Autor Thema: Opstartprobleem  (Gelesen 3040 mal)

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
    • You Tube kanaal Arnhegen
Opstartprobleem
« am: 17. August 2014, 08:54:36 »
Heren,

Ik heb een vraag die even minder met Windigipet te maken heeft (want daar ligt het niet aan) maar die ik graag aan jullie wil voorleggen.

Gebeurt dit bij jullie wel eens / is dit herkenbaar ?

Bij het opstarten van de baan (in mijn geval IB/LocoNet met 288 RMK) en daarna WDP ontbreekt er een contact (dwz 1 of 2 van de 24 locs/treinen op de baan geeft geen bezetmelding en dat komt niet door vuil/slecht contact o.i.d. en bovendien is het random welk contact er gemist wordt).

Hetzelfde kan ook optreden na het opstarten na een kortsluit situatie. Dus als ineens alle RMk worden ingelezen. Tijdens rijden is er nooit een probleem.

Na Trennen/Init of Reset in WDP is situatie meestal weer Ok en dat blijft dan ook zo tijdens het rijden.

Ik vraag dit omdat dit verschijnsel bij mij optreedt en ik me suf zoek naar de oorzaak. Ik heb al van alles uitgesloten (IB, boosters, kabels etc) en de oorzaak zoek ik nu in de hardware configuratie, het lijkt te komen uit de configuratie waarop ik de diverse strengen s88 decoders (Viessmann, Wim Ros) via s88LN op de LocoNet ringleiding aansluit maar echt 100% zeker ben ik nog niet, vandaar maar eens hier gepost om te kijken of iemand dit herkend / wellicht oplossing(srichting) heeft.

Ik ben benieuwd

Ronald

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Opstartprobleem
« Antwort #1 am: 17. August 2014, 14:49:52 »
Hallo Ronald,

ik heb al enige malen gehad dat na een sluiting ... en een herstart daarna , de bezetmelding plaatsen aangeeft waar geen lok meer staat, de plaats waar de lok inmiddels is terechtgekomen geeft geen bezetmelding.

ook bij mij helpt dan alleen een her init van mijn HSI .... dan werkt het weer allemaal.

Het lijkt een beetje erop alsof hij zich vastbijt in de situatie vlak voor de kortsluiting

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re: Opstartprobleem
« Antwort #2 am: 18. August 2014, 17:47:40 »
Hallo Eric

Ok bij jou zijn het dus de in beweging zijnde contacten die een probleem geven, bij mij juist de stilstaande.

Ik heb overigens een HSI-s88-USB besteld in de hoop dat het beter gaat zonder LocoNet en met een IB die in feite buiten spel staat :o,

We zullen zien

Groet

Ronald