Hallo mede WDP-ers,
Ik ben al weer een aantal maanden aan het stoeien met WDP versie 2009. Met veel hulp van Jan Stienstra schiet het langzaam de goede kant uit.
Ik heb een probleem met LOCONET en WDP. Ik maak gebruik van locobuffer , met componenten van ROSOFT voor de bezetmelding (massadetectie). Zolang de treinen rijden verloopt de terugmelding van de bezetmelding probleemloos. Als ik WDP afsluit en ook de pc afsluit na een avond experimenteren, krijg ik bij het opnieuw opstarten van de PC en WDP geen bezetmelding terug. De ZNF bezetmeldpunten kleuren niet rood.
WDP geeft aan dat er verbinding is met locobuffer en de de bezetmeldingen geïnitialiseerd worden. Als ik de loc's of treinen verplaats met de regelaar naar een volgende of vorige bezetmelder dan volgt5 de accurate bezetmelding van die bewuste melders. Als er dan teruggereden word naar de startposities volgen ook de juiste bezetmeldingen van de startpunten. Van hieruit kan weer gereden worden met de ZFA.
Probleem ook voorgelegd bij Wim Ros (Rosoft) deze meldt mij dat loconet alleen de wijzigingen doorgeeft aan de PC. Ik heb hier mijn twijfels over, omdat met de s88 bus de meldingen wel terugmeld bij opnieuw opstarten van de systemen ook bij stilstaande loc's of treinen.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is of verloopt de her- initialisatie van Locobuffer en WDP niet goed??
Met vriendelijke groet,
Lou Cremers