Autor Thema: S8DCC/MOT servodecoder aan WDP en TAMS  (Gelesen 3053 mal)

Offline janmeesters

• Mitglied
S8DCC/MOT servodecoder aan WDP en TAMS
« am: 06. Mai 2010, 14:29:10 »
Goedemiddag allen,

Zoals jullie zien rij ik met Tams en de Kabasoftbooster (tot grote tevredenheid).
Ik wil de armseinen van Henckens gaan gebruiken. Ik heb wat afgeexperimeteerd met geheugendraad om die armpjes op en neer te laten bewegen. In combinatie met een decoder van LDT zou dat in WDP aardig te realiseren zijn.
Maar ik zie er vanaf omdat het zelf bouwen van de geheugendraadmodules met de bijkomende electronica te veel tijd en inspanning kost( ik weet het: de hobby zit in het doen...., maar toch...) Daarbij komt dat de afstelling en toleranties te veel hoofdbrekens kosten. Nog afgezien van de electrische voorzieningen (een geactiveerde geheugendraad vraagt nogal wat van de transformator) voor een 20-tal armseinen.
Ik wil het gaan proberen met servo's. Net zo duur, makkelijker te installeren en heel nauwkeurig af te stellen.
Ik wil hiervoor de servodecoder S8DCC/MOT gaan gebruiken van  MiniatuurA. Nou ja eigenlijk van Siegmund Dankwardt.
Het schijnt dat deze decoder rechtstreeks is aan te sluiten aan de booster en in WDP reageert op de signalen.
Klopt dit?
Heeft iemand ervaring met deze servodecoder?
Groeten,
Jan Meesters
Marklin C-gleis, Tams EC, KABASOFT Booster,LDT-wisseldecoder, Marklin wisseldecoders. LDT terugmelddecoders, LDT HSI-88 (COM1),Windigipet 2015, PC desktop, Windows 10, Servodecoder S8DCC/MOT
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: S8DCC/MOT servodecoder aan WDP en TAMS
« Antwort #1 am: 06. Mai 2010, 22:42:41 »
Hallo Jan,

Ik ben net aan het omschakelen en heb ook sinds enkele weken besloten om de zichtbare wissels van servo te gaan voorzien. De module die je noemt is heel eenvoudig aan te sluiten. Wat je nodig hebt is de aansluiting van je digitaal signaal (van je booster) en 16Vwissel voor de voeding. Op het bord zit een (zwart) drukknopje en daarmee "programeer" je de decoder adressen automatisch. Zelf ben ik nog wat aan het experimenteren maar werken doet het want er zijn merdere WDP gebruikers die dit bord gebruiken.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline janmeesters

• Mitglied
« Antwort #2 am: 07. Mai 2010, 09:03:11 »
Beste Bob,

Bedankt weer. Ik ga het bestellen.

Groeten,
Jan
Marklin C-gleis, Tams EC, KABASOFT Booster,LDT-wisseldecoder, Marklin wisseldecoders. LDT terugmelddecoders, LDT HSI-88 (COM1),Windigipet 2015, PC desktop, Windows 10, Servodecoder S8DCC/MOT
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

Offline Nico51

• Junior-Mitglied
« Antwort #3 am: 14. Dezember 2012, 21:18:37 »
Ik weet niet of ik het goed doe om hier mijn vraag te plaatsen maar ben nieuw.
Ik ben Nico en heb mijn oude hobby weer op gepakt.
Ik heb de IB2 gebruik PECO code 55 N-spoor en heb Windigipet.
Ben toe aan de wissels laten werken en het polariseren hiervan.
Kwam op deze site terecht en ik denk dat dit voor mij interessant is
Zie S8DCC/MOT en S4DCC/MOT-HERZ.
Mijn vraag als voor mij betrouwbaarheid belangrijk is maar ook enigzins de prijs, hoeft niet de goedkoopste oplossing, wat raad U mij dan aan.
Welke servodecoder en servomotor.
Wat ik lees over bovenstaande nummers klinkt mij goed in de oren, maar graag even een deskundig advies.
Bij voorbaat dank Nico

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 14. Dezember 2012, 21:30:17 »
Beste Nico,

Aller eerst van harte welkom.

Heb je Peco wissels, de versie Electrofrog?.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 14. Dezember 2012, 23:27:58 »
Hallo en welkom op dit forum

Ik gebruik ze alle 2 ( en naar te vredenheid)
Het verschil in gebruik zit hem in het ompolen van het metalen hartstuk bij de wissels.
Als je die wissels gebruik dan heb je de hart versie nodig en anders niet.
Een ander verschil is dat bij de hart versie er maar 4 wissels kunnen worden aangesloten en de andere versie 8 stuks.

De gewone versie gebruik ik om fleischmann wissels te geschakelde die op een zodanigeplaats zitten dat ik moeilijk bij de aandrijving kan komen als er scenery is gebouwd.

Mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |