Autor Thema: Armsein werkt niet goe din WDP  (Gelesen 3368 mal)

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
Armsein werkt niet goe din WDP
« am: 27. März 2015, 09:17:03 »
Heren,

Ik ben druk bezig om mijn armseinen aan te sluiten. Ik heb onlangs een meervoudig voorsein aangesloten waarbij ik het sein goed heb aangesloten omdat deze perfect te bedienen is via mijn centrale. De 3 standen (Vro/Vr1/Vr2) schakelt de centrale moeiteloos. Als ik WDP de schakeling laat uitvoeren dan zie ik dat de schakeling naar de Vr2 stand, de peil niet aan zijn eind stand komt. Schakel ik daarna via de centrale naar Vr2 dan loopt deze normaal naar zijn eind stand. Het is een wat ouder sein dus het kan zijn dat het mechanisme van het sein wat te zwaar loopt. Dat heb ik eerder verholpen bij andere seinen maar voor ik de aandrijving uit elkaar haal (=rotklus) wil ik eerst kijken in WDP wat mijn mogenlijkheden zijn.
Het lijkt er op dat de puls via WDP te kort is.

Ik heb dit proberen te verhelpen via de Gleisbild-editor en magnetartikel erfassung, zie bijlage. Maar daarmee laat ik de puls later plaats vinden en verleng ik de puls niet. Ik kan in de handleiding niet het juiste antwoord vinden.

Kan ik in WDP de puls verlengen om het sein wel zijn eindstand te laten halen? Zo ja hoe doe ik dat?

Alvast bedankt voor jullie raad.

Gr
Bas

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Armsein werkt niet goe din WDP
« Antwort #1 am: 27. März 2015, 10:47:17 »
Hallo Bas,

Volgens mij doe je dat met de schaltzeit, hoe hoger hoe langer de puls.
Ik dacht niet dat je daarmee de schakeltijd verlegd.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 27. März 2015, 12:03:39 »
Hoi Henk,

Dat dacht ik dus ook maar proefondervindelijk heb ik kunnen vaststellen dat dit de puls verlaat... vandaar dit probleem.
Mogelijk is er binnen WDP nog een andere oplossing.

Ik ga zelf nog kijken of er tijdens het schakelen voldoende spanning over het sein overblijft. Dit kan ook een oorzaak zijn maar dan verklaard dit niet het goede schakelen via de centrale.

Enige tijd terug heb ik hetzelfde probleem gehad maar toen ging het schakelen via de centrale en via WDP beiden niet goed bij div seinen. Hier was de oorzaak een te zwakke hoofdschakelaar die langzaam aan het doorbranden was. Na vervanging schakelen alle seinen perfect via mijn TC en via WDP.... tot nu toe dus

Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 27. März 2015, 16:23:40 »
Hallo Bas,

Een stukje uit het Basishandboek Blz 110: 7.2.13 (van versie 2012 premium)

De schakeltijd (0 tot 3000msec) is voor ieder magneet artikel, individueel in te stellen.
Dit is bij enige motorische en of bij slecht schakelende aandrijvingen nodig.

Ik heb dit vertaald. Dit zou toch de oplossing kunnen zijn.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 27. März 2015, 23:56:05 »
Hoi Henk,

Bedankt voor de tip. Ik heb het handboek van 2012 ergens op mijn PC staan en ga daar morgen mee aan de slag.

Ik hou je op de hoogte.

Gr
Bas
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10