Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
locsnelheid
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: locsnelheid (Gelesen 1827 mal)
Ruben Derks
Senior-Mitglied
Ruben Derks
locsnelheid
«
am:
16. August 2009, 23:26:03 »
hallo WDPers,
na lange maanden van geen tijd gehad te hebben, zijn we weer begonnen.
in de Fahrplan editior kan je de snelheid van de locs mooi regelen, wanneer ik naar de zugfahrten-automatiek ga, dan weet ik niet hoe ik de snelheid van de loc aan moet passen, ik kan wel procenten er bij of eraf maar geen snelheid ingeven. en daardoor rijd de loc niet goed. hij rijd op bepaalde gedeeltes van een farhstrasse of te langzaam of te snel. hoe kunnen we dit beter instellen??
Groeten Gerard en Ruben Derks.
NS en DB jaren 50/60/70 |
https://www.rubenderks.nl
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
Anlagenkonfiguration:
Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampamp Weinert|
Rechnerkonfiguration:
Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Re: locsnelheid
«
Antwort #1 am:
17. August 2009, 14:12:42 »
Nou gerard en Ruben, ik denk dat je een oudere versie hebt. (tenminste dat haal ik uit jullie profiel) In WDP ProX zit nog geen snelheidsaanduiding. Daar moet je het een en ander aanpassen in rijsstappen of percentage. Voor het rijden in km/h moet je echt de Premium editie 2009 hebben. Daarin zit nu voor het eerst de mogelijkheid om jouw locomotieven te ijken in km/h. Je moet zelf even goed overwegen of het bedrag het je waard is. Ik ben de gehele vakantie bezig geweest het nieuwe boek door te lezen en mijn parsoonlijke mening is dat ongeveer 70% van ProX in de nieuwe versie zit en dat 30& (ongeveer) nieuw is. Dus voor 30% nieuwe zaken moet je wel overwegen of het omruilbedrag voor jou evenredig is aan de nieuwtjes. Het was het mij wel waard en zeker nu ik de nieuwe zaken bekeken heb.
Rob Bogers
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Kees Polm
Senior-Mitglied
Re: locsnelheid
«
Antwort #2 am:
18. August 2009, 07:22:55 »
Hallo Gerard en Ruben,
De meest ideale manier om de snelheid van je loks die in de ZFA rijden te kunnen regelen is,
om voor elke lok per rijweg een profiel aan te maken.
Je kunt voor elke individuele lok, op elke plek van de baan zijn eigen snelheid en het optrekken en afremmen ingeven.
Vergeet niet om eerst in de decoder van je lok de door jou gekozen basiswaarden voor snelheid, optrekken en afremmen
in te stellen.
NB De profielen werken ook in het fahrplan.
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»