Autor Thema: Windigipet ProX.3 Demo  (Gelesen 6324 mal)

jlt

• Gast
Re: Windigipet ProX.3 Demo
« Antwort #15 am: 27. Mai 2010, 15:26:27 »
Beste Peter,

Heel veel succes!.

Bijgaande link de complete lijst van  "Gerne wüsste ich...."

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=61968.0

Eigenlijk had ik dat al moeten weten. zucht,zucht,  :-[ :-[ :-[

Met vriendelijke groet,

Jan Leendert

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #16 am: 28. Mai 2010, 09:18:46 »
Zo zie je maar Peter, dat zelfs de heer Peterlin dezelfde optie aangeeft (register opschonen) als ik al deed. Dit is echt de enige manier om eventuele "vervuiling" en achtergebleven resten van programma's weg te halen, nadat ze op de normale manier via "software verwijderen" zijn gedeinstalleerd maar niet volledig. Schijnbaar heb je daar nu juist last van. Heel veel succes!! Trouwens, misschien heb je nog een herstelpunt binnen Windows op het punt voor je WDP geinstalleerd hebt. Zet dit herstelpunt terug en je bent van alle ellende verschoond en kun je WDP opnieuw installeren. Ik raad je wel aan de laatste demoversie (2009) te nemen.
« Letzte Änderung: 28. Mai 2010, 12:49:26 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Peter Alferink

• Junior-Mitglied
« Antwort #17 am: 28. Mai 2010, 15:09:07 »
Beste WDP-ers,

Gisteravond lang door gegaan met proberen. Ik heb eigenlijk alle suggesties en ideeën uitgevoerd, zoals:
Deïnstalleren, Verwijderen van demomappen, Projectnamen uit het register gewist, ook nog in het register gezocht en verwijderd naar alles wat met Win-Digipet te maken kan hebben, het programma opnieuw gedownload met de virusscanner en firewall uitgeschakeld, zo ook geïnstalleerd.

Het mocht allemaal niet baten. >:( :( :-X :'(

Voor zover ik weet is er nog nooit eerder een demoversie op mijn computer geïnstalleerd. Wel heb ik her en der documentatie over WDP gedownload, zoals handboek, tutorials, beschrijvingen.

O ja, in de tip van Stefan stond iets van kopiëren van WDIGILOK.MDB vanuit submap PROJEKT naar hoofdmap WDP. Hier gaat het trouwens niet over een demoversie maar een normale versie. Bij mij stonden zowel in 'projekt' als in de hoofdmap de vier .mdb bestanden. Ik weet niet of ik daar verder nog iets mee moet.

Ik ga nu vanmiddag nog enkele dingen proberen zoals het defragmenteren van de harde schijf en proberen het programma te starten in 'XP-mode'.

Misschien heeft iemand anders nog suggesties of ideeën, ik hou mij aanbevolen. ;D
« Letzte Änderung: 28. Mai 2010, 17:37:02 von Peter Alferink »
Met vriendelijke groet,

Peter

WDP 2009 PE | Pentium 4 | Windows XP professional SP3 |  ESU Ecos 2 | LDT 88-HSI | LDT RM-88-N | LDT SDEC-4-MM | LDT LS-DEC | Märklin H0 C-rails |

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #18 am: 28. Mai 2010, 16:00:34 »
Peter, ik heb je een PM gestuurd.
« Letzte Änderung: 28. Mai 2010, 17:02:31 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Peter Alferink

• Junior-Mitglied
« Antwort #19 am: 28. Mai 2010, 17:24:34 »
Zo, eerst maar even een fotootje er bij gezet. Dan is het niet zo anoniem meer. Laat jullie er niet door afschrikken, het went wel. ;D
« Letzte Änderung: 28. Mai 2010, 19:22:26 von Peter Alferink »
Met vriendelijke groet,

Peter

WDP 2009 PE | Pentium 4 | Windows XP professional SP3 |  ESU Ecos 2 | LDT 88-HSI | LDT RM-88-N | LDT SDEC-4-MM | LDT LS-DEC | Märklin H0 C-rails |

jlt

• Gast
« Antwort #20 am: 29. Mai 2010, 00:03:53 »

O ja, in de tip van Stefan stond iets van kopiëren van WDIGILOK.MDB vanuit submap PROJEKT naar hoofdmap WDP. Hier gaat het trouwens niet over een demoversie maar een normale versie. Bij mij stonden zowel in 'projekt' als in de hoofdmap de vier .mdb bestanden. Ik weet niet of ik daar verder nog iets mee moet.

