Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Bestanden overzetten
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Bestanden overzetten (Gelesen 4333 mal)
Wilchry Roost
Senior-Mitglied
Bestanden overzetten
«
am:
26. Oktober 2007, 21:16:59 »
Goedenavond,
Ik ben al enige tijd aan het experimenteren met diverse WDP demoversies. Nu wil ik een andere computer gaan gebruiken. Is het mogelijk om een sporenplan incl. de geprogrammeerde rijwegen over te zetten naar de nieuwe computer? Zoja moet dit dan naar een zelfde versie (9.0) of kan dit ook naar een hogere versie.(proX)?
b.v.d.
Wilchry
Met vriendelijke groet
Wilchry
Win-Digipet-Version:
WDP 2009 premium
Anlagenkonfiguration:
Lego trein 12v Intellibox Viessmann decoders Esu locdecoders
Rechnerkonfiguration:
Laptop met windows 10
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
Re: Bestanden overzetten
«
Antwort #1 am:
26. Oktober 2007, 23:01:06 »
Hallo Wilchry,
Dat is heel goed mogelijk, en kan ook van WDP 9 naar WDP Pro X overgezet worden. De meest simpele manier (die ik tenminste gebruik) is om een backup te maken van je gehele projekt in een map op je harde schijf. Deze map zet je dan op een USB stick. Op je nieuwe PC WDP installeren en een (kaal) projekt aanmaken (evt.met dezelde naam). Dan de projekt inhoud van de USB stick kopieëren in dit "kale" projekt. Als je vervolgens op je nieuwe PC WDP opstart moet er alles in staan.
Met vriendelijke groeten,
Gerard.
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
26. Oktober 2007, 23:07:54 »
Hoi Wilchry,
Vergeet even te vermelden dat je op je nieuwe PC met behulp van de ""datenpflege" deze backup even moet "herstellen" in je nieuwe projekt. Je backup heeft wat gegevens, zoals een nummer en datum wanneer je deze hebt gemaakt. Als het goed is vindt je deze in de "datenpflege" bij projekte of backup.
Succes.
mvg.
Gerard
jlt
Gast
«
Antwort #3 am:
26. Oktober 2007, 23:29:20 »
Hallo Wilchry,
Aansluitend op Gerard zijn uitleg, is er 1 ding waar je even moet corrigeren.
Als je een nieuwe computer hebt, en je hebt bijv een grotere monitor en of twee monitoren.
Dan moet je
nadat je de data's hebt gecopieerd
(met de dataplege programma ) gelijk op "reset fensterpositionen" indrukken. Hiermee worden alle tabellen van o.a Fahrstrasse, Profile, e.d naar links gesorteerd.
Dat is mij j.l overkomen dat de tabellen geheel wijd uit elkaar liggen, dan zie je niet meer waar de data's zijn gebleven, vandaar.
Wilchry Roost
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
28. Oktober 2007, 15:00:14 »
Goedenmiddag,
Bedankt voor de tips. Helaas is het mij niet gelukt. Zoals ik al eerder aangaf ben ik aan het experimenteren met een Demo-versie. Hierin mis ik, volgens mij, wat programmaonderdelen (bv Datenpflege).
groetjes
Wilchry
Met vriendelijke groet
Wilchry
Win-Digipet-Version:
WDP 2009 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Laptop met windows 10
Wilchry Roost
Senior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
01. Dezember 2007, 18:20:42 »
Goedenavond,
Ik ben inmiddels in het bezit van een originele duitse versie van WDP 8 met update naar 8.5. Maar ook nu lukt het mij niet om het project dat ik op een PC gemaakt heb over te zetten naar de laptop bij de baan.
Ik ga als volgt te werk: Ik kopieër de inhoud van het projekt (test) naar een USB stick. Daarna worden deze bestanden
overgezet in het bestand C:\WDP\projekte\test op de laptop. Dit zijn in totaal 20 bestanden.
Als ik dan via het bureaubad WDP-Projekte open en ik kijk dan onder test staan hier maar 9 bestanden. Ook als ik dan weer via de verkenner het bestand test open krijg ik maar 9 bestanden. Waar zijn de overige 11??
