Beste Peter,
Je schreef:
Als ik op een tweede pc Windigipet verwijder.
Dan de versie 2018 installeer
Kan ik dan mijn nieuwe baan gaan tekenen met opvolgende ID nummers
Deze testen of hij goed rijdt.
En dan de nieuw getekende pc op mijn rij pc plaatsen
Waarom zal het niet gaan?
Als het niet zou gaan, dan doen we afbreuk aan de mogelijkheden van WDP.
Daar ben ik helder in!.
Maar even om jou zinnen te ontleden, geef ik je de uitleg.
Als ik op een tweede pc Windigipet verwijder.
Dan de versie 2018 installeer
Je bedoelt waarschijnlijk als jou tweede PC een 2015.xx versie (of oudere versie) heb op staan, dan kun je dat
doen. Je weet dat wanneer je de WDP Stick eruit haalt, deze tweede PC kan gebruiken als Bureau versie.
Kan ik dan mijn nieuwe baan gaan tekenen met opvolgende ID nummers
Deze testen of hij goed rijdt.
Natuurlijk kan dat, je kunt er op los gaan wat je ermee wil doen.
Echter noem je de ID nummers.
Die ID nr. heeft niets van doen met het testen waar jij mee wordt bedoeld.
Die ID nr. is een vastgebakken nummer die door WDP software ontwikkelaar is aangebracht en aangehangen wordt aan
een rijweg als label.
ID is een Identificatie nummer en heeft een status van een unieke nummer.
Dat nummer hebben wij geen grip op, en wordt alleen uitsluitend gebruikt door WDP zelf voor de interne software bewerkingen en link maken met de TRA,STW, Profile, e.d.
De genoemde camera symbool is een gereedschap die helpt de gebruiker, met behoudt van de ID nr, om een rijweg te repareren of verbeteren.
Ook hier is geen verplichte volgorde van ID nummer, dat maakt WDP zelf uit. En ook niet het aantal ID. nrs c.q. rijwegen. Dat regelt WDP.
Al mijn rijwegen en treinritten zijn niet op volgorde van ID nummers!!.
Dus, je maakt gewoon een rijweg aan en WDP hangt daar een label aan, klaar.
Vind je die rijweg niet netjes of moet er een seintje tussen van diens meer van dat soort zaken,
ALTIJD wordt het geadviseerd, eerst met de camera te repareren. Dan wordt dit automatisch in de TRA, STW, Profile verder afgewerkt. Tenzij men een andere reden heeft om het te verwijderen, dan is het knopje
! van toepassing en verwijst automatisch naar de gevonden fouten die je dan handmatig kunt aanpassen.
Dus, gewoon rijwegen maken en plezier van hebben.
En dan de nieuw getekende pc op mijn rij pc plaatsen
Tuurlijk!.
Als je vanuit de tweede PC een nieuwe baan ontwerp met aanpassing hebt gemaakt kun je dit met de simulatie testen. De nieuwe project vanuit de tweede PC kun je via stick opslaan en vervolgens naar de Anlage (Spoorplan) PC overzetten.
Dat kan altijd.
M.v.g.
Jan