Autor Thema: Vertaling WDP Pro X - huidige stand van zaken  (Gelesen 4134 mal)

Offline Train Technology

• Junior-Mitglied
    • Train Technology
Vertaling WDP Pro X - huidige stand van zaken
« am: 02. Mai 2008, 20:15:55 »
Beste forumleden,

Na de discussies van eerder deze week zijn we nu duidelijk op de goede weg. Het vertaalwerk vordert op alle vlakken, en nu is er ook een duidelijke taakverdeling:

- Vertaling software: wordt uitgevoerd door mijn bedrijf, Train Technology, die daarna ook de distributie ervan voor zijn rekening neemt.

- Vertaling handleiding: wordt uitgevoerd door Rob Bogers en anderen, Rob verzorgt ook de coördinatie hiervan. Na afwerking van alle hoofdstukken wordt het geheel gebundeld tot één volledige handleiding en wordt dit gratis ter beschikking gesteld op dit forum en op verschillende andere plaatsen op het web. Over een gedrukte versie is nog geen uitsluitsel, maar daar wordt verder over nagedacht.

- Uitlevering software: er wordt een Nederlandstalige CD gemaakt (niet geperst maar gebrand), die vergezeld zal gaan van een Engelstalige of Duitstalige originele CD die als sleutel dient voor het opstarten. De Nederlandstalige volledige versie (beide CD's samen dus) zal in de winkel € 315,00 gaan kosten.

- Upgrades uit andere talen: bestaande Pro X gebruikers kunnen voordelig upgraden naar een Nederlandse versie: hiervoor wordt de software uitgeleverd zonder sleutel-CD, in de verpakking is bovendien een plaatsje voorzien voor deze originele CD (Duits of Engels). De upgrade-prijs vanaf een bestaande Pro X versie zal € 25,00 kosten.

- Upgrades van vorige versies: na het insturen van de oude CD kan een upgrade vanaf versie 9.x (eender welke taal) verkregen worden voor € 125,00, vanaf versie 8.x kan dit voor € 225,00. Vanaf oudere versies is geen upgrade mogelijk, hiervoor moet een nieuwe volledige versie aangekocht worden. Dit volgt de bestaande regels voor de Duitse versie.

- Leveringstermijn: dit is ongeveer het enige waarop we op dit ogenblik nog geen duidelijk antwoord kunnen geven: er wordt verwoed aan verder gewerkt, maar het resultaat moet natuurlijk eerst en vooral ook in orde zijn. Daarom zal hierover nog wel minstens een tweetal maanden gaan...

Vragen of suggesties zijn altijd welkom !

Vriendelijke groeten,
Mattias Vermeulen

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Vertaling WDP Pro X - huidige stand van zaken
« Antwort #1 am: 02. Mai 2008, 20:57:31 »

- Upgrades uit andere talen: bestaande Pro X gebruikers kunnen voordelig upgraden naar een Nederlandse versie: hiervoor wordt de software uitgeleverd zonder sleutel-CD, in de verpakking is bovendien een plaatsje voorzien voor deze originele CD (Duits of Engels). De upgrade-prijs vanaf een bestaande Pro X versie zal € 25,00 kosten.

Beste Mattias,

Gelukkig zijn er inmiddels dan toch eindelijk wat zaken opgelost, dus het kan wel.

Maar nu kom ik.

A.s. 17de Mei (zou ik) koop ik een Engelse versie WDP Pro X3. ( indien nog van toepassing)

A:  Ik lever hier mijn WDP 9.0 (sleutel CD) voor in. (indien nog van toepassing)
B:  De NL vertaling software  (gebrande CD) mag ik in de Kliko gooien. (daar wacht ik dus even mee)

Als over twee maanden dan de NL vertaling komt voor WDP Pro X3 mag ik daar als nog 25,00 voor bij betalen?
Dit is voor mij een vorm van "koppel-verkoop".

We gaan dus blijkbaar terug in de jaren '70.

Toen kon je een bandreorder kopen voor een leuke prijs Bijv. 100 Gulden, maaaaaaaaaaaaaar, zonder microfoon, kabels e.d. terwijl deze er van fabriek af standaard bij zaten. (winkeliers scheiden destijds de pakketten)
Voor een lege spoel, microfoon, kabels e.d. moest men dan 25,00 gulden bijbetalen, conclusie?
De complete set was gelijk aan de normale verkoop prijs.

