Autor Thema: Even Kritisch bekijken  (Gelesen 2044 mal)

Offline Iwan Broersen

• Junior-Mitglied
Even Kritisch bekijken
« am: 24. Februar 2009, 22:03:51 »
Hoi WDP-ers,

ben nog niet zo lang bezig met WDP maar heb inmiddels mijn schaduw station in de Spoorplan Editor gezet.
Is er iemand die even kritisch wil kijken naar mijn WDP Spoorplan van het schaduw station?
Misschien heb ik wel iets vergeten of kan er nog iets aangevuld worden.

Bedankt,
Iwan

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 25. Februar 2009, 08:28:22 von Iwan Broersen »
Marklin K - WDP Pro - Thema NS tussen 1972 en nu - Begonnen sinds 2008

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Even Kritisch bekijken
« Antwort #1 am: 25. Februar 2009, 11:04:30 »
Beste Iwan,

Naar mijn idee ziet dat er keurig uit.
Zo te zien gaat dat helemaal goedkomen.

Ga zo door.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 25. Februar 2009, 12:25:23 »
Hallo Iwan,

Ziet er goed uit en zal prima funtioneren.

echter het volgende:

Je hebt een korte dan een lange en dan weer een kort deel getekend per blok. Dat is prima en zal geen problemen op leveren, naar ik aanneem heb je dat ook zo gebouwd op je baan of moet je het nog bouwen? ???

Als je het echter nog niet gebouwd hebt dan zou ik het anders doen en dan bespaar je ook heel wat RMK's

Zelf hou ik de volgende vuistregel aan: Zichtbare trajecten 3 RMK's per blok, niet zichtbare trajecten 2 RMK's per blok.

Vermeld zij verder dat het sporenplan een schematische opbouw is van je baan. Je hoeft dus niet eerst kort en dan lang te tekeken en dat mag ook lang, kort, kort of evenlang evenlang kort zijn. Het dat doet niets af van de functioneliteit.

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Iwan Broersen

• Junior-Mitglied
« Antwort #3 am: 25. Februar 2009, 14:51:28 »
Goede middag heren,

bedankt voor het bekijken van het Spoorplan.

Ik weet niet meer hoe ik aan de informatie gekomen ben maar ik ben altijd van gedachte geweest dat je de midden sectie, dus de remweg sectie, zo lang mogelijk moet houden. De start en stop sectie moet minimaal 3 rails lang te zijn, staat me ook bij. (een hele verkeerde gedachte dus).
Ik werk met 3 secties per blok omdat ik in de toekomst via 2 kanten wil oprijden. Maar omdat ik nieuw ben in WDP wil ik het eerst maar eens proberen met een richting.
Mijn schaduw station is al gebouwd en ben bijna aan het aansluiten van de decoders toe maar kan nog wel het een en ander veranderen, als het moet.
De rangeersporen zijn ongeveer 1.70 meter lang en wil ze voor alle type treinen gaan gebruiken.
Marklin K - WDP Pro - Thema NS tussen 1972 en nu - Begonnen sinds 2008

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 25. Februar 2009, 15:04:21 »
Hallo Iwan,

Als je in de toekomst van twee kanten af wil komen dan klopt het ook alleen dan zou ik in het station berijk 4 secties plannen dan zou ik de lange sectie delen anders begint de trein wel er vroeg langzaam te rijden.

Als je van twee kanten wilt komen dan ontbreken er nog al wat seinen.

Bijgaand een artikeltje aangaande de aantalle secties perblok per rijrichting.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |