Autor Thema: Railcom ....  (Gelesen 2138 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Railcom ....
« am: 27. Juni 2014, 13:46:11 »
Hallo MSV,

Omdat ik deze hele mooie ESU class 77 lok heb met Railcom funktie heb ik op mijn ecos deze funktie eens aangezet.

De lok op de rails gezet en ja hoor , de Ecos leest hem helemaal automatisch in.  Binnen WDP zit het blijkbaar niet zo makkelijk in elkaar en is er nog wat extra hardware nodig tegen de nodige eurootjes.
Daar zie ik dus nog even vanaf

De esu lok rijdt vervolgens heerlijk zijn rondjes...

Nu blijkt wel dat enkele andere loks, voornamelijk met een Roco fabrieksdecoder ... erg vreemd reageren op deze railcom funktie. Ze rijden niet of heel erg moeilijk en doen soms maar wat.
een Lokje met automatische ontkoppelaars rijdt helemaal niet en ontkoppelt ook niet.

Zet ik de railcom funktie uit , dan reageerd alles weer prima ...

heeft iemand dit ook al eens gehad ?  volgens mij is railcom nog niet helemaal uit gekristaliseerd :-)

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Railcom ....
« Antwort #1 am: 27. Juni 2014, 13:55:31 »
Beste Eric,

Vandaag heb ik mijn nieuwe Märklin Insider loc E 93 (Nr: 37870) gehaald bij mijn dealer.
Ik heb de ECOS Reloaded (het oude Märklin central station) en die leest de loc prima in
zonder dat ik de Railcom functie gebruik. Het is een MFX+ decoder die er in zit.
Alle MFX decoders leest hij automatisch in. Omdat ik alles van Märklin heb, is voor mij
de Railcom functie niet nodig cq overbodig. Moet je nog beginnen oké, maar heb je al
een systeem wat goed werkt, waar om dat veranderen ?.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Railcom ....
« Antwort #2 am: 15. Juli 2014, 18:27:47 »
Hallo Henk,

Ja , een bekend gezegde is " never change a winning Team ! "

Ik moet zeggen dat toen alle funkties van de lok zomaar ineens werden ingelezen en mij dus het zeer tijdrovende zelf invullen van alles bleef bespaard ik dit niet verkeerd vond :-)

maar eenmaal inlezen en het staat erin, dus het is geen ramp, maar wel vreemd dat andere loks zich door deze railcom funktie van de wijs laten brengen.

Ik moet eens uitzoeken of deze Roco decoder misschien ook railcom funktie heeft, maar deze is uitgeschakeld.
verder ga ik er nu niet echt veel tijd in stoppen.

Heb het veel te druk met andere projectjes. Zoals mijn wagon met " werkgeluiden" :-)

grtz en bedankt voor je berichtje !

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10