Dit koppelverkoopsysteem is destijds dan ook bij wet verboden en nu beginnen wij opnieuw?

Ik ben van mening, wanneer men een product voor de NL markt gaat lanceren dat dit gewoon compleet moet zijn.
En wanneer er mensen met een versie van een andere taal zitten, die daar ook moeite mee hebben, dat deze gewoon moeten worden voorzien van een aanvullende NL "gebrande CD" Gratis als zijnde nalevering.

Let even op, dit is geen persoonlijk gericht verwijt, laat dit duidelijk zijn.

Dit is een uitsluitende uiting van mijn persoonlijke kant dat ik mij niet kan vinden in deze beslissing.
Wie verantwoordelijk is voor deze beslissing laat ik in het midden, maar ik ben het hier beslist niet mee eens.

Stuur dan ook een naberekening naar de gebruikers van de Engelse en Duittalige versies.

Ik ga voor mijzelf in beraad wat ik hiermee aan moet, nu blijkt dat de Nederlanders meer moeten gaan betalen dan onze buitenlandse collega's.

Ik weet dan ook niet wat ik verder met WDP ga doen?
De kans is op dit moment groot (emotionele reactie) om het hele WDP gebeuren de rug toe te keren en overal afstand van te nemen.

Men mag mij gebruiken, maar zeer zeker laat ik mij NIET misbruiken.

Tot zover mijn persoonlijke mening.

EDIT:

Bereken de NL upgrade-kosten pas door bij nieuwe klanten welke nog gaan starten met WDP, maar houd rekening met de bestaande WDP gebruikers.
« Letzte Änderung: 02. Mai 2008, 21:52:56 von Riny Smetsers »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 02. Mai 2008, 22:11:44 »
Beste Riny:

Zou het enrom spijtig vinden als je ervan afziet om WDP aan te schaffen.

Gelukkig is Rob Bogers  nog steeds bezig om de vertaling rond te krijgen van het Handboek. De vertaling wordt er rekening mee gehouden dat we met het Duitse programma of Engelse versie werken.

Het is fantastisch wat Rob tot zover heeft gedaan. Het helpt ons heel goed om met het programma om te gaan.

Daarom hoe de ontwikkelingen ook  verder mogen zijn ,dit komt in iedergval van de grond!!

Verder zou ik het verschrikkelijk spijtig vinden als je toch van WDP aanschaf afziet. Je bent in mijn ogen goud waard op dit forum!!!
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 02. Mai 2008, 22:33:15 »
Je bent in mijn ogen goud waard op dit forum!!!

Beste Wim,

Bedankt voor je bijdragen.
Betreffende het citaat, naar mijn mening draag ik niet echt veel bij op het forum.
En ja, niemand is uiteindelijk onmisbaar.
Verder ga ik voor mijzelf de plussen en de minnen eens bij elkaar zetten om, voor mijn gevoel, tot een goede beslissing te komen.
« Letzte Änderung: 02. Mai 2008, 23:01:47 von Riny Smetsers »
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 02. Mai 2008, 23:22:58 »
Rob:

Uitstekend nieuws !!!!!!!
Beter kunnen we het niet hebben!!!

Mijn complimenten daarvoor!!!
WDP-pro X.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 03. Mai 2008, 11:14:54 »
Beste forummers,

Na een onrustige nacht ben ik tot de volgende beslissing gekomen.

A: ik kom gewoon op de 17de Mei.

B: ik koop de WDP prox3 Engelse versie.

C: Of ik ooit de NL vertaling zal aanschaffen?? Mogelijk dat dit niet of nooit zal gebeuren.

Ik heb verder geen moeite met de Engelse taal alleen zal ik, voor in de toekomst, voor mijn kleinzoons een aparte handleiding gaan schrijven hoe zij er verder mee moeten werken. :(

Ik hoop alleen niet dat ik nog een naheffing krijg van verpakkingbelasting of wat er eventueel weer verzonnen gaat worden. ;)

Alleen jammer dat dit soort situaties mij er toe dwingt, om mijn sociaal gevoel naar de medemens om behulpzaam te zijn, nu steeds verder afbrokkeld en ik gedwongen word om zelf ook alle handelingen voor derde in geld om te moeten gaan zetten. :'(
Van naastenliefde kan blijkbaar, tegenwoordig, niemand meer leven.