Beste Peter,

Hier schijnt toch iets anders aan de hand te zijn.
Je schreef dat je nog 4 .mdb bestanden van projekt in de hoofdmap hebt staan?. Als je die open maakt, wat voor namen komen die dan voor.?

Die projekt bestanden zijn bestanden waar bijv. een complete baanontwerp zijn opgeslagen, en die hebben een naam, welke namen zijn dat?.

Ik probeer je toch om te helpen naar een goede weg te kiezen, zou ik je willen voorstellen om die 4 . mdb projekt bestanden bijv. naar een memory stick op te slaan. Zodat je die Hoofdmap schoon is.

Daarnaast moet je even nog een keer naar programma De-installeren om te kijken of je inderdaad alle  submappen zijn opgeschoond.

Probeer dan opnieuw de Demo versie binnen te halen.

Met vriendelijke groet,

Jan Leendert
« Letzte Änderung: 29. Mai 2010, 00:10:58 von jan leendert »

Offline Peter Alferink

• Junior-Mitglied
« Antwort #21 am: 29. Mai 2010, 15:48:31 »
Beste allemaal,

Het is gelukt!!! :D 5 minuten geleden heb ik de demo aan de praat gekregen.

Na alles van mijn computer te hebben verwijderd incl. download, na het register van top tot teen te hebben doorlopen heb ik de demo zonder anti-virus scanner opnieuw gedownload. Dit had allemaal geen effect.

Nu heb ik in de eigenschappen van de .exe file bij compabiliteit het programma laten opstarten in XP omgeving en daar ook aangegeven om het programma te runnen als adminstrator. Als je WDP dan start krijg je een waarschuwing:
'Een onbekent programma wil toegeng op uw computer krijgen' met als keuze 'annuleren/doorgaan'
Doorgaan aanklikken en het programma start op!

Of de XP omgeving er nu toe doet weet ik niet, maar dat van adminstrator wel.
Kan ik nu fijn de demo proberen en later natuurlijk het programma kopen.

Ik dank jullie allemaal voor de bijdragen en de ondersteuning
« Letzte Änderung: 29. Mai 2010, 15:57:29 von Peter Alferink »
Met vriendelijke groet,

Peter

jlt

• Gast
« Antwort #22 am: 29. Mai 2010, 17:25:47 »
Hallo Peter,

Fijn dat ie het weer doet. :D

Vista kan rare rariteiten geven, maar eigenlijk via Vista met Administrator moet dat ook kunnen.
Een suggestie van mijn kant om bijv. Win7 in de toekomst te gaan gebruiken. Ik heb 2 Computers met Win Xp en 1 Computer met Win7, en dat gaat echt perfect. Ben van Vista afgestapt om andere reden.

Ik wens je iedergeval heeeeel veel plezier met de WDP-Demo programma en wanneer je daar vragen over hebt, je weet de weg te vinden en de WDP gebruikers kan je daarbij toelichting geven c.q daarbij helpen.

Succes.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
« Antwort #23 am: 29. Mai 2010, 20:40:10 »
Hallo Peter,

na, das freut mich doch, dass es geklappt hat! Viel Spaß und wenn Fragen da sind, bist du hier immer richtig!
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #24 am: 30. Mai 2010, 00:30:00 »
Hallo Peter,

Dan gaat het nu echt beginnen  ::).
Ben je al in de boeken gedoken want het is aan te raden veel in de handleidingen te lezen.
Wat ik je kan aanraden is ook de Nederlandse versie van een ouder programma te down loaden en deze te lezen dan heb je snel de basis begrippen in de gaten. Veel van het WDP proX is nog steeds te gebruiken bij de versie 2009. Vooral de eerste hoofdstukken zijn bijzonder geschikt om eens te lezen voor deze basis begrippen. Download vind je boven aan bij forum tips en handigheidjes
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |