Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Seminar in Hurth
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
Autor
Thema: Seminar in Hurth (Gelesen 8739 mal)
Riny
Senior-Mitglied
Re: Seminar in Hurth
«
Antwort #15 am:
27. November 2007, 22:29:08 »
Beste Hans,
Ik ben het met onze Jan eens.
Ook ik zou graag het vervolg van je inzet willen mee beleven.
Beste Jan,
Gerard en ik (zei de gek) zijn zeer zeker Märklinliefhebbers maar er zijn ook ander systemen en schalen die ik interessant vind en zeer zeker kan waarderen.
Zo heeft een goede vriend een N-baan.
Niet digitaal maar analoog en als je ziet wat hij daar mee uitspookt...................onvoorstelbaar.
Ieder week ga ik 1 middag naar hem toe, hij komt mij dan ophalen en brengt mij ook weer thuis, om hem met de scenery te helpen want daar heeft de beste man geen kaas van gegeten.
Maar met schakelingen en elektronica................laat hem maar schuiven.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #16 am:
27. November 2007, 23:04:16 »
Goedeavond Hans,
Ook namens mij welkom in de wondere wereld van WDP. Als je je er regelmatig even in verdiept, ontdek je steeds meer dingen. Vooral de velerlei combinaties van schakelingen, terugmeldingen, schakelen van rijwegen, treinritten, en noem maar op, zijn erg leuk om te ontdekken en zelf in te stellen zoals jij jouw baan wil laten rijden en functioneren.
Als voorbeeld mijn baan: ik rij met 36 treinen (Marklin K+C rails) en rij naar Zwitsers voorbeeld. Ik stel zeer hoge eisen aan mijn baan, en ben niet snel tevreden. Het moet zeer goed, maar ook natuurgetrouw functioneren.
En dankzij WDP Pro X.2 loopt het zoals ik wil, vooral het natuurgetrouw rijden van de treinen en hun functies, met daarbij een juist functioneren cf.de werkelijkheid van oa. het Zwitserse seinstelsel.
Ik wens je veel plezier met de ontdekkingsreis in de wereld van WDP, en zoals de andere WDP collega's het al aangaven, is het altijd leuk om de ontwikkelingen/ vragen/ opmerkingen etc. mee te beleven.
Met vriendelijke groeten,
Gerard
ninahondje
Senior-Mitglied
«
Antwort #17 am:
28. November 2007, 22:13:22 »
Hoi allemaal,
Hans
Ik heb veel over de tamscentrale gehoord heeft een van jullie die, of ervaring mee.
Begin het idee te krijgen ook aan vernieuwing toe te zijn daar mijn huidige uit de beginjaren van digitaal is.
Een voordeel weet ik hij is sneller en met wdp werkt het goed zoals ik in Hurth gezien heb.
Wat mij erg intereseert is de aansluiting pc, heb twee moglijkheden usb als seriele aansluiting.
Groetjes Hans
Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control 1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #18 am:
28. November 2007, 23:07:03 »
Hallo Hans,
Ik maak gebruik van de TAMS en ik ben er zeer gelukking mee. Gemakkelijk in gebruik, tekoppelen aan je PC met een USB kabel en een lage prijs.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #19 am:
29. November 2007, 10:58:20 »
Hallo Hans,
Ook ik gebruik de TAMS centrale, nu ruim 1 jaar zonder problemen mbv. de USB aansluiting. Met een baudrate van 57600 is deze centrale 24 maal sneller dan de Marklin interface (baudrate 2400), en dit is goed te merken. Ik gebruik de TAMS centrale overigens alleen voor het schakelen en rijden, de terugmeldingen gaan bij mij via de HSI-88 van Littfinski welke via de seriele compoort gaan, maar dit terzijde. Wel heb je naast de TAMS centrale een booster (bijv. Marklin) nodig om deze op de baan aan te sluiten, maar dat staat uitgebreid in de handleiding beschreven, die je van het internet kunt downloaden bij de homepage van TAMS.
Gerard
ninahondje
Senior-Mitglied
«
Antwort #20 am:
30. November 2007, 16:05:14 »
Hallo Allemaal,
Bedankt voor de reactie reactie,
Om een rijweg te maken moet je links van het loknummer beginnen, dat wil zeggen dat je tussen loknummer en sein de rails aanklik. En dat moet zowel aan het begin als eind van de rijweg hetzelde zijn.
Groetjes Hans
20 digi loks
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #21 am:
30. November 2007, 21:43:22 »
Goede avond Hans,
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar ik denk dat je bedoelt hoe een rijweg op te tekenen te beginnen bij het startcontact en te eindigen bij het doelcontact. Startcontact: begin altijd een rail voor het treinnummerveld, dan het treinnummerveld zelf en dan verder. Doelcontact: t/m het treinnummerveld en het desbetreffende sein hierna getekend.
Gerard
ninahondje
Senior-Mitglied
«
Antwort #22 am:
01. Dezember 2007, 11:38:31 »
Hallo Gerard en Jan.
Ook al was de vraag wat onduidelijk, nu weet ik waarom die fout of felher berichten aangaf
Ik klikte altijd van sein naar sein daar zit bij mij de fout.
Bedankt probleem opgelost .
Groetjes Hans.
20 digi loks
Drucken
Seiten:
1