Autor Thema: Bestanden opslaan op een andere PC  (Gelesen 3193 mal)

Offline janmeesters

• Mitglied
Bestanden opslaan op een andere PC
« am: 06. Februar 2010, 14:12:31 »
Goedenmiddag allen,

Het handboek heb ik er op nagelezen, maar kon hierin geen aanwijzignen vinden voor mijn volgende vraag.

Ik bestuur mijn baan met een laptop, die ook is opgenomen in een huisnetwerk. Ik heb ook nog een "stevige" PC elders in huis. Deze is ook opgenomen in het huisnetwerk. Ik kan mijn laptop "zien" op de stevige PC.
Ik heb WDP geinstalleerd zowel op de laptop (logisch) als op de PC.
Nou zou ik de bestanden (projecten) die op mijn laptop staan, willen benaderen (wijzigen bv, Gleisbildeditor) vanaf mijn stevige PC.
Gaat dit? Zo ja, hoe?
Alweer mijn voorafgaande grote dank.

Groeten,
Jan Meesters
Marklin C-gleis, Tams EC, KABASOFT Booster,LDT-wisseldecoder, Marklin wisseldecoders. LDT terugmelddecoders, LDT HSI-88 (COM1),Windigipet 2015, PC desktop, Windows 10, Servodecoder S8DCC/MOT
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Bestanden opslaan op een andere PC
« Antwort #1 am: 06. Februar 2010, 15:10:28 »
Jan

Je kunt toch een back up van je Laptop laden in de stevige PC dan kan je middels de bureau versie verderwerken.
als je dan gereed ben kun je daar weer een back up van maken en laden in je laptop
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bram

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 06. Februar 2010, 20:13:55 »
Hallo Jan,

Als je je map "Projecten" op je laptop op "delen" zet dan moet je deze map kunnen benaderen van al je pc's in huis.

Mvg Bram
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline janmeesters

• Mitglied
« Antwort #3 am: 07. Februar 2010, 11:05:50 »
Beste Bob,

Goed idee, maar nogal bewerkelijk. Mooier zou zijn als "Projekte" in staat was om de projecten die op andere PC's staan in een netwerk ook zou kunnen lezen. Misschien iets voor een volgende versie??

Bram,

Dat is helemaal waar EN dat staan ze ook, maar daarmee kan WDP er nog niet mee overweg.

Iemand nog een idee??

Groeten en dank voor de reacties

Jan Meesters
Marklin C-gleis, Tams EC, KABASOFT Booster,LDT-wisseldecoder, Marklin wisseldecoders. LDT terugmelddecoders, LDT HSI-88 (COM1),Windigipet 2015, PC desktop, Windows 10, Servodecoder S8DCC/MOT
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #4 am: 07. Februar 2010, 12:18:35 »
Ik maak meestal naast de normale backups ook vaak een backup op een USB-stick, om er ergens anders mee te kunnen werken. Het valt weliswaar niet onder het "delen van bestanden" en niet in een netwerk maar het werkt voor mij naar behoren. Ik kan op elke PC mijn WDP bestanden bijwerken. Natuurlijk dan wel de laatste backup weer op de oorspronkelijke trein-PC terugzetten.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

jlt

• Gast
« Antwort #5 am: 07. Februar 2010, 12:33:52 »
Beste Bob,

Goed idee, maar nogal bewerkelijk. Mooier zou zijn als "Projekte" in staat was om de projecten die op andere PC's staan in een netwerk ook zou kunnen lezen. Misschien iets voor een volgende versie??

Bram,

Dat is helemaal waar EN dat staan ze ook, maar daarmee kan WDP er nog niet mee overweg.

Iemand nog een idee??

Groeten en dank voor de reacties

Jan Meesters

Beste Jan,

Je schreef:

"maar daarmee kan WDP er nog niet mee overweg".

Dat kan ook geen andere programma, die daar overweg kan.
Immers zoekt een programma de "roots" waar het vandaan komt.
Dus, als WDP het vindt dat jouw projekt in je PC staat, dan moet je het projekt ook naar de PC toewijzen.!
En aan de andere kant, WDP heeft een copieer bescherming en zal niet willekeurig zoals bij Windows besturing een "server" vinden.

Je kunt naar mijn mening wel anders doen door het volgende te doen.
Als je in jouw netwerk een centrale opslag systeem hebt, dan kun je die projekten daar opslaan. 
Het enige wat je dan moet doen is, dat je elke keer als je van Laptop naar PC moet verwisselen, de WDP CD ook meenemen naar de betreffende PC of Laptop.

Ik heb in mijn situatie zo opgelost.
- Centrale opslag die tevens als externe backup dient.
- In Laptop, daar gebruik ik uitsluitend voor WDP Buroversie (hoef je ook geen WDP CD in de laptop te stoppen)
- Trein PC (zit de orginele WDP CD) en haalt de projekt van de centrale opslag. Tevens op de PC opgeslagen!.
- Derde PC tevens voor Buro versie.

Met "Dataplege" haal ik iedere keer vanuit de centrale opslag de projekten, en die kan ik met de alle drie de computers ophalen. En tevens met dezelfde "Dataplege" weer de nieuwe versie Projekt met een andere mapnaam opslaan. De Dataflege is dus de Server voor wat betreft voor WDP. Normaal zijn we gewend met de Window besturing. Dat is verplaatst naar WDP Dataflege!.

Persoonlijk vind ik dat de beste manier is van bescherming.
In de centrale opslag blijft altijd een copie en een backup achter zodat je altijd terug kan halen.
WDP backup geeft keurig aan op welke datum de laatste backup is opgeslagen.

Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert
« Letzte Änderung: 07. Februar 2010, 12:50:22 von jan leendert »

Offline janmeesters

• Mitglied
« Antwort #6 am: 09. Februar 2010, 10:26:48 »
Heren,

dat ga ik allemaal eens even uitproberen.

Bedankt tot hier,

Groeten

Jan Meesters
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

Offline janmeesters

• Mitglied
« Antwort #7 am: 09. Februar 2010, 13:41:27 »
Heren,

Ik heb het uitgeprobeerd.

Ik maak nou een combinatie van het gebruik van een USB-stick en de functie Datenpflege. en dat werkt prima.

Wat mij betreft mag dit draadje dicht.

Groeten en nogmaals dank,

Jan Meesters
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10