het schakelen van de RMK's van de trein die het probleem heeft.
Zo heb ik een een keer een probleem gehad dat werd veroorzaakt door de sluitlichten van een lange trein.
Maar zoals gezegt dan werkt het wel in de symulatie maar niet op de baan.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
31. Oktober 2008, 13:52:16 »
Bob, Jan
Het vreemde is, ik heb het nu even over echt rijden op de baan dat de rit van A naar B dus niet goed gaat als ZF. Het gaat wel goed als allemaal aparte Fs.Je kunt er toch vanuit gaan dat dezelfde Fs samengevoegd als Zf dan toch ook moet funktioneren.
Binnen de Zf zie je alle Fs wel korrekt schakelen maar de lok rijdt gewoon over z'n treinnr. veld heen.
er rijden geen andere loks.
De terugrit van B naar A als ZF gaat wel goed het is precies dezelde route alleen uiteraard omgekeerde richting.
Ik zal best ergens iets over het hoofd zien maar wat?
(De simulatie is even een ander probleem)
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
31. Oktober 2008, 15:05:35 »
Kees,
Het zou inprinciepe goed moeten gaan maar als je zegt dat het niet goed gaat dan ben ik bang dat er ergens iets niet goed zit in de profielen (als je die gebruik).
Als je twee richtingen op rijd dan kan je voor de zelfde rit natuurlijk niet de zelfde FS gebruiken: A naar B is anders dan van B naar A, maar ik neem aan dat je dat ook zo hebt ingebracht en dat je twee FS gebruikt.
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
31. Oktober 2008, 15:25:24 »
Hoi Bob,
natuurlijk gebruik ik andere Fs voor de terugrit maar wel met dezelfde opbouw van de profielen.
Ik dacht eerst dat profielen in een Zf zich anders gedragen dan in een Fs omdat de lok net ff op een andere plek stopte dan met losse Fs maar dat blijkt de temp. van de lok te zijn dan gedraagt ie zich ook net even anders. Maar onder gelijke kondities is alles hetzelfde.
Maar wat kun je in profielen fout doen dat ze niet hetzelfde doen in een Zf als in een Fs?
Ik zal wat scr-shots plaatsen misschien dat jullie dan zien wat er fout zit.
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
31. Oktober 2008, 15:38:11 »
Hier de scr.shots
De ZF werkt dus niet goed (staat nu even niet in de ZFA afgebeeld)
Maar de losse Fs wel.
Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #7 am:
31. Oktober 2008, 15:52:39 »
Kees,
De ZF met ID 154 komt niet voor in de ZFA.
Ik neem aan dat je de "losse" FS (de gele) en de ZF (de rode) niet tegelijk actief hebt want anders zou daar de fout in kunnen zitten.
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #8 am:
31. Oktober 2008, 16:26:03 »
Bob Jan,
De Zf 154 id staat nu even niet in de ZFA dit is degene die dus niet werkt
De gele Fs in de ZFA werken dus wel
De rode (groene bedoel je denk ik) Zf zijn niet geaktiveerd hoewel dat geen verschil maakt.
De missende RM (betonfabriek) is alleen maar een toekomstige uitbreiding(hebben nu nog geen funktie) voor deze uitbreiding werkte het ook al niet.
De 2 Zf die wel in de ZFA staan nemen exakt dezelde route terug en doen in de profielen hetzelfde en deze werken wel.
ik heb net de Zf id 154 laten rijden met stellen und fahren met een verlegt Rm kontakt voor prufen nachtste Zf van 192 naar 189 dit werkte goed hij maakte z,n rit keurig af.
Alleen de 2e keer ging het weer fout!!!?
?3e x ook
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #9 am:
31. Oktober 2008, 19:12:59 »
Hoi Jan,
De lok vertrekt van rm 193. stelbed. rm 193 en 192 bezet het zijn maar 2 rails en beide door de lok bezet vandaar.
Ziel 189. prufe nachste Fs 192 (189 ook geprobeerd)
de rijweg wordt geschakeld en de lok vertrekt. tr.nr. veld op rm 189 wordt de loknaam aangegeven.
als de volgende rijweg vrij is wordt die op rm 192 (189) geschakeld en op tr, nr. veld op rm 190 komt de loknaam te staan.
Wanneer de lok op tr. nr. veld bij 189 aankomt rijdt ie gewoon door iplv. stoppen en z'n profiel afwerken waarin het omkeren van de rijrichting is aan gegeven zodat hij naar rm 190 gaat.
dit is eigenlijk het probleem als ik de hele rit in een ZF zet.
Nogmaals als losse Fs in de ZFA funktioneerd alles prima.
natuurlijk heb ik alle menu,s gecheckt met ! nergens wordt iets aangegeven.
Het enige dat ik nu zelf nog kan verzinnen is dat bij de eerste 3 rijwegen in de ZF een kruising van Fs zit waardoor de lok
denkt
dat ie gewoon door kan rijden omdat ie het eerste gedeelte al gehad heeft en vervolgens de kluts helemaal kwijt raakt
Bij de Zf op de terugweg is dit ook wel zo maar daar werkt het wel.
de lok komt van 280 bij 204 gaat naar 190 weer terug naar 189 en dan naar 193 einde rit.
De hele pendelrit heen en terug heb ik dus wel werkend maar niet bestaande uit ZF en dat moet volgens mij wel kunnen
dus is het een leuk probleem om uit te dokteren WDP kan immers alles.
Blijft natuurlijk ook nog het probleem dat ik de pendelrit met Fs in de ZFA in de simulatie in de lokkontrol geen omschakeling zie van de rijrichting wel de snelheid maar geen rijrichting en aktiverering van lokfluit en weer wel het motorgeluid.
Dus is er niks mis met de data in WDP.??
Gr. Kees
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #10 am:
24. November 2008, 22:10:50 »
Goedenavond allen,
Ik wil nog even terugkomen op het probleem wat ik had met de losse rijwegen die in de ZFA een pendelrit vormden en
als zodanig prima werkte.
Totdat ik deze losse rijwegen samenvoegde tot een Zugfahrt en het vervolgens niet goed meer werkte.
dit weekend ben ik er nog eens mee bezig geweest en wat bleek, het handboek waarschuwd voor Zugfahrten bestaande uit rijwegen waar een omschakeling van de rijrichting in zit dit schijnt dus niet te kunnen in WDP.
Het gekke is dat het af en toe wel goed ging en de terugrit van de trein die precies hetzelfde is opgebouwd alleen dan in tegengestelde richting, deed het altijd goed. Daarom ook was het lastig om er achter te komen wat nou precies het probleem was. Tenzij je natuurlijk eerst het handboek leest iplv. gelijk wat te proberen, maar ja dat is de aard van het beessie.
Ik dacht ik laat het jullie even weten. Hartelijke gr. Kees.
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»