Autor Thema: Terugmeldkontacten  (Gelesen 4866 mal)

Offline john26

• Junior-Mitglied
Terugmeldkontacten
« am: 14. Dezember 2011, 17:17:32 »
Hallo,

Mag ik jullie nog eens lastig vallen met een vraagje?
Ik heb mijn terugmeldunits (S88 met 16 aansluitingen) aan mijn IB (intellibox basic) aangesloten via het loconet d.m.v. een z.g. S88LN van Rosoft (http://www.rosoft.info/s88LN.html), terugmelding van de contacten gaat via een reguliere S88 module maar de werking/stand van de contacten worden gemeld aan de IB via loconet. Ik heb dus niets aangesloten aan mijn S88 ingang van mijn IB). Werkt prima, geen reset meer en ik zie op mijn IB ook de actuele standen van de contacten echter, in WDG zie ik bij RM monitor echter helemaal niets (licht niet rood op, alles contacten blijven grijs). Ik ben de hele dag al het stoeien en heb de manual er ok bij gehaald maar kom er niet uit.
Ik hoop dat mijn omschrijving duidelijk is anders laat het maar weten.

Hopenlijk hebben jullie een idee...

Bvd voor de medewerking.

Met vriendelijke groeten

John
IB basic met Loconet RTM, DCC decoders voor sein en wissel, 2rail met rollend materieel van diverse merken, HO en natuurlijk WDP.

Offline john26

• Junior-Mitglied
Re: Terugmeldkontacten
« Antwort #1 am: 14. Dezember 2011, 17:58:10 »
Even een kleine aanvulling. Ik heb gekeken of de WDP app op mijn IPad werkt en dat doet t'ie en wat het vreemde is, ik zie daar dus wel werkende contacten, snapt u het nog.....
Maar eens gekeken of het op de pc ook werkt maar dat is dus niet zo, onveranderde status.

Groeten John
IB basic met Loconet RTM, DCC decoders voor sein en wissel, 2rail met rollend materieel van diverse merken, HO en natuurlijk WDP.

jlt

• Gast
« Antwort #2 am: 14. Dezember 2011, 23:21:08 »
Hallo John,

Het kan zijn dat je in de systeem instelling de IB-Basic of loconet en of locobuffer niet hebt opgegeven.
Je kiest 1 van de genoemde besturing electronica, dan moet je ook het aantal RMK module opgeven.

Daarnaast stap je over naar Gleis-Editor waar je een spoor hebt aangemaakt, dan dien je met RMK menu je bezetmelder nummer over te nemen en invoeren in jouw spoorplan.
Binnen de Gleis-Editor kun je controleren welke RMK actief werkt.
Dat doe je d.m.v. RMK-Monitor en je legt een locomotief op de rails dan zie je direct de RMK nummer, die RMK nummer geef je op, in jouw getekende spoorplan.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 15. Dezember 2011, 00:38:27 von Jan leendert »

Offline john26

• Junior-Mitglied
« Antwort #3 am: 16. Dezember 2011, 14:05:45 »
Halo Jan,

Dank voor je antwoord, het werkt. Ter lering en vermaak, ik had alles al gedaan zoals jij zei, ook de RKM monitor geraadpleegd, alleen in het hoofdprogramma. Je ziet dus niets als je in de editor niets hebt aangegeven wat ik niet gedaan had. Nu dus wel en de bezetmeldingen komen mooi door.

Groeten John

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 16. Dezember 2011, 18:07:19 »
Hallo John,

Geen dank.
We vinden het fijn, dat je weer verder kunt. ;)

Je schreef in je vorige bericht of je ons lastig mag vallen met een vraagje.
Hier op het forum wordt iedereen uitgenodigt om vragen te stellen.
Kromme, lastige, domme, kritische, kortom alle vragen die met betrekking hebbende op WDP zijn welkom.
Dus, we helpen.

