Hallo,
Ik ben bezig met het aanleggen van het industrieterrein en heb een paar vragen over het plaatsen en bedienen van de ontkoppelrails.
In het baanplan heb ik 4 ontkoppelrails getekend in de aankomst en vertreksporen (rood en blauw). Hier komen de treinen binnen/vertrekken en worden op deze twee sporen verdeeld/samengesteld. De bedoeling is dat de locs van de binnenkomende treinen op deze sporen ontkoppelen en naar het BW rijden. Het rangeren wil ik verder gaan doen met een rangeerloc met telexkoppeling.
Met deze rangeerloc worden ook weer de treinen samengesteld voor een vertrekkende trein, pas daarna komt de loc ervoor die ermee wegrijdt.
In de sporen aan de linkerkant heb ik zoveel mogelijk rmk's geplaatst zodat ik ook de laatste of een na laatste wagon kan afkoppelen.
In de aankomst/vertreksporen wordt ook elke rail voorzien van een rmk
Nu zijn mijn vragen de volgende:
1 Zijn de ontkoppelrails zo goed geplaatst en kan ik ze zo met WDP bedienen
2 Moet de ontkoppelrail worden aangesloten op een K84 (heb nog 2 K84's)
3 Mag (en kan) een trein (lees wagons)stilstaan op wissels om te ontkoppelen (uiteraard staat de loc niet op de wissels, want die moet immers op een rmk staan)
Verder heb ik gelezen dat bij het ontkoppelen de trein eerst een stukje achteruit moet en dan weer vooruit, of de trein moet tijdens het langzaam rijden ontkoppelen.
4 Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja heb je dan ook een voorbeeld van een profiel waarin dit duidelijk wordt
5 Heeft er iemand ervaring met rangeerlocs die telexkoppelingen hebben.
Het zijn een hoop vragen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.