Het enige wat telt is blijkbaar geld. >:(
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 04. Mai 2008, 16:55:48 »
Het klopt dat ik na hst 6 niet verder vertaal.
Dit is niet omdat ik niet wil maar de materie wordt dan voor mij te moeilijk om het nog in de juiste context te plaatsen. G

Gelukkig heeft Rob mij ook enorm geholpen bij het vertalen van de eerste hoofdstukken. Het samenwerken met hem is enorm leuk om te doen. Daarom ook van mij zijde nog een oproep om m.n de laatste hoofdstukken te vertalen om dat samen met hem te doen. Wie helpt hem daarmee verder

M.v.gr Wim
WDP-pro X.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 05. Mai 2008, 15:48:26 »
Persoonlijk vind ik, dat daar de coulantie tegenover moet staan, immers hebben we te maken met 1 product voor dezelfde kosten. Of het nu Engels, Duits of Spaans, maakt niet uit. De kosten moeten daar gelijk zijn.

Beste Jan,

Eindelijk een stukje bijval in het begriipen van mijn uitingen.
Al moet ik eerlijkheidshalve wel vertellen dat er meerdere zijn die er zo over denken.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 05. Mai 2008, 16:14:47 »
Beste Jan,

Zo denk ik en anderen daar ook over.
Ik ga het allemaal maar afwachten en dan in een hoekje zitten hopen dat onze versies normaal naar Nederlands omgezet kunnen worden.

Ik heb diverse originele programma, braaf gekocht, waar ik regelmatig gratis updates van krijg.
Reden van de updates worden vaak toegezonden met, of niet volledig, of een uitbreiding van het talenpakket of een extra toeter en belletje wat er bij gekomen is.

En dan praat ik over software waar ik ook 300,00 euri tot 400,00 euro voor uitgeven heb.
Ik vind het dus niet erg om geld uit te geven maar het moet een keer voldoende zijn.

In deze situatie zijn wij straks, over +/- 5 jaar, 1000,00 euro kwijt aan updates e.d. en dat kan volgens mij toch niet de bedoeling zijn.
Op deze manier prijst men zichzelf uit de markt.
En dat, terwij WDP, toch een super programma is.
Het zou naar mijn gevoel zonde zijn dat door de hoge kosten WDP een stille dood sterft.

Ik zeg niet dat dit zo zal zijn, ik uit hier even mijn gedachten.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 05. Mai 2008, 17:16:29 »
Hallo Riny,

Dit is ook het gevaar, dat we hier gaan speculeren.
Speculeren is leuk, maar heeft geen handvat om je standpunt te verdedigen.

Daarom ik wil dat Mattias daar een antwoord opgeeft, en een reden omvattend argument kan aandragen.

Beste Jan,

Hier heb jij ook weer gelijk in.

Maar ja, ik ben nu eenmaal een gevoelens mens die soms iets te vlug zijn gedachten verwoord en dat draagt ook niet altijd bij..
Mijn verontschuldigingen hier voor.

Ik denk dan ook dat ik er verstandig aan doe om het geheel af te wachten en op mij / ons af te laten komen.
Dus ik hou op dit onderwerp even radio-stilte maar zal het zeker volgen en in de gaten blijven houden.

Dus beste mede forummers, ik trek mij heel even terug uit deze discussie en wacht op wat komen gaat.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #10 am: 05. Mai 2008, 17:48:03 »
Nog eentje dan.

Voor de duidelijkheid.

Het gaat mij niet om die 25,00 euro.
Als ik morgen mijn ogen sluit kan ik ze toch niet meenemen.
De meeste mensen hier, tenminste dat vermoed ik, denken dat ik daar een prive/persoonlijk probleem mee heb.
Dit is beslist NIET waar.

Het gaat mij om de gelijke behandeling dus zoals je al aangeeft, een en de zelfde prijs voor het programma Win-digipet, ongeacht de uitvoering van de taal. :-\

ik denk dat ik maar stop met de treinenhobby en postzegels ga verzamelen. ;D

« Letzte Änderung: 05. Mai 2008, 17:50:20 von Riny Smetsers »
Riny.

"Model Railway Workshop"