Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Nederlandstalig Stamtafel
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Terugmelding hsi 88 met ECos
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
Autor
Thema: Terugmelding hsi 88 met ECos (Gelesen 7908 mal)
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Re:Terugmelding hsi 88 met ECos
«
Antwort #15 am:
01. Oktober 2013, 09:08:19 »
Hoi Frank,
er zijn genoeg mogelijkheden om als je geen vaste verbinding hebt op een plaats (zolder bijvoorbeeld) waar een PC staat toch een goede internetverbinding te hebben. Wat dacht je van een Powerline-adapter. Een goede keuze is bijvoorbeeld een Netgear XAVB5004, die heb ik ook op zolder staan. Hij is niet goedkoop (ongeveer 100 Euro) maar is als beste getest in een computerblad en hij heeft als een van de weinigen een extra switch! maar er zijn nog meer merken en soorten en natuurlijk prijsklassen van deze adapters. Ook een USB-Wifi stick kan helpen maar de verbinding is afhankelijk van de omstandigheden en daar heb je met een Powerline adapter geen last van. Meer specifieke info liever via PM.
Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Jacques Lormans
Senior-Mitglied
Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
«
Antwort #16 am:
01. Oktober 2013, 10:32:41 »
Hallo Frank (en anderen)
Sorry voor de wat late reactie, we waren er even tussenuit.
Wat fijn dat je het technische probleem gevonden hebt, super!!
De drivers op je PC moeten inderdaad consistent zijn met je windows operatingsystem (dus passen bij je windowsversie). Let daarbij ook op dat je windows geupdated is. Het kan voorkomen dat drivers ook een update nodig hebben na een windows update (komt zelden voor maar ben er bedacht op!)
Het is wel een goede gewoonte dat je de driver die niet werkt de-installeerd. Er kunnen zaken zijn die elkaar anders beïnvloeden of conflicteren.
Daarnaast moet je software op je centrale ook met windows versie kunnen werken.
Dat kun je nagaan bij de leverancier.
Een netwerkaansluiting heb je eigenlijk niet perse nodig.
Als je de driver via een andere PC op een stick zet kun je die ook op de trein-PC instaleren.
En als je de PC geregeld op een netwerk aansluit wordt de update ook gedaan.
Ik geef toe, dat is een beetje omslachtig maar het kan wel.
Beveiliging van je PC is echter altijd nodig. Een driver kan ook virussen bevatten (en vaak zitten ze juist daarin !!)
Als je een officiele windows versie hebt kun je gebruik maken van Microsoft Security Essentials. Die is gratis (we blijven Hollanders toch ...
)
Tot snel.
gr. Jacques.
«
Letzte Änderung: 01. Oktober 2013, 20:21:05 von Jacques Lormans
»
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans
http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
Win-Digipet-Version:
WDP-Premium 2021
Anlagenkonfiguration:
H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo| Win-DigipetOpdeRails
Rechnerkonfiguration:
Windows 11
jlt
Gast
«
Antwort #17 am:
01. Oktober 2013, 11:45:28 »
Hallo Allen,
Frank, fijn dat je een stuk verder bent!.
Ik kan je bevestigen in het betoog van Rob en Jacques.
Onlangs ben ik betrokken door een sluimerende virus dat via de drivers is binnen gekomen.
Die virus variant is met een speciale scanner onderzocht en blijkt dat de meeste virusscanner programma dit niet weten te blokkeren!. Het wordt onderhand eens tijd dat de besturings programma's eens moet ophouden met aanvallen van onze PC's. Tegenwoordig gaat dat niet meer met 1 virussen tot aanval, maar in stukjes. En die stukjes gaan zonder problemen door de bestaande virusscanner door. Als er bijv. 3 stukjes virussen doorheen gaat, dan pakken die 3 virussen in je PC tot een groot virus.
De virus die ik heb gehad grijpt in de Hardisk en de Website pagina's.
Hiermee heb ik besloten de Harddisk eruit te halen (dat is ook vaak de Crash als gevolg van een mechanisch schade, de HD blijft constant maar draaien tot dat die zich begeeft).
Ik had drie HD die elkaar spiegelen en automatisch backup maken via Accronis programma.
Dat werkt echt goed, alleen hij nam die stukjes virussen mee in je Backup!.
Hiervoor heb ik in plaats van de HD een SSD (Solid State Drive), dat is een groot memory geheugenkaart die het voordeel heeft om het geheugenkaart zelf te scannen naar ongewenste programma's e.d. En het bijkomende voordeel, het heeft een levensduur van 140 jaar, en heeft geen mechanische aandrijving e.d. Het is gewoon een heel groot memory-stick maar dan in de PC.
Het is niet goedkoop!.
Maar ik werd er gek van die updates die elke keer wordt opgevraagd.
