Autor Thema: Aantal RMK's op doodlopend opstelspoor voor 2 locomotieven  (Gelesen 2589 mal)

Offline Ruud van der Sluijs

• Junior-Mitglied
  • nl
Goedenavond,

Op mijn baan ben ik een stuk schaduwstation aan het bouwen met een 6 tal doodlopende opstelsporen.
De opstelsporen wil ik in 2 blokken verdelen om hier locomotieven achter elkaar op te kunnen stellen
Nu ben ik een beginnend WDP gebruiker, na afscheid genomen te hebben van koploper omdat dit niet meer wordt ondersteund.
Kan ik dit realiseren met behulp van 1 RMK aan het begin van de wisselstraat als startmelder en vervolgens op elk opstelspoor 4 RMK's ( 2 per blok) 1 als remmelder en de volgende als stopmelder?
Ik heb een printscreen van mijn WDWP ontwerp toegevoegd en het betreffende deel gemarkeerd.
Wie kan mij op het goede spoor helpen?

met vriendelijke groet
Ruud

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Márklin, IB II, Loconet

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Aantal RMK's op doodlopend opstelspoor voor 2 locomotieven
« Antwort #1 am: 30. Mai 2015, 10:18:19 »
Hallo Ruud,

Welkom op het forum, ik krijg wanneer ik jou txt download niets te zien in mijn kladblok, maar uitgaande van wat jij schrijf, ja gaat dat werken.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline luc diels

• Senior-Mitglied
  • Aut viam inveniam, aut faciam
« Antwort #2 am: 30. Mai 2015, 11:09:32 »
Beste Ruud,

wat jij wil doen is OK, maar als je bezetmelders wil besparen moet je het artikel over 2 loks op één rmk met virtuele bezetmelders van Jan Leendert eens lezen in te Tips en Tricks. Ik heb dat toegepast om in mijn hoofdstation twee railbussen na elkaar te laten aanschuiven op één en dezelfde bezetmelder. Werkt uitstekend. Ik moet wel zeggen dat je daarvoor enige kennis van WDP nodig hebt, dus misschien is het wat te vroeg. Maar toch eens lezen dat artikel.

Groetjes

Luc Diels
« Letzte Änderung: 30. Mai 2015, 11:11:26 von luc diels »
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Ruud van der Sluijs

• Junior-Mitglied
  • nl
« Antwort #3 am: 30. Mai 2015, 18:45:22 »
Hallo Henk, dank voor je reactie.  Wat mijn txt bestand betreft, is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan met kopieëren en plakken.

Beste Luc,  ook dank voor je tip. ik heb het artikel van Jan Leendert voorbij zien komen, maar nog niet goed doorgelezen. Reden temeer om dit artikel nog eens goed te bestuderen.

groeten Ruud van der Sluijs
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Márklin, IB II, Loconet