Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Overzetten van WinDigipet data tussen PC(s) of Laptops
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Overzetten van WinDigipet data tussen PC(s) of Laptops (Gelesen 3366 mal)
PAPYJO
Mitglied
Overzetten van WinDigipet data tussen PC(s) of Laptops
«
am:
17. Oktober 2012, 12:41:48 »
Het overzetten van data's is me tot nu nog niet gelukt. Heb onlangs de brochure hierover van Bob Vermeulen ontdekt en tracht die toe te passen maar telkens na de opdracht te hebben gegeven om de vorige backup te herstellen en ja te hebben geantwoord,op de veiligheidsvraag krijg ik het bericht "Pfad niet gevonden" en daar stop het.
Wat is die "Pfad" en waar kan ik die vinden.
De brochure ,is wel gebaseerd op een versie ProX.3 en ik werk met de versie 2009.3 Nederlands/Frans en dan nog de twee betrokken PC's werken de ene met Windows XP en de andere met windows vista. Zou hierbij het probloeem kunnen zitten..
Joseph BOSMANS (PAPYJO)
Modelbaan : Märklin digital
Rails : Ho
Besturing : Central Station 2
Magneetartiekel sturing : Inbouwdecoders voor wissels Signalen reeks 763.. K83 K84
Terugmelding : S88 en reed kontakten
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Re: Overzetten van WinDigipet data tussen PC(s) of Laptops
«
Antwort #1 am:
17. Oktober 2012, 13:09:26 »
Data overzetten tussen 2 PC's doe je met het deelprogramma binnen Win-Digipet "Datenpflege" (gegevensonderhoud) en dan kies je als uitvoermedia niet de normale plek voor de backup maar bijvoorbeeld een USB-stick.
Open Datenpflege en kies in het mideelste scherm i.p.v WDIGIPET/BACKUP een andere harde schjijf met een zelf aangemaakte naam of een USB-stick. Dan kies je Sichern in Zip-Datei en dan kies je Start. Dan zie je een voortgangsbalk lopen tot 100% en je krijgt een melding dat het gereed is. Dan ga je naar de PC waarop je het bestand wilt hebben.
Maak eerst een projectnaam aan met een zelfde naam als op de andere PC (tenminste als het hetzelfde project is) en dan kies je "Wiederherstellen Zip-datei". Herstellen van het gezipte bestand en dan staat het in je project als het goed is. Vergeet je een nieuw project aan te maken, dan wordt het in het al aanwezige project geladen met alle nadelen van dien.
Succes Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
08. November 2012, 09:30:12 »
Ik vind het wel jammer dat je niet even aangeeft of de dataoverdracht tussen PC's nu wel of niet gelukt is. In het eerste geval weet ik dan dat ik de procedure duidelijk genoeg heb weergegeven en in het tweede geval weet ik dan dat je nog meer info nodig hebt. Zo weet ik niets.
Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
08. November 2012, 21:15:40 »
Hallo,
ook onder forum tips en handigheidjes staat een heel artikel over dit onderwerp, hier de link:
http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=60376.0
mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
08. November 2012, 22:53:08 »
Ik denk dat hij dat niet heeft gevonden maar misschien nu wel. maar het is wel prettig als de vraagsteller ook even aangeeft of zijn vraag voldoende beantwoord is, of niet...
Rob
«
Letzte Änderung: 09. November 2012, 08:57:39 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #5 am:
09. November 2012, 11:07:31 »
Hallo Rob.
Een feed back en een respons zou wel erg prettig zijn!.
Dat maakt de communicatie ook toegankelijker.
Joseph, hier op het forum zijn WDP gebruikers heel erg behulpzaam, dat kan ik je verzekeren.
Wij en we, willen graag de gebruikers een groot plezier geven met het bedrijven van onze hobby.