Blijkbaar is bij mij die virus ingekomen, maar de zekerheid heb ik nooit.
Dus wat doe ik nu.
Mijn treincomputer is wel aangesloten aan de internet, maar alleen als het nodig is voor updates en voor de rest sluit ik het internet. En de SSD geheugen wordt voordat die wordt opgestart volledig met een eigen Intell controle programma gescand op verdachte registers.
Ik weet dat menige treinhobbyisten zullen zich afvragen, moet dat nou zover gaan om onze treinhobby door dit soort ingewikkelde PC programma!.
Allereerst moet ik ook zeggen, dat er trein leveranciers zijn die hun producten alsmaar dwingend via internet te updaten, ook de schuldigen zijn.
Ik moet voor mijzelf ook toegeven dat bij mijn Rautenhaus systeem geen internet connectie vraagt.
Ondanks dat, moet ik echt oppassen dat er geen schade wordt toegebracht van buitenaf.
Sinds de SSD is geinstalleerd, gaat het razend snel en alle ongewenste signalen worden onmiddelijk geblokkeerd.
Dus, Frank niet ongerust maken over jouw PC e.d. maar ik denk dat de oplossing van mijn voorgangers zeker de moeite waard is om daar aandacht aan te besteden. En mijn advies is: Zet je internet uit wanneer je het niet nodig hebt voor je treinbaan.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
«
Letzte Änderung: 01. Oktober 2013, 11:50:55 von Jan leendert
»
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #18 am:
01. Oktober 2013, 17:25:13 »
Beste mensen. Ik ga me in ieder geval verdiepen in de materie beveiligingen en updaten. Ik zal m los moeten koppelen en mee naar huis nemen. Zoals Jan ook aangaf is de SSD schijf geweldig en ik weet uit ervaring dat dit ook zo is. Ik heb m gelijk laten installeren bij de aanschaf van mijn Mac.
Ik heb zoals Jacques al aangaf, geprobeerd om te uploaden met een memorystick maar helaas mocht dit niet baten want de computer kon geen drivers vinden. Ik moet nu toch updaten en zal n poging gaan wagen via t net MET virusscanner.
Ik moet alleen niet vergeten de scanner uit te zetten als ik mijn ecos ga updaten anders doet deze t weer niet.
De laatste stand van zaken is dat ik nu bezig ben om alle blokken en afmetingen in te voeren voor het iznf. Daar gaat nog n best beetje tijd in zitten zeg. Ik ben inmiddels 33 blokken ver en moet ongeveer nog 20 blokken en dan is het 1 ste stuk van mijn baan ingevoerd. Das n nadeel van een grote baan, heel veel invoer werk.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.
DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
Rechnerkonfiguration:
Windows triple-core 2x24" monitoren
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #19 am:
08. Oktober 2013, 16:26:53 »
Beste mensen, ik ben weer een gelukkig man. Gisteravond is dan eindelijk gelukt om de drivers aan de gang te krijgen van de hsi88 USB. T was zoals altijd een kleinigheidje maar je zal t maar weten. Mijn grote dank gaat daarom ook uit naar De hr Jaap Kramer van de spoorkraam. Hij had t probleem in no time geregeld. Op naar het volgende deel van de baanbouw.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
«
Antwort #20 am:
08. Oktober 2013, 16:53:13 »
Hoi Frank, rare vraag misschien maar mogen wij ook weten wat de oplossing (kleinigheidje) was?
Groet Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #21 am:
08. Oktober 2013, 19:22:33 »
Oeps,sorry. Wel zo makkelijk. De drivers die ik geprobeerd had bleken achteraf de juiste te zijn. Alleen deze zijn in zip bestand en deze dienen eerst te worden uirgepakt. Hierin zat dus het fenijn. Beetje dom van mijn kant maar ik wist dit dus niet. Weer wat geleerd.
Mvg Frank
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #22 am:
09. Oktober 2013, 17:39:59 »
Sorry van mijn kant dat ik alle mensen die mij geholpen hebben niet heb bedankt. Mijn excuses hiervoor.
Mvg Frank
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Jacques Lormans
Senior-Mitglied
Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
Re: Terugmelding hsi 88 met ECos
«
Antwort #23 am:
30. Oktober 2013, 09:28:10 »
sorry voor de late reactie Frank,
Prettig te vernemen dat het uiteindelijk gelukt is.
En ja .... in ZIP bestand moet inderdaad altijd uitgepakt worden.
Zo zie je maar weer, 90% van de tijd gaat in 10% van de oplossing zitten........
Ik denk dat je er veel van geleerd hebt Frank.
gr. Jacques
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans
http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
Win-Digipet-Version:
WDP-Premium 2021
Anlagenkonfiguration:
H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo| Win-DigipetOpdeRails
Rechnerkonfiguration:
Windows 11
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de