Wat doe ik fout?
Groetjes
Wilchry
Met vriendelijke groet
Wilchry
Win-Digipet-Version:
WDP 2009 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Laptop met windows 10
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
01. Dezember 2007, 23:55:46 »
Goedenavond Wilchry,
Volgens mij moet het op een andere manier. Als je een compleet projekt (test) gemaakt hebt, kun je dit "saven" in een backup. Dus deze backup bevat je gehele projekt (test) , maw. deze backup moet je overzetten van je PC naar je laptop (bij de baan).
In het kort de procedure:
Stap 1: gemaakte backup op je PC laden in je USB stick.
Stap 2: de gemaakte backup op deze USB stick weer laden in de lege backup (map) van WDP 8.5 op je laptop.
Nu is je projekt (test) geladen in de backup van je laptop.
Stap 3: Deze laatste backup opnieuw laden in je (lege) projekt (test) WDP 8.5 op je laptop.
Stap 4: WDP 8.5 projekt (test) opstarten.
Nu zou er alles in moeten staan. (Dit heb ik laatst bij een vriend van mij gedaan met WDP 8.4NL, en dat werkte).
Het geval is, dat het overzetten van WDP bestanden in de versies 9.0 en latere, op een iets andere manier gaat dan bij de versie 8. Persoonlijk heb ik meer ervaring met de latere versies.
En bij deze versies (9.2 en Pro X) zet ik complete backups van projekten over van de ene PC naar de andere, dus niet alleen de projekten zelf.
Maar kijk eens naar Workshop nr.14. Daar staat precies, met versie 8.5, hoe je een projekt van de ene computer naar de andere zet.
Workshop 14 kun je als volgt vinden:
1. Ga naar "HOME" (linksboven)
2. Dan naar "downloads"
3. Dan naar pagina 4
4. Dan naar Workshop nr.14 (Datensicherung etc.)
Dan zou het mijn inziens moeten lukken.
Succes!
Gerard
Wilchry Roost
Senior-Mitglied
«
Antwort #7 am:
02. Dezember 2007, 21:56:33 »
Hallo Gerard,
Het is mij uiteindelijk gelukt om de bestanden over te zetten. Maar vraag me niet hoe.
Hoe ik het ook deed, telkens had ik weer het probleem zoals ik in mijn vorige post vertelde. (het mysterieuze verdwijnen van 11 bestanden). Maar door het steeds weer kopieëren van map naar map is het mij toch gelukt om alle bestanden op de plaats van bestemming te krijgen.
Bedankt voor jouw reactie.
Wilchry
Met vriendelijke groet
Wilchry
Win-Digipet-Version:
WDP 2009 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Laptop met windows 10
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #8 am:
02. Dezember 2007, 22:52:06 »
Hoi Wilchry,
Nou dat is mooi. Maar volgens mij kan en moet het sneller kunnen. Helaas ben ik niet (meer) in het bezit van een WDP 8 versie om dit te reproduceren. Wat ik al schreef, bij een vriend van me lukte het wel, een geheel projekt over te zetten van een PC naar een laptop en terug (WDP 8.4NL), maar hoe dat weet ik niet zo direkt meer uit mijn hoofd. Ik (persoonlijk) vind het overzetten van bestanden en dgl.met de latere WDP versies (9 en Pro X) veel simpeler, maar dat kan ook zijn omdat ik dit bij deze versies veel vaker en recenter heb gedaan.
Maar in ieder geval ben ik blij voor je dat het gelukt is!!
Gerard.
Willy de Vaal
Senior-Mitglied
Wat ik doe in mijn vrije tijd.
«
Antwort #9 am:
13. Dezember 2007, 13:44:08 »
Ik moet hierbij even vermelden dat "Datensicherung" in de demo versie Pro-X niet werkt, hopelijk beschik ik snel over de orginele versie die in bestelling is.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl
Anlagenkonfiguration:
WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders:
Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration:
Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»