Beste Frank,
Het doet mij een deugt, je bent niet de enige.
Ik ben daar toch wel verrast dat er steeds meer modelspoorbouwers die de weg hebben gevonden naar WDP.
Ook hier van Harte Welkom op de WDP forum.
Wij willen niet anders, dat we met enthousiasme, onze spoormodelbouw hobby in combinatie met WDP veel plezier willen beleven.
We willen eigenlijk de positieve kant van onze bijdrage leveren aan WDP gebruikers.
Kennis-uitwisseling en kennis-vergarings is de kracht bundeling, waar we baat bij hebben, om onze hobby een groot plezier willen geven.
Je schreef:
"Ik rijd 2-rail hoofdzakelijk duits met wat grensoverschrijdend verkeer, besturing dmv Ecos, ook een reden voor WDP en wil graag de hoofbaan besturen dmv de pc maar het rangeerwerk handmatig blijven doen."Dat kan WDP zonder problemen aan.
Mits de Ecos aan de PC waarbij de WDP is geinstalleerd.
WDP heeft ook een eigen "transformator" waarbij van elke loc een eigen trafo heeft.
Als je tien locomotieven hebt, dan heb je tien trafo's op de beeldscherm.
De WDP "trafo's" moet je zien als een menu kader, met een grafische knopjes en toetsen die de functie F1 t/m F8 kunnen worden opgegeven. In de handboek (Duits) op blz: 129 t/m 167 Lokomotiven-databank staat het beschreven.
En daarnaast kun je met Ecos onafhankelijk de treinen blijven besturen, terwijl de WDP aanwezig blijft.
Mocht er vragen daaruit voortkomen, zoals Gerard het al zei,
"Je kunt rekenen op alle hulp die mogelijk is."Ik wens je iedergeval de komende tijd heel veel plezier.