Jan Stienstra

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #5 am: 16. Oktober 2012, 15:45:16 »
Hallo Jan
Ik heb een begin gemaakt met WDP 2012.1 en stuit op iets wat ik niet goed begrijp.
Als ik naar systeeminstelling ga en ik open het tabblad Terugmeld-module, dan zie de indeling van module 1 gaat van 1 tot 8 en dan begint reeds module 2 van 9 naar 16. Ik werk normaal met modules van 16 aansluitingen. Moet ik dan mijn modules van 16 aansluitingen verdelen in 2 of is er een andere oplossing?
MVG
Joannes
Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-
Windows XP-laptop-Dell Pc-monitor 27”-sp3-IntelCore

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 16. Oktober 2012, 19:38:04 »
Hallo Jan
Ik heb een begin gemaakt met WDP 2012.1 en stuit op iets wat ik niet goed begrijp.
Als ik naar systeeminstelling ga en ik open het tabblad Terugmeld-module, dan zie de indeling van module 1 gaat van 1 tot 8 en dan begint reeds module 2 van 9 naar 16. Ik werk normaal met modules van 16 aansluitingen. Moet ik dan mijn modules van 16 aansluitingen verdelen in 2 of is er een andere oplossing?
MVG
Joannes

Beste Joannes,

Met wat voor een digitale systeem werk je nu?.
Ik kan uit jouw gegevens niet zien met welk spoor je rijdt. ;)

In principe is het zo dat WDP als elk "modul" 8 aansluitingen heeft.
Het is eigenlijk heel eenvoudig wanneer je in de Ruckmelde-Module, dan zie je rechtboven onder "Kontaktbereich" de getallen staan van bijv. 001-064. (Dat zie je ook bij Startmodul WDP onderaan naast het venster)
Als je Marklin rijdt en een module van 8 aansluitingen, dan is 8x8= 64 RMK.
Heb je een modul van 16 aansluitingen dan is de instelling Von Modul 1 Bis Modul 2 (2x8=16)
Die getallen in de kontaktbereich kun je goed zien tot hoever de RMK wordt geregistreerd.
Dus heb je 2 modulen van 16, dan is 2x16= 32 RMK aansluitingen.
Hiermee klik je op Bis Modul nog 2 extra aan. Dus Modul 1 bis 4 = 4x8=32 RMK aansluiting, oftewel 2 module van 16 RMK aansluitingen.

Kijk maar even of je dat kunt begrijpen en klik gewoon om te zien hoe dat werkt.
Door de Module von en Bis te spelen. Dan zie je automatisch de getallen weergave.

Ik hoor het wel, en succes. ;)

Jan Stienstra 

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #7 am: 17. Oktober 2012, 08:46:10 »
Hoi Jan

Ik heb het zeer goed begrepen en mijn hartelijke dank hiervoor.
Ik werk met INTELLIBOX 2 voor mijn treinen, TMK deels met LDT en MARKLIN, DC Car PC zender, voor mijn autos.
Nog een vraagje .
Hoe kan ik mijn gebruikte instellingen vermelden onder een bericht? Omdat ik nu ondervind dat dit een zeer
gewilde hulp is bij het antwoorden op gestelde vragen?
MVG
Joannes
Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-

jlt

• Gast
« Antwort #8 am: 17. Oktober 2012, 10:49:59 »
Hallo Joannes,

Fijn dat je het begrepen hebt. ;D

Betreft "Instelling vermelden".

Als je direct in WDP Forum binnenkomt, dan ga je bovenaan naar het menu-balkje "Profiel".
Vervolgens ga je naar "Forumprofielinformatie".
Dan scroll je in die pagina naar beneden en dan zie je "Handtekening".
In dat vensterkader kun je max. 500 tekens je digitale systeem met informatie die je zelf belangrijk vindt invoeren.
Vermeld ook even je PC configuratie, dan hebben we een kompleet informatie van jouw spoorbaan gegevens.
Dat leest ook wat makkelijker.

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 17. Oktober 2012, 10:52:00 von Jan leendert »

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #9 am: 17. Oktober 2012, 11:07:50 »
Hoi Jan
Nogmaals bedankt voor de wijze raad en ga het zo snel mogelijk uitproberen.
MVG
Joannes
Groeten uit Belgie