Autor Thema: Inregelen op km/uur (CV-wijzigen en tabblad rijeigenschappen)  (Gelesen 1858 mal)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Alvorens je een loc wilt gaan inregelen op km/uur wordt aangeraden de loc eerst m.b.v. CV-5 (bij Lenz en Esu) de topsnelheid terug te brengen naar de snelheid die bij het model hoort. Standaard staat meestal CV-5 op 255 (bij mij altans). Als ik de locdecoder instel (dus CV-5 naar beneden bijstellen) en de loc loopt ongeveer zo hard als het grote voorbeeld, dan vraag ik mij af wat ik dan nog zou moeten doen op het tabblad Fahreigenschaften en metname dan de regelaar Hochstfahrstufe vorwartz en Hochsfahstufe ruckwartz, immers dit heb ik op de decoder al ingesteld. Helaas wordt dat in het verhaal niet erg duidelijk wat nu het verschil is maar misschien heb ik weer eens verkeerd gelezen. Makkelijk gedacht zou je namelijk ook geneigd kunnen zijn om met deze regelaar de topsnelheid terug te brengen, dat gaat namelijk ook. Ik hoop dat dit geen vraag is, welke nog meer vraagtekens gaat oproepen en dat iemand mij op weg kan helpen.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail