Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Advies gevraagd
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Advies gevraagd (Gelesen 2787 mal)
john26
Junior-Mitglied
Advies gevraagd
«
am:
16. April 2010, 10:33:43 »
Hallo allemaal,
Als beginnend gebruiker loop ik tegen een puntje aan nl. ik heb IB control Basic met een ser pc interface maar ook een locobuffer. Daarnaast heb ik WDP V 9.0. In deze versie kan je als centrale alleen de IB instellen, niet de locobuffer. Ten einde de vaak voorkomen spontane resets uit te sluiten heb ik deze locobuffer aahgeschaft. Wat nu te doen, WDP up grade naar versie 2009 waar wel locobuffer als centrale te kiezen is of zonder locobuffer met versie WDP 9.0 gaan werken? Optie 1 heeft voorkeur maar is wel wat prijzig.
Vraagje 2, waar kan ik WDP kopen in Nederland, heb mijn versie via marktplaats.
Bvd voor het meedenken.
John
IB basic met Loconet RTM, DCC decoders voor sein en wissel, 2rail met rollend materieel van diverse merken, HO en natuurlijk WDP.
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Re: Advies gevraagd
«
Antwort #1 am:
16. April 2010, 11:34:24 »
Volgens mij heb ik dat aanbod al eens gezien in Marktplaats. Zoals jij schrijft heb je versie 9 en niet de laatste versie 2009 PE. Ik gebruik al enige tijd de Loconet-interface van Wim Ros en als Locobuffer ingesteld in WDP en dat werkt geweldig, sinds de installatie geen resets meer gehad. Upgrade naar versie 2009 PE lijkt mij dus noodzakelijk daar versie 9 al jaren niet meer ondersteund wordt met updates. Een nieuwe versie van WDP kun je ook aanschaffen via Jaap Kramer, een van de moderatoren van WDP NL.
http://www.ldt-infocenter.com/netherland/home_nl.htm
of direct een mailtje naar: jkramer@kpnplanet.nl
«
Letzte Änderung: 16. April 2010, 12:20:01 von Rob Bogers
»
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
16. April 2010, 11:58:10 »
Hallo John,
Welkom op het forum
Zitat
Vraagje 2, waar kan ik WDP kopen in Nederland, heb mijn versie via marktplaats
Het beste kan je even een mail sturen naar Hr. Peterlin dan heb je hem zo in huis 1 - 2 dagen.
Mocht je nog naar Dortmund gaan dan kan je hem direct mee nemen want op de beurs zijn er genoeg.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
john26
Junior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
16. April 2010, 13:18:29 »
Dank Rob en Bob voor jullie zeer snelle antwoorden. Ik dacht al dat WDP 2009.3 de enige oplossing was. Ik heb inderdaad ook de Locobuffer van Win Ros en ben blij te horen dat deze uitstekend werkt in combi met WDP
Nogmaals mijn dank en ook voor het hartelijk welkom.
Groeten John
«
Letzte Änderung: 16. April 2010, 13:25:46 von john26
»
IB basic met Loconet RTM, DCC decoders voor sein en wissel, 2rail met rollend materieel van diverse merken, HO en natuurlijk WDP.
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
«
Antwort #4 am:
16. April 2010, 15:12:13 »
Bijdrage al verwijderd.
«
Letzte Änderung: 17. April 2010, 12:14:04 von Rob Bogers
»
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
16. April 2010, 15:51:10 »
Rob,
je bijdrage slaat niet op deze draad maar op een andere kan je hem verplaatsen dan is het meer duidelijker voor de lezers.
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
17. April 2010, 22:49:20 »
Hallo Rob,
Waarom heb je je bedrage verwijderd?
Ik kon hem zelf niet verplaatsen naar de juiste draadje. Het ging mij niet om de inhoud maar het sukje hoorde thuis in de draad naar aan leiding van het verschijnen van een Nederlandse versie en sloeg niet op de vraag van John
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»