Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Pendelbaantje aanleggen
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Pendelbaantje aanleggen (Gelesen 6909 mal)
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Pendelbaantje aanleggen
«
am:
24. August 2009, 13:42:29 »
Nu ben ik druk bezig mijn eerste zugfahrt aan te leggen. Ik heb nu een begin- en een eindpunt. Nu wil ik graag terug maar als ik met de Zugfahrten-editor opstart en het eerste startveld heb aangewezen wil de editor alleen maar verder. Hoe ga ik nu terug. Nog een vraagje: Als ik mijn treinritten aanleg zie ik in eerste instantie de rijweg geel oplichten maar later wordt hij rood/geel, ik kan dit niet in het boek terugvinden, waarom is dit?
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Kees Polm
Senior-Mitglied
Re: Pendelbaantje aanleggen
«
Antwort #1 am:
24. August 2009, 18:04:42 »
Hallo Rob,
als de editor niet terug wil vind hij geen rijweg die kant op, van A > B betekent rijwegen die kant op.
Terug van B > A moet je ook rijwegen die kant op maken.
Je moet je trouwens afvragen of je de pendelrit in 1 zugfahrt wil maken.
Waarom niet een treinrit heen en een andere voor de terugweg. Voordeel is dat je dan indien nodig voor beide treinritten
in de ZFA bedinungen kunt ingeven.
Bovendien kun je dan in de ZFA wenden en warten gebruiken.
Maak je er 1 treinrit van dus voor heen en terug in 1 treinrit dan ben je verplicht om profielen te gebruiken voor het keren en wachten(een paar seconden na het omschakelen)(let wel ! op het kontakt waarop de lok moet omschakelen en de wachttijd die je invoerd wordt de afremtijd meegerekend)
Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
24. August 2009, 19:17:49 »
Ik heb zowel heen als terug een rijweg aangelegd, daarom begrijp ik het ook niet. Dank voor de optie om er twee treinritten van te maken.
«
Letzte Änderung: 24. August 2009, 19:25:55 von Rob Bogers
»
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
H.v.d.Oosterkamp
Moderator
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
24. August 2009, 19:31:36 »
Hallo Rob,
Er is nog een eenvoudiger manier om een pendelrit (evt.voor proef rijden) te maken.
Momenteel ben ik nog met vakantie in Engeland, maar ben het eind van de week weer terug.
Ik heb op deze laptop die ik heb meegenomen geen WDP staan, maar om jou niet
fout voor te lichten, wil ik dat niet even uit mijn hoofd doen.
Een foutje is zo gemaakt.
Dus zondag kom ik daar (indien gewenst) op terug.
Met groet, Henk
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021.2c Premium Edition.
Anlagenkonfiguration:
Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
Rechnerkonfiguration:
Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz Windows 10
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
24. August 2009, 19:43:06 »
Elke hulp is uiteraard welkom. Ik wacht af. eerlijkheidshalve zeg ik er wel even bij dat ik (met het boek in de hand) alleen nog maar rijwegen heb aangelegd en nu dus met treinritten (Zugfahrten) bezig ben geweest, meer niet!
«
Letzte Änderung: 24. August 2009, 19:53:27 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
24. August 2009, 20:38:39 »
Rob,
de zf ed. zou er zo ongeveer uit moeten zien.
ik selekteer de rijwegen van r > l maar hij laat ook zien dat ik terug kan.
stuur anders ff een scr. sh. mee dan zien we wat.
Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 24. August 2009, 20:42:10 von Kees Polm
»
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
25. August 2009, 13:07:15 »
Na een tip van Walter, zag ik ook (nooit aan gedacht) dat bij het aanleggen van rijwegen je ook nog even via de (!) Fahrstrassen Prufen de rijwegen moet nakijken en daar stonden nogal wat fouten. Ze zijn inmiddels opgelost en nu kijk ik weer even verder. Dank in ieder geval voor de hulp tot nu toe. ga nog even testen of het pendelbaantje nu wel werkt.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
H.v.d.Oosterkamp
Moderator
Senior-Mitglied
«
Antwort #7 am:
30. August 2009, 19:44:53 »
Hallo Rob,
Misschien inmiddels overbodig? maar beloofd is beloofd.
