Autor Thema: FZA : gebruik voorwaarden voor een geautomatiseerde treinrit  (Gelesen 2166 mal)

Offline Rob Hendriks

• Mitglied
Ik ben aan het experimenteren met de ZFA. Ik laat 3 locs rijden, waarbij ik 'gebeurtenissen' hanteer om telkens  een treinrit te laten plaatsvinden. Hierbij functioneert niet alles zoals verwacht. Enige voorbeelden:

1. een treinrit starten als een andere treinrit actief is: soms werkt het wel, soms niet; het lijkt erop dat als de treinrit elkaar kruisen, dat het niet werkt (vreemd  genoeg wordt de treinrit dan ook niet in  de wachtlijst geplaatst;
2. een treinrit starten als een combi (AND) van stelvoorwaarden gebruikt wordt, bv. trein x op Zugnummerfeld en het activeren van een bezetmelder tijdens een andere treinrit (noot: bezetmelder signaleert wel/correct).

Het meest stabiel is het gebruik van startvoorwaarden waarbij 1 of meerder locs op een Zugnummerfeld staan.

Wie heeft vergelijkbare ervaringen?
Doe ik iets fout?

Noot: ik gebruik 'intelligente zugnummerfelder', kan dat er iets mee te maken hebben?

mvrgr
Rob
  • Win-Digipet-Version:
    2015 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS2
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows VISTA

Offline luc diels

• Senior-Mitglied
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: FZA : gebruik voorwaarden voor een geautomatiseerde treinrit
« Antwort #1 am: 13. Februar 2017, 17:15:48 »
Rob

Bij WDP wordt een logica pas geschakeld wanneer een van de voorwaarden daadwerkelijk verandert.
Het kan dus zijn dat jouw voorwaarden niet veranderen en dus ziet WDP dat dan niet.
Maw als een treinrit actief is op het moment dat jij verwacht dat het moment gekomen is om te schakelen dan zal WDP niet schakelen omdat de treinrit al actief was. De logica schakelt pas als de treinrit daadwerkelijk van non-actief naar actief gaat.
Ik weet niet hoe jouw logica opgebouwd is, maar misschien ligt het hieraan.

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Rob Hendriks

• Mitglied
Re: FZA : gebruik voorwaarden voor een geautomatiseerde treinrit
« Antwort #2 am: 13. Februar 2017, 19:56:06 »
Goed tip. Ga ik naar kijken!
  • Win-Digipet-Version:
    2015 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS2
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows VISTA