Iedereen is welkom, ook jij bent altijd welkom.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
PAPYJO
Mitglied
«
Antwort #6 am:
20. Dezember 2012, 15:27:32 »
Het kopieren van de gegevens op USB stick en overzetten naar een andere PC lukt maar ik krijg het progrmma op die andere PC niet opgestart en krijg altijd een foutmelding. Excuxes voor het late antwoorden maar ben reeds verscheidene dagen bezig met dit probleem en vergeet naar het forum te komen. (Zie nieuw onderwerp dat ik kom te maken hieromtrend)
Joseph.
Magneetartiekel sturing : Inbouwdecoders voor wissels Signalen reeks 763.. K83 K84
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #7 am:
20. Dezember 2012, 16:04:40 »
Dit is je laatste bericht dus ga ik maar verder op deze link.
Het is allemaal wat verwarrend wat je schijf maar we komen er wel uit. (denk ik
)
1- Je werkt met de versie 2009.3 op de PC bij de baan die in een ander huis staat.
2- Je schrijft "Het Het kopieren van de gegevens op USB stick en overzetten naar een andere PC lukt maar ik krijg het progrmma op die andere PC niet opgestart en krijg altijd een foutmelding.
Aller eerst moet je zorgen dat de "andere" PC goed opstart en dus moet daar WDP goed op ge installeerd zijn. Kan je daar niet de oude software verwijderen (via start --> instellingen --> software) en dan de WDP software weer goed installeren zonder fouten te maken?
Een ander punt van aandacht is: heeft de andere PC een Windows7 versie want dan moet je de software als Administrator installeren anders installeren anders gaat het nooit draaien
noch eine Ergänzung. (Bei Windows 7 Windigipet als Administrator installieren. Dazu bei der Setup Exe mit der rechten Maustaste als Administrator ausführen)
Hoop dat dit help
Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
PAPYJO
Mitglied
«
Antwort #8 am:
20. Dezember 2012, 17:24:13 »
Bob
Ik heb thuis verscheidene PC'S. Mijn oude (die ebruikt word door mijn echtgenote met Windows XP Mijn laatste met Windows7 en een laptop met Windows Vista. Ik heb ergens gelezen van het installeren met de rechter muisknop en ga dat zo meteen proberen. Ik weet niet juist wanneer ik rechts moet drukkken maar zal het wel vinden. Wat het opkuisen betreft, ik heb telkens verwijderd via windows (configuratie panneel) en dan nagegaan met explorer en daar de resterende directory's en bestanden verwijderd evenals de verkorte toeganswegen. Ik denk dat ik het niet beter kan doen.
Ik zet me nu aan het werk met Windows7
Tot later en vele dank
JO
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #9 am:
22. Dezember 2012, 08:38:32 »
Wat je ook eens kunt proberen. De gegevens betreffende jouw baan (zie afbeelding, rechter kolom) middels het programma Winrar, Winzip, of 7-zip of een ander compressieprogramma inpakken zoals het deelprogramma van WDP het ook doet en dan uitpakken in een map op de PC en dan via het deelprogramma "Bestandsonderhoud" of zoiets van WDP uitpakken in de juiste map van WDP.
Tweede optie is om te trachten het geheel, dus alle losse bestanden en de geel gekleurde mapjes zoals hier staan afgebeeld (maar dan met de gegevens van jouw baan) in een map kopiëren van de andere PC waar je het hebben wil en dan via het betreffende deelprogramma "Bestandsonderhoud" of zoiets die map openen en het geheel kopiëren in WDP, dus niet via herstellen Zip-bestand maar gewoon via de mogelijkheid erboven "Herstellen" of zoiets. Ik ken de Belgisch/Franse versie niet dus ik weet niet hoe de tekst vertaald is, dus raad ik er even naar. Helaas kan ik geen garantie op de goede werking geven maar bij werkt het wel in versie 2009.5! en versie 2012.1 (beide Duitse versies)
Of zoals Jan al aangaf jouw probleem neerleggen bij de vertaler van het programma, die kan deze foutmelding verhelpen volgens mij of vraag andere Belgische gebruikers eens of ze dezelfde foutmelding hebben gehad.
Rob
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 22. Dezember 2012, 10:18:36 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de