...4. Met stroom detectie heb ik geen ervaring, ik gebruik contactrails (zelf gemaakt met C-rail) je kunt dan inderdaad zien als er een wagen blijft staan, op je scherm is dan de rijweg rood....
Hallo Ernst,Als je stroomdetectie toe past en er wordt een wagen (met bv verlichting) verloren dan zal de betreffende rijweg niet vrijgegeven worden tot dat de wagon weer weg gehaald is.Bob
...maar even naar de theorie:tussen blok A en D zit wisselstraat (die ik voor het gemak noem) W. Een trein rijdt van A naar D via W. Wat zie ik dan op het scherm (ervan uitgaande dat er geen TM in de wisselstraat zit zoals je aangeeft)- A = rood; B = rood; W= rood - of A = rood; B = rood en W= kleur onbezetEn wat zie ik als de trein inmiddels A verlaten heeft:- A = kleur onbezet; B= rood; W = rood - of A = kleur onbezet; B = rood en W = kleur onbezet
Aan Bob, je schrijft dat je hele wisselstraten hebt voorzien van bezetmelders, dat houdt dus in, dat je ook de wissels voorzien hebt van terugmelders en zo ja, hoe heb je dat uitgevoerd want ik weet dat het kan maar heb nog niet de beste manier gevonden om dat toe te passen en jij schijnbaar wel.
Hallo Ernst,Als er nog vragen zijn, of iets dat je nog niet begrijpt, kom danzaterdag naar de WDP bijeenkomst in De Meern (als je tijd hebt).Dan kan het een en ander op het scherm uitgelegd worden.Met groet, Henk
...Ik begrijp dit niet je hebt het over A en D en wisselstraat W wat is B dan?...