Autor Thema: Kleine foutjes en onderbrekingen in Gleisbild  (Gelesen 2522 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Kleine foutjes en onderbrekingen in Gleisbild
« am: 26. März 2014, 16:23:54 »
Hallo,

ik heb mijn gleisplan steeds een beetje meer aangepast en steeds meer symbolen gebruikt.

Mij is opgevallen dat er dan ook soms foutjes in komen.

in onderstaande foto heb ik in het bovenste gedeeltes met pijlen willen aangeven wat de rijrichting is ...
en na opslaan is er nog niets aan de hand.

Na het laten rijden via een FS krijg ik dan opeens van de kleine gele vlakjes naar onderen en is het spoor onderbroken. deze gaan dan helaas ook niet meer weg.

neem aan een bug in het programma ?  en dat het met een volgende versie is verdwenen ?

grtz

eric

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Kleine foutjes en onderbrekingen in Gleisbild
« Antwort #1 am: 26. März 2014, 17:26:49 »
Beste Eric,

Wanneer je wat veranderd aan je sporenplan, doe eerst met "gum" de delen verwijderen die je wilt veranderen,
daarna sla je het sporenplan op en sluit het sporen plan. Nu open je het sporenplan weer een maak je de veranderingen, en sla dat weer op. Je zal dan geen vreemde symbolen meer zien.
Het programma denkt soms, niet altijd, dat er 2 symbolen over elkaar staan, vandaar die vreemde symbolen.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #2 am: 26. März 2014, 18:07:25 »
Beste Eric,

Wanneer je wat veranderd aan je sporenplan, doe eerst met "gum" de delen verwijderen die je wilt veranderen,
daarna sla je het sporenplan op en sluit het sporen plan. Nu open je het sporenplan weer een maak je de veranderingen, en sla dat weer op. Je zal dan geen vreemde symbolen meer zien.
Het programma denkt soms, niet altijd, dat er 2 symbolen over elkaar staan, vandaar die vreemde symbolen.

Met groet, Henk

Dank je wel Henk,

ik had al zoiets gemerkt ...
deed nu steeds na elke handeling eerst opslaan en afsluiten opstarten ....  vrij arbeidsintensief.

Jouw voorgestelde manier scheelt een hoop werk ...

TNX !

grtz

eric

i
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 26. März 2014, 19:33:00 »
Hallo Eric,

Ter aanvulling van Henk nog even iets.

Voor de verduidelijking het volgende.

Wat je nu ziet is dat je in de oorspronkelijke gleisbild heb je midden een ander symbool gehad.
Die heb je veranderd en een ander symbool neergezet.!
En dan, zoals Henk je toelichten alles opslaan, maar nog niet afsluiten.!

Want, het beeld wat je ons laat zien is van een Gleisbild, maar ga naar FS dan zie je het ook.
Die FS ziet het oorspronkelijke symbool niet, die is vervangen.!

Dan ga je vervolgens naar de FS-Editor, en kies die FS waar die Symbool is verandert.
Ga naar de Cameraatje en klik op die vervangende Symbool.
En dan bevestigen met Nee.
Dan hoeft je in principe niet het gehele programma af te sluiten.

Probeer eens een proefje te doen, dan wordt dat vrij snel gecorrigeerd.

« Letzte Änderung: 27. März 2014, 04:18:53 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #4 am: 28. März 2014, 01:00:20 »
OOk dit ga ik weer uitproberen ....

bedankt Jan !

ps ; je tip in de vraag van jacques over de twee monitoren en hoe je de symbolenlijst boven aan het scherm kunt aanpassen is ook weer een gouden tip om niet te vergeten.

ik ga een klapper aanleggen met Tabbladen en sorteer hierin de meest interessante tips ...

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: