Autor Thema: Update IB probleem.  (Gelesen 2515 mal)

jlt

• Gast
Update IB probleem.
« am: 09. Februar 2008, 19:31:13 »
nvt
« Letzte Änderung: 29. Mai 2008, 13:43:12 von jan leendert »

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: Update IB probleem.
« Antwort #1 am: 10. Februar 2008, 12:20:41 »
Goedemorgen Jan,

Toch nog even een reactie van mijn kant. Het resetten van de IB kwam bij mij ook veelvuldig voor terwijl er niets geschakeld werd en alleen de treinen reden. Sterker nog, het kwam ook regelmatig voor dat de IB een reset gaf terwijl de baan alleen maar aanstond en er totaal geen activiteiten waren, er reden geen treinen, geen schakelingen, terugmeldingen alleen via de HSI-88, etc. Dus van mijn kant uit gezien hebben het omzetten van wissels etc. toch niets met deze resets te maken, en blijft het vooralsnog een mysterie waar deze resets vandaan komen, mede ook dat sommige anderen er geen last van blijken te hebben.
Ik heb de IB ook gebruikt voor het schakelen van de magneetartikelen van het Faller Car Systeem, en geen enkele reset gehad. Daarna weer aangesloten op de treinbaan, en zie daar: de resets begonnen weer op onvoorspelbare momenten.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: Update IB probleem.
« Antwort #2 am: 10. Februar 2008, 15:48:35 »
Goedemiddag Jan,

Wat jij aangeeft is de bekende "spookrij gedrag", ook dit heb ik diverse malen gehad zonder dat ik de WDP hebt opgestart. Dan denk ik ook van, heee wat gebeurd er nu.?

Nee, deze bedoel ik niet. Ik bedoel echt het resetten van de IB, ook zonder activiteit op de baan. Maw.de verbinding met de PC wordt verbroken, terwijl de baan compleet stilstaat.

Dat spookrijgedrag is een ander fenomeen waar ik overigens ook last van had, nl.het plotseling wegrijden van treinen. Bij vele locs in de CV instellingen de anologe functie uitgezet, wat bij niet alle loc's hielp. Sommige reden ondanks gewijzigde instellingen toch plotseling weg, maar ook weer niet altijd. Ik heb daarom ook de decoders van de locs maar niet gewisseld voor een ander type/merk decoder omdat het vertrouwen in de IB totaal was verdwenen.