Autor Thema: wissel terugmeldingen  (Gelesen 2838 mal)

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
wissel terugmeldingen
« am: 21. April 2008, 12:40:15 »
Forumleden:

Momenteel bezig om de plaatsing van terugmeldingen voor elkaar te krijgen. Nog veel werk te doen. Kwam bij de firma Littfinski (LTD) de mogelijkheid tegen om ook de wissels de juiste stand te laten terugmelden. Hierover eigenlijk nog niet nagedacht om dit in te bouwen. Maar ja een paar draadjes extra kan geen kwaad als het nuttig is om te doen?
Is dit ook in WDP te Integreren?

Ik heb het schema ervan aan dit onderwerp toegevoegd.

Graag jullie mening hierover

Groeten Wim

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: wissel terugmeldingen
« Antwort #1 am: 21. April 2008, 12:58:27 »
Hallo Wim,

feitelijk is het terugmelden van wissels een mogelijkheid om onbetrouwbare wissels op hun stand te kunnen controleren. Overigens gebeurd het in het grote voorbeeld wel, dat de stand van wissels gecontroleerd wordt.

Naar mijn mening is het beter en goedkoper om te zorgen dat je wissels betrouwbaar schakelen, over het algemeen is een goede stroomvoorziening hiervoor noodzakelijk.

De terugmelding van de wissels is evt. op te nemen in de Stellbedingung van de Fahrstrassen.

met vriendelijke groet,

Walter
« Letzte Änderung: 21. April 2008, 13:17:17 von wissels »
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 21. April 2008, 18:48:37 »
Walter:

Bedankt voor je reactie.
Het heeft dan weinig zin. Mijn wissels werken prima. Als het daar alleen maar mee te maken heeft dan laat ik deze optie buiten beschouwing. Ik ben het met je eens dat de wissels goed moeten werken  voor een betrouwbare besturing.

M.v.gr Wim
WDP-pro X.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 21. April 2008, 21:20:30 »
Hoi Wim,

Ik heb er ook voor gekozen om dit niet te doen. Als het de reden is, dat er bijvoorbeeld 'n keer een wissel weigert en de trein op een verkeerd spoor komt, kun je vrij simpel een beveiliging maken zodanig dat de stroom op dat spoor wordt uitgeschakeld en de trein onmiddellijk tot stilstand komt. Dit doe je met de stellwerkswärter, in combinatie met wat K84 decoders. Al mijn schaduwstations zijn op deze manier beveiligd.

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 21. April 2008, 21:34:01 »
Gerard:

Kan je me laten zien, hoe ik dat voor elkaar krijg??? Het schaduwstation moet ik nog een keer opnieuw maken en wil denk ik wel deze optie gebruiken. Het is per slot van rekening aan het zicht onttrokken en daarom deze beveiliging is een goed idee. Ik weet alleen niet hoe dat verder moet.

m.v.gr Wim
WDP-pro X.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 21. April 2008, 21:56:18 »
Hoi Wim,

Onder tips en tricks: "Sicherung von Einfahrtgleisen durch den Stellwerkswärter (Dr.Schmidt-Samoa).

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=48343.0

Staat hier uitstekend beschreven.

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 21. April 2008, 22:44:17 »
TOP INFO !!!

Bedankt Gerard
WDP-pro X.