Autor Thema: Marklin/digital naar WDP & CS  (Gelesen 2470 mal)

Offline PeterBastin

• Junior-Mitglied
Marklin/digital naar WDP & CS
« am: 19. März 2008, 12:06:07 »
Geacht forum,

Ook hier weer een nieuw forum lid, mijn verleden is digital en Marklin Steuren en Schalten software (waar volgens mij geen toekomst in is aangaande mfx ?) Heb verleden maand CS hardware laten updaten, WDP X2(demo) geinstalleerd en ze herkennen elkaar keurig via IP & CrossWire. Treinen "verknupfen" en gaan .Ik heb (nog) wat moeite met het opstellen en doorlussen van WDP fahrplanen, eerst op een testbaan voor twee loks (WDP demo), de logica onder de knie krijgen. Als me dit bevalt zal ik een vol versie aanschaffen. Maar ik zie op dit forum genoeg positieve meedenkers waar prima tips van te krijgen zijn en zo hoop ik ook tzt mijn bijdrage te kunnen leveren... De hardware is in iedergeval al up to date, zelfs mijn "oude" digital werkt via sniffer, en de nieuwe MFX' en worden prima geinitialiseerd.

Groet,  Peter
(rijd al 40 jaar vanaf mijn tiende met Marklin)
Groet uit Schagen,  ing.Peter Bastin.
XP, WDPpro NL, Marklin CS1 met update, mfx,  Krail, LDT

jlt

• Gast
Re: Marklin/digital naar WDP & CS
« Antwort #1 am: 19. März 2008, 12:33:21 »
Geacht forum,

WDP X2(demo) geinstalleerd en ze herkennen elkaar keurig via IP & CrossWire. Treinen "verknupfen" en gaan .Ik heb (nog) wat moeite met het opstellen en doorlussen van WDP fahrplanen, eerst op een testbaan voor twee loks (WDP demo), de logica onder de knie krijgen. Als me dit bevalt zal ik een vol versie aanschaffen. Maar ik zie op dit forum genoeg positieve meedenkers waar prima tips van te krijgen zijn en zo hoop ik ook tzt mijn bijdrage te kunnen leveren...

Groet,  Peter
(rijd al 40 jaar vanaf mijn tiende met Marklin)

Beste Peter,

Allereerst van Harte welkom en je mogen begroeten hier op WDP forum.

Ik zou zeggen, ga met de Demo versie op onderzoek uit.
In feite is WDP opgebouwd uit een tal reeks van menu functies.
Als je de Demo-WDP programmatuur hebt opgestart, dan zie je bovenaan van links naar rechts de verschillende menu's.
Ten eerste zie je links op het scherm, de systeem instelling, dan de databank locs, enz.
De logica is ook op deze manier opgebouwd, zodat je dan altijd van links naar rechts, gestructueerd kan werken. ;)
Bij elke menu functies zitten de verdere diepte in de specifieke besturing, die je kunt bewerken.

p.s: Demo versie laat maar een gedeelte van de totale WDP pakket zien.!

Iemand met 40 jaar ervaring, zien we graag hier op het forum. ;)

Iedergeval heel veel succes. ;)

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 19. März 2008, 12:47:00 »
Hallo Peter,

Van harte welkom op het forum!

(Ik heb (nog) wat moeite met het opstellen en doorlussen van WDP fahrplanen, eerst op een testbaan voor twee loks (WDP demo), de logica onder de knie krijgen.

Hoe wil je met WDP gaan rijden? Met vraagcontacten (anforderungskontakten), dienstregeling (fahrplan), of treinritten (zugfahrten)?
Deze laatste is de meest populaire en hier zitten de meeste mogelijkheden in.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #3 am: 19. März 2008, 13:37:41 »
Beste Peter,

Namens mij ook hartelijk welkom op jouw en ons WDP forum.

Je zult er geen spijt van krijgen dat je WDP gekozen hebt.

Succes met de ontdekkingsreis in de wereld die Win-digipet heet.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"