Autor Thema: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?  (Gelesen 8999 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #15 am: 19. Februar 2008, 01:28:19 »

Die 5215 powermodul is in principe niet nodig, wanneer je al een extra trafo tussen zit.
5215 wordt ingezet wanneer je een heleboel 5211 hebt aangesloten.
Omdat 1 trafo over een lange weg nog altijd stroomverlies kan optreden, wordt de 5215 tussen gezet.
Of als er een magneetspoel zoals van minitrix vermogen vraagt, dan is het raadzaam dat tussen te zetten.

Beste Broeders,

Ik heb mij, voor zover mijn kennis strekt, eens verdiept in de eventuele oplossing i.c.m. de 5215.
Deze wordt dus tussen de trafo en de 5211's geplaatst.
Deze power module krijgt op de ingang 16V/AC en de uitgang, waar de 5211's op aan worden gesloten worden dan gevoed met een afgevlakte gelijk spanning.
Hoeveel deze spanning bedraagt heb ik niet kunnen achterhalen en ik heb dus het vermoeden dat de afgevlakte gelijk spanning dan 16 V/DC wordt.

Ik zit er over te denken om, voor die paar tientjes, dat ding eens aan te schaffen.
Mocht ik ooit toch hetzelfde probleem krijgen met de 10x 5211's i.c.m. met de IB heb ik iets om het uit te proberen.
Het lijkt mij dat ze dat ding niet voor niets op de markt hebben gegooid destijds.

En nooit geschoten is altijd mis, toch?
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #16 am: 20. Februar 2008, 22:07:46 »
Riny,
Ik heb nog een power moduul en die kan je van mij wel lenen om het uit te proberen ik doe niets meer met viessmann ;D
Ik zal hem a.s. zaterdag meenemen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #17 am: 20. Februar 2008, 23:44:12 »
Beste Bob,

Ik neem maak van dit aanbod graag gebruik.
Alvast bedankt voor het vertrouwen.

Tot Zaterdag.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline arie

• Junior-Mitglied
« Antwort #18 am: 17. Februar 2011, 22:56:03 »
Ik herken er helemaal niets ,een maal wel toe was er een darlington transistor op de print van een viesmanndecoder defect en kwam er direct 16 ac op de baan alsmede reset op reset

arie

12x viesmann zelfb.7 x t.m viesmann pcwindigipet ib 2 +central con marklin c rails 3 boosters zelfb

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #19 am: 18. Februar 2011, 00:12:44 »
Hallo Arie,

Welkom op het forum  :D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ronny Meuris

• Mitglied
  • Intellibox II - Windigipet 2012 - DCC digitaal
« Antwort #20 am: 04. März 2011, 20:00:43 »
Beste Allemaal ,
Ben als nieuw geregistreerd op deze forum van WDP. Eén en ander na met een heleboel conflict situaties geconfronteerd te zijn na installatie van WDP V3.0 en overgeschakeld te zijn naar de Intellibox II.  Het complete verhaal als inleiding ; ben in 2005 gestart met een nieuwe modelbaan (redelijk ambitieus 6 x 3 m) gestuurd via Intellibox I en nadien ondersteund met software programma Windigipet Versie 9.0, terugmeldingen met Viessmann 11 x 5233 en wisseldecodrs Viesmann 5211, 10 stuks. Mijn modelbaan heeft steeds perfect gefunctioneerd, nergens enige vorm van storingen of conflicten. Recent in januari 2011 heb ik me WDP 2009, V3.0 aangeschaft, na installatie werkte alles weer zoals het hoort, feilloos! Doch omwille dat ik enkele locs bezit met geluidsdecoder kon ik alle funcries niet gebruiken, met de eerder genoemde stuurprogramma's. dan maar Intellibox II aanschaffen, om nog meer plezier aan mijn hobby te hebben. Na installatie van WDP 2009 V3.0 begonnen echter de problemen, wissels schakelden niet meer of onregelmatig, bezetmeldingen waren niet steeds korrekt, met ander woorden had ik me met een pak ellende opgezadeld.
Via Uhlenbrocks invoerder in Nederland geraakte ik ook al niet wijzer, op de website van WDP vondt ik ook niet de oplossing voor mijn problemen. Wat ik ondertussen wel merkte was, dat de Intellibox II wel perfect alle terugmeldingen en wisselschakelingen uitvoerde, doch in combinatie met WDP werkte dit niet.....
Wat ik finaal als oplossing vondt, (gelukkig had ik nog oude back-ups van de periode IB I & WDP 9.0), heb alles wat ik van WinDigipet op mijn harde schijf had staan (WDP8.0 - WDP 9.0 en WDP 9.2, WDP 2009) verwijderd en na afsluiten PC en opnieuw opstarten, WDP 2009 opnieuw geïnstalleerd en mijn oude back-up gedownload in WDP2009. Resultaat, alles functioneert opnieuw zoals het hoort, geen conflicten meer.
groeten
Ronny Meuris

• Win-Digipet-Version:
    2012

jlt

• Gast
« Antwort #21 am: 04. März 2011, 20:53:46 »

WDP V3.0 

Zitat

Windigipet Versie 9.0

Zitat

Recent in januari 2011 heb ik me WDP 2009, V3.0 aangeschaft

Zitat

Na installatie van WDP 2009 V3.0 begonnen echter de problemen, wissels schakelden niet meer of onregelmatig, bezetmeldingen waren niet steeds korrekt, met ander woorden had ik me met een pak ellende opgezadeld.

Zitat
(gelukkig had ik nog oude back-ups van de periode IB I & WDP 9.0), heb alles wat ik van WinDigipet op mijn harde schijf had staan (WDP8.0 - WDP 9.0 en WDP 9.2, WDP 2009) verwijderd en na afsluiten PC en opnieuw opstarten, WDP 2009 opnieuw geïnstalleerd en mijn oude back-up gedownload in WDP2009. Resultaat, alles functioneert opnieuw zoals het hoort, geen conflicten meer.

Beste Ronny,

In de eerste plaatst van harte welkom hier op de Ned. Forum.

Wat ik hier uit opmaakt is dat je in je huidige WDP 2009.xx versie alleen maar de 3de update hebt. Weet je dat er al de vierde update bestaat.?
zie bijgaande link.

http://www.windigipet.de/win-digipet-downloads/p_2/

Dat is de WDP2009.4b

Hierin zijn de meeste correctie aangebracht.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra

Offline Ronny Meuris

• Mitglied
  • Intellibox II - Windigipet 2012 - DCC digitaal
« Antwort #22 am: 04. März 2011, 21:17:46 »
Hallo Jan
Inderdaad, bij mijn zoektocht naar oplossingen op WDP forum heb ik inderdaad de versie 2009 4b opgemerkt. Heb die toen ook gedownload en geïnstalleerd, doch dit bood ook geen oplossing voor de toenmalige problemen.
Groeten
Ronny Meuris
  • Win-Digipet-Version:
    2012