Nu mijn manier, om een pendeltreinrit aan temaken.De rijwegen heb je al gemaakt,
en om nu al een pendeltrein voor proef te laten rijden,is dat voldoende. Je opent de ZFA editor.
klik op de eerste rij van de kolom abfahrt, en klik op het blokje met de driehoek er kom dan een venstertje waar
je het een en ander kan aanpassen.Klik in het rondje van Abfahrtzeit.Stel de tijd op bv.00:01, vink het blokje
wiederholungen aan, en stel x-Mal op bv.10.Klik dan op Übernehmen Het vensterje sluit dan.
Gan dan naar de kolom Zugfahrt/Fahrstrasse, en kies hier de Fahrstrasse die je wilt uit proberen.
Dat doe je door met je rechter muisknop op het begin van je rijstraat te klikken,Wähle start,
en dan waar je rijstraat eindigd,Wähle ziel, klik dan op Kopieren für Editor. Je ziet nu in de editor dat de fahrstasse
is ingevoerd en de kolommen A-K , ID ,ook zijn ingevuld.Ga nu naar de kolom Wenden, klik daar op het blokje en
kies: Wenden eintragen, het vensterje sluit. De rest van de kolommen zijn om even een loc te laten pendelen niet
nodig, maar je kan daar wel leuk mee expirimenteren.Het is niet belangrijk om hiervoor een Zugfahrt te hebben
(er komt nu een geel blokje voor je Fahrstrasse -bij een Zugfahrt is dat groen).Doe nu hetzelfde voor te terugreis.
Het is toch nog meer geworden dan ik in mijn vakantie dacht.......
Ik hoop dat het duidelijk is, zijn er nog vragen meld je dan gerust.
Met groet, Henk
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021.2c Premium Edition.
Anlagenkonfiguration:
Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
Rechnerkonfiguration:
Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz Windows 10
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #8 am:
31. August 2009, 10:13:27 »
Hallo Henk, dank voor je uitgebreide antwoord. Ik was nog niet zo ver als jij nu voorstelt. Ik was in de veronderstelling dat ik eerst treinritten moest gaan aanleggen en daar stuit ik weer op een nieuw probleem. Bij het aanleggen van treinritten, krijg ik de melding "stellbedingungen nicht erfullt", dus er gebeurt gewoon niets. Nu is het zo dat ik op dit moment even niets kan uitproberen want ik moet even wat wijzigingen in de baan uitvoeren, daar ik bij een demontratie afgelopen zaterdag een paar foutjes ontdekte en die moeten er eerst uit (bouwtechnisch). Ook is het zo dat ik zaterdag a.s. bij iemand op bezoek ga, die al wat verder is dan ik met de treinenloop binnen WDP. Ik ga jouw optie trouwens wel even uitproberen. Ik heb het verhaaltje al uitgeprint, dus je hebt mij zeker niet voor niets geholpen. je weet, alle hulp is welkom. Ben ook nog maar een beginner op dit gebied. Ik precies uitgevoerd wat je zei maar nog steeds krijg ik de melding "Stellbedingungen nicht erfult". Maar op zich zag het er aardig uit. Als ik mijn probleem opgelost heb zal het zeker een leuk pendeltje worden.
«
Letzte Änderung: 31. August 2009, 19:25:59 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #9 am:
02. September 2009, 10:17:51 »
Het probleem van die "Stellbedingungen" als melding in de pendelbaan is inmiddels opgelost. Hoe is dat opgelost. Toen ik mijn pendelbaan heb aangelegd en het in eerste instantie niet werkte heb ik na contact met Walter Wissels het bestand naar hem toegestuurd. Ook Henk van de Oosterkamp heeft even met mij meegedacht en heeft mij geholpen om het geheel in de ZFA te zetten, waarvoor ook mijn dank. Kees heeft ook naar mijn baan gekeken en vond in de Fahrstrassen-editor ook nog een hoop fouten. (
uitroepteken = !
). Hij heeft mij gemeld dat ik eerst die fouten uit de editor moest halen. Er bleken nogal wat terugmelders niet helemaal goed te zitten op de treinnummervelden en nog wat andere zaken. Dat heb ik opgelost maar ik was vergeten dat er nog een andere treinrit was aangelegd. Na contact met Kees bleek (bestand opgestuurd) dat in deze tweede Zugfahrt ook vijf fouten zaten, dit kwam omdat ik inmiddels de rijwegen had aangepast en dus klopte deze treinrit ook niet meer. Nu zijn alle fouten er uit en het lijkt dat zowel het pendelbaantje het doet als ook die andere treinrit. Zowel Walter, Henk en Kees hartelijk bedankt voor de hulp. Nu staat dit allemaal in het handboek maar als je het een keer hebt meegemaakt dan wordt ineens veel duidelijker.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de