Autor Thema: CD-rom WDP vraag voor laptop  (Gelesen 6326 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
CD-rom WDP vraag voor laptop
« am: 22. Januar 2007, 16:50:22 »
Beste Forumleden,

Als ik mijn CD's van WDP binnen krijg (gauw hopelijk) moeten deze ter controle van legaliteit in de CD/DVD-romspeler(s) blijven.

Mijn vraag: moeten deze alle twee geplaatst worden?

Ik vraag dit omdat mijn laptop natuurlijk maar 1 CD/DVD station bezit.
Voordat ik (onnodig) een 2de externe CD/DVD(speler) aan zou gaan schaffen stel ik deze vraag.
Ik kan dit namelijk niet terug vinden in het handboek (pdf).

En ik zou toch graag goed voorbereid willen zijn om zonder problemen te starten met de volledige versie.

Misschien een domme vraag maar ja, niet vragen is dommer.

Bedankt alvast voor een eventuele geruststelling.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: CD-rom WDP vraag voor laptop
« Antwort #1 am: 22. Januar 2007, 18:07:38 »
Hallo Riny,

Je krijgt één CD, daar staat alles op. De PC die je gebruikt om je baan te besturen, daar installeer je de baanversie op en inderdaad moet de CD in deze PC in de CD/DVD rom speler blijven zitten. Je kunt de bureauversie op een andere PC installeren om het een en ander uit te proberen, en/of te simuleren. Op die andere pc (bureauversie) hoeft de CD van WDP na installatie niet aanwezig te zijn. Je hebt dus op die ene CD-rom een baanversie (voor het daadwerkelijk besturen van je baan) en een bureauversie voor simulatie etc. Ik heb de bureauversie op een aparte PC staan, waar ik van alles uitprobeer bijv. wat betreft instellingen. Er kan dan bij de baanversie niets per ongeluk veranderd worden.
Alles staat in het handboek omschreven. Ik hoop dat je WDP CD er snel zal zijn, dan spreekt het wellicht veel meer dan misschien van uit een handboek.

Met vriendelijke groet,
Gerard Moggré  

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 22. Januar 2007, 20:25:27 »
Beste Gerard,

Hartelijk dank voor je duidelijkheid.
Scheelt weer in de portometnix.

Als WAO-er (hart/longpatiënt) is het al geen vetpot.
Maar ik heb gelukkig een vrouwtje die achter mijn hobby staat.
Gelukkig maar anders had ik dat nooit kunnen doen.

Wat ik nu uitspaar kan ik weer ergens anders in investeren betreffende de hobby.

Bedankt in ieder geval.

P.s. die bureauversie komt ook mooi uit want ik heb ook meerdere Pc's in huis.

Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Jaap Kramer

• Junior-Mitglied
« Antwort #3 am: 23. Januar 2007, 07:44:33 »
Beste Riny,
Het Nederlandse pakket Win-Digipet v9.0 bestaat uit een tweetal CD-ROM's en een dik handboek. De originele Engelstalige CD-ROM wordt NIET gebruikt voor het installeren van het programma. Deze (tegen kopiëren beveilgde) CD-ROM MOET bij elke nieuwe start van het programma in de CD/DVD-speler aanwezig zijn. De 2e Nederlandstalige CD-ROM start op met een menu. Vanaf deze CD-ROM installeer je resp. de baan- of bureau versie van Win-Digipet. Ook staat op deze CD-ROM het elektronische handboek (PDF). Alles is via een menu toegankelijk gemaakt.
Met name het eerste menu-item 'Leesmij' laat je alle stappen zien, die je moet doorlopen (gaat overigens automatisch)om te installeren. Feitelijk is de installatie een kwestie van 'Setup, Enter........, Finish'. Succes!    

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 23. Januar 2007, 10:43:19 »
Hallo Riny,

Excuses Riny, maar ik heb de Duitse versie, en dat is één CD-rom, vandaar dat mijn informatie niet helemaal juist was. Ik stond er niet bij stil dat jij de Nederlandse versie gaat gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Gerard Moggré  

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 23. Januar 2007, 11:31:54 »
Beste Gerard,

No hard feelings.

Dus geen probleem.
Ik vind het al heel fijn dat je de moeite neemt om mee te denken.
Ongeachte een goede of foute aanwijzing, dit is altijd goed voor de kennis die opgedaan wordt m.a..w. hier leer ik OOK van.

(Goh, wat duurt die week lang als je iets graag wilt)

Dus nogmaals bedankt voor de moeite.

Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 23. Januar 2007, 11:39:44 »
Als antwoord op:
 Feitelijk is de installatie een kwestie van 'Setup, Enter........, Finish'. Succes!    

Beste Jaap,

(Als ik zo vrij mag zijn)  
De techniek van computers in mij niet vreemd dus het installeren zal wel goed komen.

Alleen hebben bepaalde programma's zo hun eigen manier van volgorde betreffende mogelijkheden van installatie.
En inderdaad, die "leesmij bestanden" zijn er ook niet voor niets.

In de aanvang zullen er heus wel vragen zijn en die zal ik zeker stellen.

Ook bedankt voor de reactie.

Riny.

"Model Railway Workshop"