Autor Thema: WDP schakeld IB uit.  (Gelesen 6807 mal)

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: WDP schakeld IB uit.
« Antwort #15 am: 01. April 2008, 23:33:48 »
Hoi kees,

Is alle actief, wat ik bedoel je baan met WDP vs CS?!

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #16 am: 02. April 2008, 00:09:36 »
Ja alles werkt goed de nothalt komt gewoon af en toe voor.
Heb de afschakelbev. van cs al verhoogd naar 2000 ms.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline willebrand

• Senior-Mitglied
« Antwort #17 am: 02. April 2008, 00:17:45 »
Ik gebruik loconet en maak gebruik van een galvanise scheiding

Groet

Jos
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #18 am: 02. April 2008, 00:23:45 »
Jos hallo,

Wat is een galvanische scheiding en was dat een antwoord op mijn probleem want het loopt een beetje doorelkaar op het forum.

Offline willebrand

• Senior-Mitglied
« Antwort #19 am: 02. April 2008, 23:51:41 »
Hoi Kees

iklees vaak dat er problemen zijn met het resetten van de IB. Ik verbaas me er telkens over omdat ik dat fenomeen helemaal niet ken.

Ik hou niet van automatiseren dus gebruik WPD op een speciale manier Daar kom ik later nog op terug. Wat belangrijk voor mij is dat ik mijn modulebaan kan gebruiken in combinatie met en treindetectie systeem wat M-track gebruikt op een digitaal gestuurde baan. Dor deze club wordt een relay aangestuurd door het isoleren van één railstaaf.

Door een spanning te zetten over de railstaaf wordt er een ralay aangetrokken zodra een wielasdeze railstaf verbind.

Mijn IB stuurt de wissels en de seinen aan via WPD. Mijn IB mag op geen enkele manier verbonden zijn met de IB van de club. Om te voorkomen dat de spanning voor treindetectie van de club in contact komt met mijn IB heb ik mijn TM lopen over een relay dat wordt aangetrokken door de railstaaf en as. Mijn TM loopt over een contact van dat relay.

M.a.w mijn TM is electrisch gescheiden van iedere vreemde spanning of massa. Er kan dus nooit rijspanning of iets dergelijks in fase of uit fase in mijn TM circuit terecht komen.

Het lijkt er op dat bij  complexe banen dit wellicht het geval kan zijn.

Nogmaals ik heb geen enkele last van resetten van de IB.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline gerard D

• Mitglied
« Antwort #20 am: 17. April 2008, 22:13:15 »
hallo allen

we hebben het probleem met de noodstop opgelost. de fout zat hem in windows, ondangs dat alle andere programma's nog goed werkte, hebben we windows XP pro nieuw geinstaleerd. nu werk WDP pro X3 demo weer goed. :) alleen moet ik mijn baan nu weer nieuw gaan tekenen :(.

groeten gerard D
PC 3.0Ghz, windows XP pro, WDP pro X3b, Intellibox, Märklin locomotieven.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #21 am: 17. April 2008, 23:37:34 »
Beste Gerard D,

Fijn dat het probleem weer opgelost is en je verder kunt met de ontdekkingsreis van/in WDP. :)
Het is inderdaad jammer dat je de baan opnieuw in moet gaan tekenen maar je kunt dit ook als positief zien, oefening baart kunst. ;D
Misschien een optie om bepaalde bestanden handmatig te backuppen voor als je weer eens een probleem zou krijgen.
Het scheeldt je dan in ieder geval weer het opnieuw moeten intekenen van de baan.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #22 am: 17. April 2008, 23:57:46 »
Hoi Riny,

Misschien een optie om bepaalde bestanden handmatig te backuppen voor als je weer eens een probleem zou krijgen.
Het scheeldt je dan in ieder geval weer het opnieuw moeten intekenen van de baan.

Dit gaat helaas niet met de demo-versie ;)

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #23 am: 18. April 2008, 08:08:52 »
Hallo Gerard,

van een demodatabase via Windigipet een backup maken lukt helaas niet, maar met een beetje handigheid is het wel mogelijk, de gegevens terug te zetten.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #24 am: 18. April 2008, 09:58:16 »
Hoi Walter,

Dat wist ik niet, weer wat geleerd :)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #25 am: 18. April 2008, 11:34:24 »
Hallo allen,

ik wilde toch op het onderwerp terug komen ook al is het probleem opgelost. Gisteren waren we in Dortmund op de trieinen beurs en zijn ook een tijd bij de stand geweest waar WDP promote wordt. daar kwam een gelijk probleem ter spraken tussen een WDP gebruiker en hr. Peterlin. Veel oorzaken van storingen liggen (volgens Hr. Peterlin) in het feit dat de bekabeling van de baan verkeerd is aangelegd en veel van deze storingen (zoals het niet zien van bezet meldingen bv) kunnen op gelost worden met een galvanische scheiding zoals Jos die ook al heeft beschreven. Jos geruikt daar realis voor maar in de huisige digitaal tijdperk is het eenvoudiger op telossen door galvanische gescheiden schakel componenten te gebruiken. Dat houdt in dat de te schakelen onderdelen zoals magneetspoelen van wissels en seinen geen stoor zender meer zijn op de bekabeling van het digitale signaal.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #26 am: 18. April 2008, 11:50:52 »
Hallo Bob en anderen,

Wanneer zijn de door jou genoemde ma's een stoorzender. Wanneer de bedrading van de terugmeldingen te dicht in de buurt liggen van de wiss. en seinen, of heeft het daar niet mee te maken en zo niet waar dan wel mee?

G. Kees.

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #27 am: 18. April 2008, 12:58:08 »
Hallo Allen,

Klopt wat Kees schrijft, er zijn 2 soorten problemen.

s88 probleem wat meestal veroorzaakt wordt door overspraak via de bekabeling. De flatcables altijd apart leggen en zorgen dat ze andere kabels onder een hoek van 90 Graden kruizen. Dit is een algeheel probleem wat niet alleen bij de Intellibox voorkomt.

Sommige excemplaren van de Intellibox krijgen vroeger of later te maken met een resetprobleem. In sommige gevallen is dit te lappen door ferrietkernen rond de kabels te leggen, bij anderen lost dit het probleem niet op.
In ieder geval heeft de Intellibox op diverse fora de bijnaam Resetbox gekregen. Dit probleem heeft overigens niets te maken bij Windigipet, maar treed wel vaak op bij software gestuurde banen. In ieder geval is het erg frustrerend om een box te hebben die 5 keer per avond uitvalt. Degene die er 1 heeft wens ik sterkte en veel wijsheid toe.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #28 am: 18. April 2008, 13:07:57 »
Hallo,

Ik gaf dit berichtje door omdat ik toevallig deze discussie aan hoorde en ik dacht dat is interrante informatie.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #29 am: 18. April 2008, 17:03:04 »
Ik gaf dit berichtje door omdat ik toevallig deze discussie aan hoorde en ik dacht dat is interresante informatie.

Beste Bob,

Elke vorm van informatie is goed en prettig om te ontvangen/plaatsen op dit forum.
Wellicht kunnen wij hier iets mee.
Ik persoonlijk zal alle info die met de "Resetbox" te maken hebben of kunnen hebben zeer zeker voor kennisgeving aannemen.
Ik vind ieder vorm van uitleg prima in orde en maak er dankbaar gebruik van.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"