Hallo Erik,
Zo te zien heb je alles gecontroleerd, en blijft steeds in de richting van de IB.
Resumerend, ook bij je eerdere problemen met de Compoort (na hardeschijf vervanging), blijf je problemen houden met je genoemde analyse.
We hebben ook mijn IB aangekoppeld en gaf duidelijk aan dat er ergens een kortsluiting aanwezig is.
Door de "nog niet vast te stellen" kortsluiting gaf dit fenomeen ook problemen bij de Compoort.
Er is dus ergens in de buurt van je IB een kortsluiting.
Het kan de IB zelf zijn, of de communicatie tussen je PC en de IB (we hebben daar eerder over gehad).
Je kunt met Uhlenbrock daarover contact opnemen en het euvel (voor de zoveelste keer) die je hebt geanalyseerd, voorleggen.
Verder wil ik je even toelichten over het verschil tussen KP en WDP.
Waarom je bij KP dat niet waarneemt en bij WDP wel waarneemt.
WDP (al vanaf Update 2009.4) heeft een eigen "controle strang" die bij het opstarten van het programma begint te controleren. 1 van die controle is de magneet artikelen kondities. Dat houdt in dat zodra een magneet artikel al bij het begin van de opstart, al begint te "werken", dan geeft WDP daar een melding!
Dat "werken" kan op allerlei wijze weergegeven worden.
Als je met de muis en met de pijl op een MA zet, en je ziet een zandlopertje lopen, dan wacht WDP af op jouw instructie. Als daar een kortsluiting in zit, wacht WDP op jouw instructie, wat gaan we doen? (bijv. als je een wissel de MA nog geen adres hebt opgegeven, de wissel symbool is wit, dan kun je zien met de muispijl op de wissel, dan zie je ook die zandlopertje, m.a.w. wat gaan we doen, zo houden als virtueel of echt aansluiten! En tijdens het bedrijf, als een wissel in bedrijf is, en de muispijl op de wissel, dan zie je hetzelfde, "wat gaan we doen", de wissel aanhouden of uitschakelen.)
Dus, in jouw geval dat euvel verhelpen.
En als er dan een grote omvang van een "Kortsluiting" aanwezig is, dan gaat WDP verder ingrijpen tot zelf aan de Compoort toe!.
De bovengenoemde heeft KP niet, en walst over die euvel heen.
Vroeg of laat komt er een melding dat je hardware stuk is.
Maar het probleem is nog niet verholpen, je vervangt dat kapotte hardware en je gaat verder.
WDP doet daar een stapje terug, en kijkt of alles volgens een protocol (hardware matig) in orde is.
Dat is een manier van "levensduur" verlengende eigenschappen.
Dus ik kijk daar ook niet vreemd van op, dat er verschillen zijn.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra